10 minut

Jak zarobiliśmy

Jak zarobiliśmy
1.3 miliona złotych
dla klienta z branży meblowej
w 3 miesiące
Jak zarobiliśmy
1.3 miliona złotych
dla klienta z branży meblowej
w 3 miesiące
Jak zarobiliśmy
1.3 miliona złotych
dla klienta z branży meblowej
w 3 miesiące

miliona złotych

dla klienta z branży meblowej

w 3 miesiące

Zdradzamy strategię, która zaowocowała:

dotarciem do klientów z niedostępnych wcześniej grup docelowych

już po pierwszym miesiącu wspólnych działań firma Consido pozyskała klientów z segmentu premium, którzy wcześniej byli niemal poza jej zasięgiem,

osiągnięciem przez Consido sprzedaży na poziomie przekraczającym 1 000 000 zł

dzięki nastawionej na efekt, partnerskiej współpracy z ECHO, Consido znacznie spotęgowało sprzedaż swoich produktów i usług,

zmianą modelu biznesowego firmy Consido

za sprawą rekomendacji ECHO firma otworzyła się na nowe kierunki rozwoju i sukcesem realizuje zamierzone cele.

Poznaj Consido

Consido zajmuje się projektowaniem oraz kompleksowym wyposażeniem wnętrz – przede wszystkim przestrzeni biurowych, ale także hotelowych oraz restauracyjnych. Obsługuje m.in.: firmy i korporacje, instytucje kulturalne, placówki medyczne oraz podmioty z segmentu publicznego. Obecnie realizuje zlecenia dla największych przedsiębiorstw i koncernów funkcjonujących na polskim rynku, takich jak choćby Skanska, Orlen czy PGE.

Za cel stawia sobie tworzenie nowoczesnych, niepowtarzalnych aranżacji zwiększających komfort codziennej pracy. Oferuje bogaty asortyment mebli i wyposażenia dodatkowego, w tym innowacyjne rozwiązania akustyczne. Stawia na atestowane, przyjazne środowisku materiały oraz wysokiej klasy systemy, wpisując się w najnowsze trendy wnętrzarskie.

Cel, który wyznaczył nam klient

Naszym celem było zwiększenie liczby jakościowych zapytań i osiągnięcie wzrostu sprzedaży z koncentracją na pozyskanie klientów, którzy poszukują kompleksowego wyposażenia wnętrz i dysponują określonym budżetem (> 100 000 zł).

Wyzwanie, któremu musieliśmy sprostać

Początkowo właściciel Consido dość sceptycznie podchodził do pomysłu promocji swojej firmy w wyszukiwarce. Zależało mu na pozyskiwaniu zamówień wielkobudżetowych i wychodził z założenia, że jedyną możliwą drogą jest uczestnictwo w przetargach. Słowa: „moich klientów nie ma w internecie” potraktowaliśmy jak rzuconą rękawicę! Musieliśmy udowodnić, że dobrze zaplanowana strategia marketingowa może okazać się skuteczna także dla firmy jego formatu. Wiedzieliśmy, że bez solidnych efektów, nie zapracujemy na zaufanie.

Zgodnie z wolą klienta rozpoczęliśmy współpracę na jego warunkach. Pełni zrozumienia dla obaw, które zgłaszał, testowo wystartowaliśmy z działaniami, które sam uznał za najlepsze dla własnej firmy. Zaznaczyliśmy jednocześnie, że jeśli nie przyniosą one zadowalających obydwie strony efektów, poprowadzimy je od nowa, zgodnie ze standardem, którym się kierujemy. Na zmianę decyzji klienta nie musieliśmy czekać długo. Nadszedł moment próby.

Jaką strategię działań przyjęliśmy

Międzyzespołowe konsultacje zaczęliśmy od dokładnej analizy rynku i grupy docelowej Consido. Okazało się, że sednem problemu pozyskiwania jakościowych zapytań była błędnie zaprojektowana koncepcja biznesowa firmy. Oferta nie zaspokajała podstawowej potrzeby klientów poszukujących kompleksowego wyposażenia wnętrza, a mianowicie możliwości skorzystania z usługi projektowania. Dotychczasowa komunikacja Consido nie wzbudzała zatem większego zainteresowania, ponieważ potencjalni klienci zwyczajnie nie byli gotowi na to, by skorzystać z proponowanych rozwiązań.

Kolejny element naszej strategicznej układanki wyklarował się dzięki warsztatowi z zespołem Consido. Dowiedzieliśmy się, że naturalnym źródłem poleceń firmy są… architekci, a zatem osoby, które mogą zabezpieczyć usługę projektowania.

