10 minut

Wzrost sprzedaży

o

Wzrost sprzedaży
 o
 30    w 12 miesięcy
Wzrost sprzedaży
 o
 30    w 12 miesięcy
procent

w 12 miesięcy

Zdradzamy strategię, która zaowocowała:

Zwiększeniem ruchu na stronie

ponad 70 razy od momentu rozpoczęcia naszych działań,

Zwiększeniem zainteresowania kontaktem z firmą

liczba przejść do kontaktu zwiększyła się o 400%,

4 razy wyższą liczbą konwersji

do najważniejszych celów zaliczały się m.in.: kliknięcie w numer telefonu, kliknięcie w adres mailowy, wysłanie formularza z zapytaniem.

Najbardziej istotnym efektem biznesowym podjętych działań jest wzrost liczby wartościowych zapytań ofertowych, skutkujący odczuwalnym wzrostem sprzedaży. Doprowadziliśmy do sytuacji, w której firma Płotex może wybierać najbardziej wartościowych dla siebie klientów, a co za tym idzie – realizować jedynie te projekty, które są dla niej w największym stopniu opłacalne.

Poznaj Płotex

Płotex zajmuje się produkcją, sprzedażą oraz montażem ogrodzeń, bram, furtek oraz balustrad. Moduły wykonane z wysokiej klasy materiałów tworzone są na wymiar, zgodnie z potrzebami i oczekiwaniami klientów. Elastyczność idzie w parze z kreatywnością – firma ma na koncie setki unikalnych i nowoczesnych realizacji wpisujących się w aktualne trendy.

Dodatkowym atutem Płotexu jest ponad 20-letnie doświadczenie, dzięki któremu specjaliści służą swoim klientom fachowym doradztwem w kontekście dopasowania ogrodzenia do specyfiki działki oraz zastosowania określonych rozwiązań funkcjonalnych i estetycznych.

Firma działa przede wszystkim lokalnie (w uzasadnionych ekonomicznie przypadkach na terenie całej Polski). Grupą docelową są osoby prywatne, które kupują ogrodzenie na własną posesję podczas budowy domu lub wymieniają je na nowe.

Cel, który wyznaczył nam klient

Naszym celem było spotęgowanie liczby zapytań, a dzięki temu uzyskanie jak najszybszego zwrotu z inwestycji w działania marketingowe oraz satysfakcjonującego wzrostu sprzedaży.

Przed podjęciem współpracy z ECHO klient prowadził działania w obszarze promocji w Google z inną agencją, jednak nie przyniosły one oczekiwanego rezultatu. Punktem wyjścia było dla nas zatem zdiagnozowanie przyczyny wcześniejszych niepowodzeń. Dokładna analiza zastanej sytuacji, w tym określenie słabych punktów przyjętej dotychczas koncepcji prac, pozwoliły nam dokonać “nowego otwarcia” i opracować skuteczną strategię skoncentrowaną na realizacji konkretnych celów biznesowych firmy.

Wyzwanie, któremu musieliśmy sprostać

Branża, w której działa klient jest bardzo konkurencyjna. Zarówno na rynku ogólnopolskim, jak i lokalnym Płotex mierzy się z dużymi, rozpoznawalnymi producentami, dystrybutorami oraz firmami zajmującymi się montażem ogrodzeń. Dodatkowym wyzwaniem jest sezonowość – na stopień zainteresowania ofertą Płotexu w dużym stopniu wpływają warunki pogodowe.

Obydwa te czynniki determinują skuteczność sprzedażową Płotexu, zatem działania musieliśmy zaprojektować w taki sposób, by po pierwsze zwiększyć rozpoznawalność marki, a po drugie zapewnić znaczące wzrosty sprzedaży zarówno w sezonie, jak i w tzw. okresach martwych.

Jaką strategię działań przyjęliśmy?

01

Audyt wcześniejszych działań, który pozwolił na ocenę sytuacji i diagnozę przyczyn niepowodzenia.

02

Budowa nowej strony www uwzględniającej specyfikę grup docelowych i założone cele biznesowe klienta.

03

Kampania Google Ads skupiona na zwiększeniu konwersji w kontekście najważniejszych produktów i usług firmy.

04

Działania z zakresu SEOContent marketingu wspierające budowanie rozpoznawalności marki i pozyskiwanie jakościowych zapytań.

Audyt dotychczasowych rozwiązań

Rewizja podejmowanych wcześniej prac pozwoliła nam ustalić główne przyczyny braku ich skuteczności.

  • Strona internetowa klienta w starym wydaniu nie prezentowała należycie oferty firmy, nie eksponowała jej atutów i wyróżników, a co za tym idzie nie pozwalała wykorzystać w pełni potencjału sprzedażowego firmy.
  • Działania marketingowe były rozproszone, przekaz nie trafiał do odpowiednich grup docelowych.
  • Brak wymiernych efektów sprzedażowych determinowała niska widoczność serwisu na słowa kluczowe bezpośrednio powiązane z produktami i usługami firmy.
  • Dodatkowo odkryliśmy m.in. niewykorzystany potencjał treści oraz błędy techniczne na stronie (w tym problemy z indeksacją serwisu) utrudniające zajmowanie wysokich miejsc w rankingu Google.

Budowa nowej strony www

Naszym pierwszym zadaniem było zaprojektowanie i budowa nowego serwisu – łatwego w nawigacji, czytelnie prezentującego ofertę Płotexu i dostosowanego do standardów Google.

Wykorzystując język korzyści, skupiliśmy się na wyeksponowaniu wyróżników firmy na tle konkurencji w perspektywie realizacji określonych potrzeb grup docelowych. Zakup ogrodzenia jest bowiem inwestycją na lata, a dokonanie wyboru wiąże się z określonymi obawami i wątpliwościami, do których nawiązaliśmy w komunikatach.

