Wyższa konwersja
o ponad
dla klienta
z branży farb
Zdradzamy strategię, która zaowocowała:
Poznaj Polifarb Łódź
Polifarb Łódź to polski producent farb działający na rynku krajowym i zagranicznym od 1946 roku.
W swoim asortymencie posiada szeroki wachlarz zróżnicowanych produktów przeznaczonych dla licznych branż, m.in.: przemysłu motoryzacyjnego, metalowego, górniczego czy spożywczego, a także budownictwa. Swoją ofertę kieruje również do firm zajmujących się specjalistycznymi pracami malarskimi i renowacją zabytków. Obsługuje ponadto klientów indywidualnych.
Firma nieustannie się rozwija i unowocześnia swój profil produkcji, by dostosować ofertę do coraz bardziej wymagających realiów rynkowych. Nacisk kładzie na wytwórstwo wyrobów przyjaznych dla środowiska naturalnego i bezpiecznych dla użytkownika.
Cel, który wyznaczył nam klient
Jak każdą współpracę, również w tym przypadku planowanie działań marketingowych rozpoczęliśmy od rzetelnego wywiadu. Nie ma lepszego sposobu na poznanie oczekiwań i złapanie perspektywy klienta niż pogłębiona rozmowa oparta o szereg pytań ściśle związanych z jego biznesem. Jakie cele współpracy (KPI) zostały zatem określone?
- Spotęgowanie sprzedaży produktów u dystrybutorów Polifarb Łódź na terenie całej Polski.
- Ułatwienie użytkownikom dotarcia do informacji dotyczących dostępności wyrobów firmy w punktach dystrybucji w różnych miastach.
Wyzwanie, któremu musieliśmy sprostać
- Duża konkurencja na rynku farb i lakierów.
- Ogromna ilość treści branżowych publikowanych w kanale online.
- Brak możliwości szerszych działań optymalizacyjnych na stronie www.
Wchodząc we współpracę z Polifarbem Łódź, stanęliśmy przed niełatwym zadaniem zaplanowania i prowadzenia działań digitalowych w wysoce konkurencyjnej i dynamicznie rozwijającej się branży farb i lakierów dekoracyjno-przemysłowych. Ożywienie koniunktury, które nastąpiło w ostatnich latach, spowodowało zwiększony popyt na wyroby tego typu, co przekłada się na intensyfikację działań promocyjnych w kanale online firm specjalizujących się w tym obszarze.
Wiedzieliśmy też, że przyjdzie nam konkurować o pozycje nie tylko z samymi producentami, ale też licznymi platformami contentowymi wydającymi treści pośrednio i bezpośrednio związane z ofertą naszego klienta.
Dodatkowym utrudnieniem był fakt, że klient niedługo przed nawiązaniem współpracy z ECHO zainwestował w przebudowę swojego serwisu – zatem nasze działania, zgodnie z wolą klienta, nie mogły obejmować zmian w jego strukturze ani innych prac związanych z jego ewentualnym usprawnieniem.
Jaką strategię działań przyjęliśmy
Realizacja celów, jakie postawił przed nami klient, wymagała zdecydowanego zwiększenia świadomości marki w grupach docelowych. Skupiliśmy się zatem na budowaniu wizerunku Polifarbu Łódź jako eksperta w swojej branży oraz opracowaniu sposobu komunikacji merytorycznie zwiększającej zaufanie odbiorców do jakości oferowanych produktów. Kolejnym krokiem było wdrożenie działań w obszarze SEO trwale podnoszących widoczność witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Równolegle wdrożyliśmy kampanię reklamową w Google.
Content Marketing (start: lipiec 2019 r.)
24 883 odsłony wygenerował tylko jeden artykuł od momentu publikacji.
Zaczęliśmy od rozwinięcia w obrębie serwisu sekcji blogowej, gdzie systematycznie publikujemy treści o charakterze edukacyjnym i poradnikowym. Pośrednio lub bezpośrednio nawiązują one do szerokiej oferty Polifarbu Łódź, z naciskiem na wspieranie sprzedaży produktów do malowania i zabezpieczania wszelkich powierzchni metalowych oraz nowych wyrobów wprowadzanych na rynek.
