Śledzisz statystyki swojej strony firmowej
w Google Analytics (UA)? Za chwilę stracisz taką możliwość.
Wprowadź GA4, zanim Twoje dane bezpowrotnie przepadną

1 lipca 2023 – Google wyłącza Universal Analyticsa

Darek Jarzębski Z ECHO

Nasi klienci doskonale wiedzą, że Darek Jarzębski, ekspert sprzedaży i właściciel ECHO, nie uznaje „branżowego bełkotu”. Pracuje z danymi i to na danych opiera swoje rekomendacje.

Co oznacza dla Ciebie brak Universal Analyticsa?

Wiedza o tym, jak na Twojej stronie www zachowują się klienci, których chcesz zdobyć, jest bezcenna. Jeśli, oczywiście, realnie zależy Ci na tym, żeby Twój serwis firmowy sprzedawał.

Bez danych analitycznych możesz stawać na przysłowiowych uszach, a i tak najprawdopodobniej nie uda Ci się wykorzystać nawet 50% potencjału sprzedażowego swojej strony.

Mówiąc wprost – bez Google Analyticsa działasz na oślep. Pozwalasz, by o rozwoju Twojego biznesu decydował przypadek. A tego firmowy budżet nie lubi.

To tak, jak gdybyś próbował dojechać do obranego celu z zamkniętymi oczami. Możesz sobie wmawiać, że jadąc na pamięć z prędkością 10km/h „jakoś to będzie”. Ale nie dość, że nie dotrzesz na miejsce, to jeszcze stracisz pieniądze wydane na paliwo (i ewentualną naprawę auta).

Google Analytics 4. Następca Universal Analyticsa

Firma Google wydała nową wersję usługi Analytics (Google Analytics 4, w skrócie GA4), która niebawem zastąpi obecną, istniejącą od dawna platformę. Dlaczego? Ponieważ aktualna wersja GA nie jest dostosowana do nowych wytycznych związanych z RODO. Już w tym momencie stopniowo traci wsparcie Google, przez co zbiera dane z coraz mniejszą skutecznością.

W związku z tym musisz wiedzieć 3 rzeczy:

  • Dotychczasowy i nowy GA4 nie są kompatybilne, więc nie zachowują płynności zbierania danych.
  • Oznacza to, że za kilka miesięcy stracisz wszystkie zbierane dotąd informacje na temat skuteczności swojej strony firmowej czy też sklepu internetowego.
  • Chociaż zmiana może wydawać się odległa, już dziś musisz podjąć odpowiednie działania, aby mieć pewność, że nie wpłynie to negatywnie na Twój biznes. 

Dlaczego należy jak najszybciej wprowadzić GA4?

Chodzi o dane.
Bez nich znacznie trudniej jest podejmować świadome decyzje dotyczące biznesu.
Wprowadź GA4 już dziś, aby rozpocząć tworzenie danych historycznych,
z których będziesz mógł skorzystać, kiedy UA zostanie wyłączony.

Uwaga! Google oferuje automatyczną konfigurację GA4. Nie zalecamy takiego rozwiązania. Dlaczego? Ponieważ dotyczy ona tylko ustawień, a nie danych. Dane nie zostaną przeniesione. A w związku z tym, że dotychczasowa wersja Google Analytics znacznie różni się od GA4, nie wszystkie ustawienia da się przenieść automatycznie bez zrobienia „bałaganu”, w którym trudno będzie Ci się odnaleźć. Jeżeli wszystko nie zostanie skonfigurowane prawidłowo na starcie, musisz liczyć się z kosztami wprowadzenia niezbędnych poprawek w przyszłości, ale także – co ważniejsze – narażasz swój biznes na szwank w efekcie podejmowania błędnych decyzji opartych na błędnych danych.

Konfiguracja GA4. Zrobimy to za Ciebie!

Konfiguracja Google Analytics 4 jest trudniejsza niż UA. Dlatego nasi specjaliści – Agnieszka, Martyna, Natalia i Bartek tygodniami rzetelnie edukowali się w zakresie jej niuansów. Zdobyli solidną wiedzę, dzięki której przeprowadzają działania sprawnie i bezbłędnie. Zanim zaczęliśmy wdrażać zmiany dla naszych klientów, najpierw wprowadziliśmy narzędzie dla strony ECHO (niezawodny poligon testowy!), więc mamy na to dowody 😉

Im dłużej będziesz zwlekać z decyzją, tym więcej cennych informacji stracisz. Im bliżej ostatecznego terminu, tym więcej będą chcieli zarobić na tym analitycy – jak zawsze, gdy „data 0” goni, a kolejka oczekujących wydłuża się, zamiast skracać. 

Działanie tu i teraz zwyczajnie Ci się opłaca. Nie czekaj do ostatniej chwili. Napisz lub zadzwoń i po prostu miej za sobą to, co dla Twojego biznesu konieczne. Zapraszamy!

Zadzwoń lub napisz

Zrób pierwszy krok w stronę rozwoju swojego biznesu