#4. Pełna kontrola nad działaniami – możliwość optymalizacji
Od pierwszego wyświetlenia reklamy mamy dostęp do kompletu danych o tym, co dzieje się na naszym koncie, a jeśli korzystamy z Google Analytics to również o tym, co doprowadzeni użytkownicy robią na naszej stronie. W szybki i łatwy sposób możemy ocenić skuteczność poszczególnych działań, czy konkretnych słów kluczowych oraz na bieżąco wdrażać zmiany, które przyczynią się do wzrostu efektywności (dodawać słowa kluczowe, modyfikować czy usuwać, zmieniać stawki, podnosić pozycję reklamy, zmieniać pojawiający się przy niej opis, etc.).
#5. Pełna kontrola nad budżetem – możliwość planowania wydatków
Przed uruchomieniem działań w Google Ads warto nawet pobieżnie zorientować się, jaki budżet powinniśmy zaplanować. Zależy to przede wszystkim od trzech czynników: zasięgu geograficznego, na którym chcemy się reklamować, branży, w której działamy (jak długa będzie lista słów kluczowych) oraz intensywności działań konkurencji (z iloma firmami będziemy rywalizować o najwyższe pozycje).
System Google Ads działa na zasadzie prepaid, co oznacza, że zasilamy konto zaplanowaną kwotą przed uruchomieniem działań i jest ona obciążana z każdym kliknięciem w reklamy naszej firmy. Oczywiście uruchomienie konta i pierwsze tygodnie pracy na nim cechuje duża dynamika i zmienność, ale zakładając profesjonalną jego konfigurację i optymalizację powinniśmy po kilku tygodniach potrafić precyzyjnie szacować budżet potrzebny na prowadzenie tych działań w przyjętym czasie.
Praktyka pokazuje, że właściwa praca na koncie w długim terminie daje profity w postaci coraz wyższej skuteczności przy coraz niższych kosztach. Dzieje się tak za sprawą dwóch głównych czynników, mianowicie: malejącego CPC (stawki za pojedyncze wejście) oraz eliminacji wejść nierokujących sprzedażowo (budowanie długiej listy słów wykluczających zbędne wejścia).
#6. Płatność wyłącznie za efekt w postaci ruchu doprowadzonego do strony
W przeciwieństwie do wszelkich innych inwestycji reklamowych, w Google Ads rozliczenie następuje wtedy, gdy potencjalnie zainteresowany naszą ofertą klient trafi z wyszukiwarki na naszą stronę. To unikalna (jeśli chodzi o reklamę) forma rozliczenia za efekt, która przy odpowiednio prowadzonych działaniach staje się niemal gwarantem zwrotu inwestowanych środków. Dodatkowo możemy porównać koszty pozyskania klientów po różnych słowach kluczowych i na tej bazie podjąć decyzję, w które z nich inwestycja najbardziej się opłaca.
A dodatkowym benefitem jest fakt, że nawet jeśli nasz link nie zostanie wybrany i „kliknięty” to wciąż reklama naszej firmy wyświetla się potencjalnym klientom.
#7. Pełna elastyczność czasowa
Intuicyjny panel Google Ads sprawia, iż uruchomienie konta trwa dosłownie kilka chwil. Reklama jest dostępna online i widoczna dla użytkowników bardzo szybko. Oczywiście jeśli chcemy dbać o maksymalny zwrot z inwestycji, ustawienie konta i jego systematyczna optymalizacja oznaczać będą wielogodzinne sesje analiz i korekt. Tu warto zastanowić się nad wsparciem profesjonalnej agencji, szczególnie, gdy budżet, który inwestujemy stanowi odczuwalną część wydatków w firmie.
Prowadzone kampanie Ads można w dowolnym momencie wstrzymać i wznowić. W przypadku czasowych działań promocyjnych, zmian czy braku asortymentu lub choćby przerwy urlopowej czy świątecznej, jedno kliknięcie zatrzymuje wszelkie działania, również jedno uruchamia je ponownie.
Klienci szukający produktów i usług są bardzo często dosłownie na wyciągnięcie ręki. To, co warto zrobić, to choć „na próbę” poprowadzić precyzyjnie targetowane działania, których celem będzie dotarcie do nich. Efekt może być na tyle zadowalający, że kampania Google Ads stanie się stałą aktywnością marketingową firmy i głównym źródłem (bądź drugim po rekomendacjach) pozyskiwania nowych klientów. Konstruując właściwie pomysł na obecność w wyszukiwarce, a następnie rzetelnie go wdrażając stwarzamy naszej firmie olbrzymi potencjał sprzedażowy i dostarczamy strumień nowych wartościowych klientów. Czego chcieć więcej…?