W ten sposób realizujemy dwa główne cele – strona z poradami przyciąga sprofilowanych użytkowników, czyli potencjalnych klientów na produkty Polifarbu Łódź (wzrost świadomości marki), a jednocześnie producent buduje swój wizerunek eksperta i profesjonalnego doradcy, szczególnie w kontekście farb, lakierów i gruntoemalii do metalu.
Artykuły budowane są w taki sposób, by przekaz był zrozumiały zarówno dla osób potrzebujących rozwiązań do samodzielnego wykorzystania w warunkach domowych, jak i dla fachowców, poszukujących informacji o specjalistycznym zastosowaniu określonych produktów i możliwych rozwiązaniach technicznych w zakresie wykorzystania chemii przemysłowej i budowlanej.
Treści cieszą się ogromnym zainteresowaniem, dostarczając wyczerpujących odpowiedzi na szereg pytań dotyczących technik i technologii malarskich oraz właściwości i zastosowania różnego typu farb.
Pozycjonowanie i optymalizacja (start – listopad 2019 r.)
Miesięczna liczba nowych użytkowników strony wzrosła o 916% od momentu podjęcia działań pozycjonerskich.
Gdy rozpędziliśmy blog z poradami, nadszedł czas na zaawansowane działania pozycjonerskie. Od początku priorytetem była dla nas gruntowna poprawa parametrów witryny, w świetle których jest ona oceniana przez roboty indeksujące, oraz uzyskanie wzrostu widoczności strony. Wszystko po to, by zrealizować nadrzędny cel: pomnożenie zysków firmy poprzez dotarcie z ofertą do sprofilowanych odbiorców.
Dzięki regularnemu pozyskiwaniu wysokiej jakości linków wzmocniliśmy siłę domeny, co przekłada się na osiąganie wyższych pozycji serwisu w rankingu Google. Jednocześnie, za pośrednictwem merytorycznych treści publikowanych na branżowych portalach zewnętrznych nakierowanych na promocję produktów, poszerzamy pole dotarcia do sprofilowanych użytkowników z rzetelnymi informacjami na temat możliwości wykorzystania i atutów oferowanych przez firmę rozwiązań.
Przeprowadziliśmy gruntowną optymalizację linkowania wewnętrznego. Ścieżkę poruszania się użytkownika w obrębie serwisu zaplanowaliśmy w taki sposób, by ułatwić dotarcie do informacji dotyczących dostępności wyrobów firmy w punktach dystrybucji w różnych miastach.
Stale optymalizujemy podstrony produktowe i blogowe pod kątem zastosowanych rozwiązań technicznych i treściowych, co przekłada się na regularny wzrost wolumenu słów kluczowych na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google, za pośrednictwem których użytkownicy trafiają na stronę producenta.
Kampania Google Ads (start – czerwiec 2019 r.)
Liczba konwersji w działaniach Google Ads i działaniach SEO wzrosła o 109% od momentu rozpoczęcia współpracy.
Przysłowiową wisienką na torcie są działania z zakresu Google Ads prowadzone na obszarze całej Polski. Poza standardowymi reklamami w wyszukiwarce zdecydowaliśmy się intensywnie wykorzystać reklamy banerowe, czyli prezentowane w formie graficznej.
Ten sposób promocji doskonale wpisał się w strategię zwiększania świadomości marki w grupach docelowych firmy. Atrakcyjne banery zamieszczane m.in. na dużych portalach informacyjnych czy na platformie YouTube okazały się strzałem w dziesiątkę! Nie tylko w kontekście efektywności docierania użytkowników do danych dystrybutorów, ale także popularyzacji produktów przeznaczonych do specjalistycznego wykorzystania (np. malowania metalu).
Dzięki precyzyjnie skalkulowanym działaniom i rozsądnemu planowaniu budżetu, rozpoznawalność marki zdecydowanie wzrosła, na co najlepszym dowodem jest fakt zwiększenia średniej miesięcznej liczby wyszukiwań hasła będącego nazwą jednego z najważniejszych produktów firmy.