Wiatr mocniej uderzył w nasze żagle.

Zazwyczaj działania agencji polegają na dostosowaniu strategii marketingowej do modelu biznesowego firmy, z którą podejmuje współpracę. My, w porozumieniu z klientem, postanowiliśmy wywrócić jego biznes do góry nogami, dopasowując go do potencjału narzędzi digitalowych. Consido zdecydowało się poszerzyć zakres swoich usług, a my przystąpiliśmy do działań promocyjnych, wśród których kluczowe okazały się:

01

działania w obszarze www: zaprojektowanie i wdrożenie serwisów internetowych dopasowanych do zdefiniowanych na nowo potrzeb grupy docelowej;

02

działania w obszarze Google Ads: przygotowanie i przeprowadzenie kampanii reklamowej skoncentrowanej na promocji Consido jako firmy oferującej kompleksowe usługi;

03

działania w obszarze SEOContent marketingu: wsparcie zwiększania rozpoznawalności marki i budowania wizerunku firmy jako eksperta w dziedzinie projektowania i aranżacji wnętrz.

Nasza strategia w praktyce

Prace rozpoczęliśmy od podstaw, czyli od budowy nowego serwisu firmowego. Dotychczasowa strona internetowa – zwłaszcza w świetle nowych wniosków, do których dotarliśmy dzięki analizie rynkowej sytuacji klienta i briefingowi – nie była narzędziem, które mogło przyczynić się do realizacji celów Consido.

W projekcie uwzględniliśmy podstronę kierowaną do architektów zachęcającą do podjęcia stałej współpracy z Consido, a także zakładkę zawierającą szczegółowe informacje dotyczące usługi projektowania wnętrz. Postawiliśmy na komunikaty eksponujące wyróżniki firmy, korzyści wynikające ze skorzystania z jej usług oraz solidną dawkę atrakcyjnych realizacji.

Wiedząc, że to właśnie usługa projektowania otwiera firmie drzwi do intratnych zleceń, poszliśmy za ciosem i stworzyliśmy kolejny serwis pod egidą Consido – poświęcony wyłącznie usłudze aranżacji wnętrz właśnie. Nowa strona stała się nie tylko cennym kanałem, na którym w dużej mierze oparliśmy promocję tego obszaru działalności firmy, ale także kolejnym punktem styku odbiorców z marką.

Kampanie Google Ads, SEO i CM prowadziliśmy z koncentracją na osiągnięcie maksymalnego wzrostu zainteresowania usługą projektowania. Działaniami objęliśmy łącznie 6 serwisów, które klient, obserwując nasze zaangażowanie i coraz lepsze wyniki, zdecydował się oddać w ręce specjalistów ECHO.

Efekty

Pierwsze rezultaty naszych wysiłków w postaci zwiększonej liczby wartościowych zapytań klient zaobserwował już w pierwszym miesiącu współpracy. Wystarczyło kilka kolejnych, by odnotował historycznie wysoką sprzedaż przekraczającą magiczny poziom 1 000 000 złotych.

Zanim przystąpiliśmy do wspólnej walki o “lepszą wersję Consido”, problemem firmy były zapytania niedopasowane do jej apetytu i możliwości. Obecnie Consido realizuje zlecenia dla najbardziej rozpoznawalnych marek na rynku.

Consido

o nas

Muszę przyznać, że nie bardzo wierzyłem w efekty reklamy w internecie mojej branży. Wyniki przeszły moje najśmielsze oczekiwania. Dostajemy kilka, kilkanaście zapytań tygodniowo. Wiele z nich jest dla nas bardzo cennych. Firma ECHO to prawdziwi profesjonaliści. Polecam wszystkim usługi firmy ECHO (oprócz mojej konkurencji).

Marek Woźniakowski
Właściciel

Wnioski

Zanim firma Consido podjęła z nami współpracę zajmowała się sprzedażą mebli. Dziś robi znacznie więcej– zaspokaja realne potrzeby swoich klientów. Kluczem okazało się świadome podejście do ich oczekiwań. Dzięki dobrze zaprojektowanej strategii biznesowej, która idzie w parze z przemyślanym marketingiem, można realizować nawet najśmielsze projekty.

Treści na stronie są własnością intelektualną firmy ECHO. Ich kopiowanie w całości lub fragmentach jest naruszeniem praw autorskich.

Copyrights © Agencja ECHO 2021

A co z bezpłatną konsultacją?

Możemy podpowiedzieć Ci, jak zwiększyć sprzedaż w Twojej firmie.
Bez zobowiązań.

Na czym polega konsultacja?
Dodaj nowych klientów Pomnóż liczbę zapytań