Wydaliśmy dokładnie 28 groszy.
Klient z branży siatek zabezpieczających zdobył
„najlepszy kontrakt w historii firmy”
Symar
o nas
Mamy wieloletnie doświadczenie we współpracy z Panem Dariuszem Jarzębskim i firmą ECHO, którą prowadzi. Naprawdę rzadko spotyka się ludzi z takim podejściem do biznesu. Na każdym etapie współpracy możemy odczuć pełne zaangażowanie i takie podejście, które ma skutkować rozwojem naszej firmy, wzrostem sprzedaży i stałym pozyskiwaniem nowych klientów.
Dzięki firmie ECHO prowadzimy przemyślane działania w internecie, w efekcie którym na co dzień zgłaszają się do nas nowi klienci i spływają nowe zamówienia. Wiemy, że nad naszymi kampaniami stale ktoś czuwa oraz dba, żeby nasz budżet był inwestowany w sposób dla nas najkorzystniejszy.
Mamy stałą opiekę, systematyczną komunikację i doradztwo, kiedy tylko pojawiają się nowe możliwości. Czujemy, że komuś naprawdę zależy na naszej firmie i na zbudowaniu z nami wspólnie sukcesu w bardzo długiej perspektywie. Bardzo partnerskie relacje sprawiają, że chętnie polecamy ECHO jako świetnego, uczciwego dostawcę usług marketingowych z wiedzą i kompetencjami, które dają ogromne szanse na odczuwalne efekty.
Nasza współpraca z Symarem
Symar to rodzinna firma zajmująca się produkcją siatek zabezpieczających – polipropylenowych i poliuretanowych – o szerokim zakresie zastosowań. Swoją działalność rozpoczęła kilkanaście lat temu w jednej z podłódzkich miejscowości. Dzięki ciężkiej pracy i determinacji właścicieli niewielki przydomowy zakład stał się świetnie prosperującym przedsiębiorstwem posiadającym rozbudowany park maszynowy w dwóch lokalizacjach. Obecnie obsługuje nie tylko osoby prywatne, ale także firmy i instytucje z całej Polski.
Jednym z filarów rozwoju firmy, były dopasowane do jego potrzeb i celów działania marketingowe, które pozwoliły stopniowo poszerzać zakres dotarcia z ofertą i pozyskiwać klientów z coraz bardziej zróżnicowanych grup docelowych.
Od początku znajomości Darka Jarzębskiego, właściciela naszej agencji, z Panem Mariuszem Sychem, cel działań marketingu online był jasny – zwiększenie sprzedaży oferowanych produktów. Pozyskiwanie wartościowych zapytań ofertowych w pierwszym okresie rozwoju firmy stanowił o jej być albo nie być. Z czasem pojawiła się potrzeba poszerzenia rynku zbytu, co w obliczu jego dużej konkurencyjności wymagało nieszablonowego podejścia do działań marketingowych online. ECHO i firma Symar stały się prawdziwymi partnerami wspólnie budującymi przyszłość marki.
Partnerstwo i zaufanie to dwie najważniejsze wartości, które od początku kierują naszą współpracą. Dzięki cyklicznym spotkaniom, podczas których omawiamy bieżące wyniki oraz wymieniamy się pomysłami na dalsze działania, my, jako agencja marketingowa, doskonale wiemy, w co inwestować pieniądze klienta, żeby osiągnąć jak najwyższy zwrot z inwestycji w promocję firmy. Symar zaś ma pełną świadomość, w jaki sposób pracujemy i czego potrzebujemy, by spotęgować osiągane wyniki.
Już dawno zatarła się między nami standardowa relacja agencja-klient. Dziś jesteśmy prawdziwymi partnerami biznesowymi współodpowiedzialnymi za rozwój marki Symar.
Etap 1. Reklama, która zrewolucjonizowała losy firmy
- Przeprowadziliśmy gruntowny brief klienta dotyczący jego działalności i sposobów wykorzystania produkowanych siatek.
- Dokładnie określiliśmy grupę docelową. Ustaliliśmy, do kogo powinniśmy dotrzeć z reklamą oraz jaka skala zamówienia będzie satysfakcjonująca.
- Uruchomiliśmy kampanię reklamową promującą najważniejsze produkty. Na bieżąco dokonywaliśmy jej optymalizacji, by wzmacniać te działania, które przynosiły najlepsze rezultaty.
EFEKT? Po kliknięciu w naszą reklamę za pośrednictwem formularza kontaktowego do klienta zgłosił się jeden z wiodących w Polsce klubów piłkarskich, potrzebujących ogromnych ilości siatki sznurkowej (przed wprowadzeniem przepisów dotyczących zasad przetwarzania danych możliwe było ustalenie dokładnych informacji o użytkownikach korzystających z witryny).
