Odpowiednio dobrane tytuły, frazy kluczowe i linki – myślisz, że to wszystko, aby artykuł blogowy był zauważony przez użytkowników i dobrze się pozycjonował? Niezmiernie ważnym, choć często bagatelizowanym elementem, jest dobór właściwego obrazu, który powinien współgrać z treścią i przyciągać uwagę czytelnika. Sprawdź, jak dopasować zdjęcie do treści.
Skupieni na treści, jej formatowaniu i kluczowych frazach często zapominamy o tym, jak istotną rolę w odbiorze przekazu odgrywają obrazy. W hiperbolicznej przestrzeni Internetu – bez czasu, bez początku i bez końca – trwa prawdziwa walka o uwagę użytkowników. Aby odbiorca wyłowił nasz komunikat spośród terabajtów innych, które krążą po sieci, trzeba go w jakiś sposób wyróżnić. W tym celu tekst najczęściej wzbogaca się obrazem, który na ułamek sekundy „przechwytuje” i przytrzymuje wzrok odbiorcy, tak aby zdążył on przeczytać nagłówek i mógł błyskawicznie podjąć decyzję, czy w to „wchodzi”. Dzisiaj sama treść już nie wystarcza, by znaleźć się na pierwszych stronach SERP-u. Dlatego opierając się na własnej wiedzy i doświadczeniu oraz praktyce ekspertów od blogownia, zebraliśmy i prezentujemy 10 patentów na dobór zdjęcia do treści, które zwiększają szanse na sukces bloga w sieci.
Pisz ze zdjęciem „w głowie” – myśl o obrazie już na etapie tworzenia treści
Nie zostawiaj wyboru zdjęcia na koniec. Zacznij już na etapie tworzenia treści – wyobrażaj sobie obrazy pasujące do tytułów i podtytułów. To nie tylko ułatwi Ci poszukiwania fotografii, ale też może pomóc w samym pisaniu.
Dbaj o przejrzystość przekazu – źle dobrane zdjęcie przekreśla szanse Twojego artykułu na wysoką pozycję w wyszukiwarce
Chcesz, aby Twój artykuł był komentowany i udostępniany. Ryzykowne lub niedopasowane zdjęcie zmniejsza szanse na to, że użytkownicy się nim podzielą, a jeśli już to zrobią, to pewnie nie w takim kontekście, na jakim Ci zależy.
Zadbaj, żeby ilustracja korespondowała z treścią w jasny sposób.
Postaw na żywe i jasne barwy – one najsilniej przyciągają wzrok i skupiają uwagę
Specjaliści od ludzkiego mózgu dowiedli, że naszą uwagę najbardziej przykuwają jasne i świetliste kolory, nietypowe kształty oraz ludzkie twarze. Szukaj zdjęć, które zawierają te elementy.
Nie poprzestawaj na pierwszym zdjęciu, które wpadnie Ci w oko
Aby w stockowej bazie znaleźć „perełkę”, nie możesz poprzestać na kilku pierwszych stronach, które wyświetlają się dla wybranej frazy. Musisz szukać swojego zdjęcia znacznie głębiej. Banki zdjęć dają możliwość eksplorowania serii obrazów skoncentrowanych wokół jednego punktu centralnego lub będących częścią opowiadania. Większość ludzi z niej nie korzysta – powielanie tego błędu może Cię drogo kosztować. Użytkownicy mają świadomość, że niemal dowolne zdjęcie można kupić w sieci, ale jeśli zorientują się, że to „Twoje” towarzyszy także innym publikacjom, mogą poczuć się oszukani i stracisz ich zaufanie.
Korzystaj z własnych fotografii – warto mieć zdjęcia, których nie ma nikt inny
Jeśli tylko masz taką możliwość, korzystaj z własnych zasobów. Znajdź fotografa albo sam wykonaj, a później ulepsz zdjęcia w edytorze. Dzisiaj dobre zdjęcie można zrobić nawet telefonem. Zresztą to wcale nie musi być majstersztyk. Warto mieć na blogu unikatowe obrazy, których nie spotkasz nigdzie indziej. Oryginalność i autentyczność to w Internecie wartości poszukiwane i doceniane.
Wykorzystuj inne formaty
Wzbogać swoją treść o rysunki, animacje i filmy – to wyróżni Cię w blogosferze
Stwórz infografikę – to trudne i wymaga czasu, ale skutecznie przyciąga użytkowników
Umieszczaj w treści tzw. zrzuty z ekranu – to najprostszy sposób na wytłumaczenie skomplikowanych tematów
Umieść zdjęcie we właściwym miejscu – to pomaga utrzymać uwagę użytkownika
Jeśli dysponujesz małymi zdjęciami, umieść je z prawej strony ekranu i pozwól, by tekst je otoczył. Duże zdjęcia wycentruj i umieść na samej górze strony oraz pomiędzy poszczególnymi akapitami. Takie ułożenie podtrzymuje zainteresowanie użytkownika.
Podpisz swoje zdjęcie – pomóż Googlowi zrozumieć zdjęcie, grafikę lub animację
Żeby zdjęcia były zrozumiałe dla Google, a co za tym idzie bardziej widoczne dla użytkowników, podpisz je i “otaguj” – najlepiej wykorzystując do tego słowa i frazy kluczowe. To znacząco zwiększa szanse na to, że obraz towarzyszący Twojemu artykułowi wyświetli się w graficznych wynikach wyszukiwania.
Umiejętne zilustrowanie tekstu może znacząco zwiększyć zainteresowanie odbiorców i wywindować artykuł w wyszukiwarce Google. Szukając zdjęcia lub obrazu na swojego bloga, miej w pamięci nasze wskazówki. To Ci pozwoli uniknąć błędnych wyborów i gładko przeprowadzi przez proces dopasowywania zdjęcia do treści.
Chcesz stworzyć atrakcyjny
i merytoryczny blog dla swoich klienów?