Szczególną uwagę poświęciliśmy prezentacji wykonanych realizacji. Zaprojektowaliśmy rozbudowaną galerię zdjęć prezentujących różnorodne produkty firmy w taki sposób, by z jednej strony czytelnie przedstawić jej atrakcyjną ofertę, a z drugiej – zwiększyć widoczność strony w graficznych wynikach wyszukiwania na frazy lokalne.

Efekt? 5 razy więcej użytkowników decyduje się na kontakt z firmą.

Stan początkowy:

agencja marketingowa case study

Źródło: Google Analytics

Stan po półtora roku działań:

Case study agencji marketingowej

Źródło: Google Analytics

Po uruchomieniu nowej strony nie spoczęliśmy na laurach. Przeprowadzona po kilkunastu miesiącach analiza UX serwisu, pozwoliła nam dokonać ważnych optymalizacji zastosowanych rozwiązań, co przyczyniło się do poprawy osiąganych wyników.

Dzięki temu uzyskujemy stały wzrost liczby konwersji. W pierwszym miesiącu działań było ich 251, po roku współpracy – ponad trzykrotnie więcej (911) i liczba ta ciągle rośnie!

Kampania Google Ads

W działaniach Google Ads zdecydowaliśmy się na kampanię w wyszukiwarce oraz GDN (remarketing i kampanię skierowaną na odbiorców, którzy wpisywali w wyszukiwarkę określone frazy związane z ogrodzeniami lub wchodziły na strony innych producentów).

Następnie dokonaliśmy optymalizacji działań, obejmujących m.in.:

  • stworzenie obszernej listy wykluczeń (obecnie jest ich ponad 2 tysiące) w celu zabezpieczenia przed nietrafionymi wejściami na stronę oraz bieżącą analizę raportów wyszukiwanych haseł w celu dodawania kolejnych wykluczeń,
  • optymalizację stawek na poziomie CPC,
  • optymalizację słów kluczowych – dobór takich, które generują najwięcej kliknięć przy możliwie niskich kosztach,
  • analizę treści reklam i weryfikację ich skuteczności.

Kampania podlegała stałej weryfikacji zgodnie z zasadą, że budżet ma być wystarczający na te działania, które realnie przynoszą konwersję. Na bieżąco sprawdzaliśmy i potwierdzaliśmy z klientem, czy budżet jest wykorzystywany maksymalnie efektywnie (nie jest „przepalany”) i czy zastosowane słowa kluczowe są w pełni trafne. Po upewnieniu się, że nasze działania przynoszą oczekiwane wyniki, mogliśmy przejść z optymalizacji ręcznej na kampanie inteligentne.

Efekt? Z działaniami wystartowaliśmy w październiku 2019, a w lipcu kolejnego roku pozyskaliśmy 752 różnych konwersji. Przez cały okres trwania kampanii (do lutego 2021 r.) wyniki kształtowały się następująco:

Agencja Ads wyniki

Kliknij, aby powiększyć. Źródło: Google Ads

SEO i Content marketing

SEO i Content marketing traktujemy jak nierozerwalny system naczyń połączonych. Dlatego też poza standardowymi działaniami związanymi z aspektami technicznymi, czy pozyskiwaniem wartościowych linków, skupiliśmy się na wysycaniu serwisu merytorycznymi treściami zoptymalizowanymi pod wyselekcjonowane frazy kluczowe, a jednocześnie tworzonymi w duchu edukacji grup docelowych.

Rozwinęliśmy blog firmowy, na którym regularnie publikujemy artykuły zawierające praktyczne porady i wskazówki dotyczące wyboru ogrodzeń, w tym zalet i wad poszczególnych rozwiązań, ich budowy, konserwacji, obowiązujących trendów, a nawet różnych ograniczeń prawnych związanych z wznoszeniem takiej konstrukcji.

Efekt? Regularny i stabilny wzrost widoczności serwisu na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google (obecnie ponad 1200 fraz w TOP 10), a co za tym idzie – zwiększenie rozpoznawalności marki na wymagającym rynku.

Jednocześnie ruch na stronie ruch zwiększył się z 344 do ponad 24 500 wizyt miesięcznie!

Płotex

o nas

Z firmą ECHO pierwszy kontakt miałem kilka lat temu, ale nie zdecydowałem się na współpracę ze względu na koszty. Do zrobienia strony internetowej i obsługi marketingowej wybrałem inną agencję. Mijały miesiące, lata, a ja byłem w tym samym miejscu:( Wróciłem więc do rozmów z ECHO. Już po kilku miesiącach współpracy zauważyłem znaczny wzrost zapytań, a co za tym idzie – klientów. Zadbali o odpowiednią widoczność mojej firmy. Jesteśmy w stałym kontakcie i zawsze rozmawiamy o moich celach i o tym, co chcę osiągnąć dzięki naszej współpracy. Polecam.

Krzysztof Krakowiak
Właściciel

Wnioski

Niezadowalające wyniki podejmowanych działań marketingowych nie powinny wpływać na decyzję o zaprzestaniu korzystania z określonych narzędzi. W wielu przypadkach to nie narzędzie zawodzi – problemem jest niedostateczne wykorzystanie jego potencjału. Podstawą efektywności przyjętej strategii jest bowiem prawidłowe zrozumienie branży i mechanizmów, jakie nią rządzą.

Przekonaj się, czy możemy osiągnąć takie wyniki
także dla Ciebie!

Treści na stronie są własnością intelektualną firmy ECHO. Ich kopiowanie w całości lub fragmentach jest naruszeniem praw autorskich.

Copyrights © Agencja ECHO 2024