Co istotne odwiedził stronę Symaru kilkanaście razy w ciągu roku zanim podjął decyzję o zakupie.
To pokazuje, jak bardzo odłożone w czasie mogą być efekty działań marketingowych. Proces decyzyjny w przypadku zakupu kosztownych produktów jest długotrwały i warto uzbroić się w cierpliwość. Co więcej, liczy się nie tylko dobrze przygotowana reklama, ale też sposób prowadzenia komunikacji na stronie www. Im lepsze, bardziej perswazyjne treści się na niej znajdują, tym większa szansa na osiągnięcie założonego celu.
28 groszy – taki był koszt kliknięcia w reklamę, która odmieniła wyniki sprzedażowe firmy. Reklamę, która została dopracowana w najmniejszym szczególe, by trafić dokładnie tam, gdzie powinna.
Ogromny wysiłek naszych specjalistów włożony w optymalizację kampanii Google Ads oraz samego serwisu (o skuteczności reklamy decyduje również jego wartość) zaowocował spektakularnym sukcesem – Symar podpisał kontrakt ze wspomnianym klubem piłkarskim opiewający na miliony złotych. Ten zaś pozwolił firmie rozwinąć działania z zakresu marketingu online.
Etap 2. Pozycjonowanie i Content marketing sposobem na dotarcie do nowych grup docelowych
Reklama Google Ads pozwala docierać przede wszystkim do klientów, którzy są najbliżej decyzji o zakupie. Wiedzą, czego chcą i szukają odpowiedniego dostawcy.
Postanowiliśmy zająć się “górą” lejka zakupowego, a więc tą grupą odbiorców, która nie ma świadomości, że może wykorzystać siatkę zabezpieczającą, by rozwiązać swój problem. Uruchomiliśmy działania z zakresu SEO oraz Content marketingu.
- Podczas cyklicznych spotkań mocno briefujemy klienta pod kątem niestandardowych możliwości wykorzystania jego produktu. Stale szukamy nowych rozwiązań.
- Rozwijamy serwis o treści kierowane do osób, które:
- potrzebują porad i wskazówek dotyczących wykorzystania siatki,
- szukają w sieci sposobów rozwiązania problemu, na który odpowiedzią może być siatka.
EFEKT?: Znaczne zwiększenie liczby trafnych zapytań ofertowych od klientów (firm i osób prywatnych), do których dotąd firma nie kierowała komunikacji, przez co traciła szanse sprzedażowe.
Etap 3. Analityka strony i spotęgowanie aktualnych wyników
Kolejnym krokiem było uruchomienie działań z zakresu UX.
- Przeprowadziliśmy audyt UX strony, poszukując elementów, które obniżają wyniki sprzedażowe.
- Na podstawie zbieranych danych i wyników prowadzonych testów wprowadziliśmy zmiany w serwisie, które pozwoliły pomnożyć liczbę pozyskiwanych zapytań ofertowych.
Naszym celem było zwiększenie liczby zapytań za pośrednictwem formularza na podstronie Kontakt.
Wykonaliśmy szereg testów A/B obejmujących zmiany w formularzu:
- rezygnację z konieczności podawania nazwiska (ograniczenie potrzebnych danych do imienia),
- zmianę standardowego komunikatu w oknie z treścią zapytania z Wiadomość na pytanie Jakiej siatki poszukujesz?
- rozszerzenie klauzuli danych osobowych.
EFEKT? Po pierwszym etapie prac klient zyskał dodatkowe 253 formularze rocznie, co wygenerowało dodatkowy roczny przychód na poziomie 126 500 zł.
Po drugim etapie prac klient zyskał dodatkowe 190 formularzy rocznie, co wygenerowało dodatkowy roczny przychód na poziomie 95 000 zł.
Etap 4. Nowa przestrzeń dla promocji firmy
Poszukując kolejnych kanałów sprzedaży, zaproponowaliśmy klientowi utworzenie sklepu internetowego.
- Zaprojektowaliśmy serwis e-commerce zgodnie z najlepszymi standardami UX design.
- Wyposażyliśmy go w perswazyjne treści podkreślające atuty firmy i korzyści wynikające z podjęcia z nią współpracy.
- Efektywnie doprowadzamy do niego klientów poprzez reklamy Google Ads, w tym reklamy produktowe, które dostarczają użytkownikom szczegółowych informacji o produkcie jeszcze zanim klikną w reklamę.
EFEKT? Klient prowadzi aktywną sprzedaż swoich produktów i pozyskuje dodatkowych klientów.