Moja firma
Efektywny marketing, Reklama

Jak pozyskać klientów z internetu i zwiększyć sprzedaż?

Ewa Szczegielniak
10 minut

Od ponad 15 lat sprzedaż to mój chleb powszedni i nie przesadzę, jeśli stwierdzę, że zjadłam przysłowiowe zęby w tym temacie. Przez ten czas nie tylko poznałam metody na skuteczne pozyskiwanie klientów w internecie, ale także miałam okazję obserwować zmiany, które zaszły i wciąż na tym polu zachodzą. Są one w głównej mierze determinowane przez rozwój technologii, który z kolei ma przemożny wpływ na zachowania konsumentów w sieci. Moje wnioski: współczesny klient nie lubi, gdy mu się sprzedaje – za to uwielbia kupować! 

Jeśli chcesz wiedzieć, jak TERAZ zdobywa się nowych klientów w internecie, to zapraszam do lektury.

Jak sprzedawać więcej dzięki działaniom online?

Jak zdobyć klientów w internecie? Oni sami Cię szukają!

Tak to teraz wygląda! Powszechność internetu oraz urządzeń, dzięki którym jesteśmy non stop online, sprawiają, że mamy praktycznie nieograniczony dostęp do informacji. Co więcej, skwapliwie z niego korzystamy, poszukując między innymi wiadomości na temat firm, usług i produktów. Zanim zdecydujemy się na zakup, jakąś usługę czy chociażby wizytę u lekarza, sprawdzamy różne strony internetowe i to, co na dany temat „mówi się” w digitalu. Sam zatem widzisz, że sieć jest pełna potencjalnych klientów. Nie musisz już ich szukać, ale musisz dać im się znaleźć. Jak?

Liczba fraz wpisywanych do Google

Powyżej przykładowa liczba różnych słów i fraz wpisywanych co miesiąc przez internautów do wyszukiwarki Google.

5 sprawdzonych działań, które mają moc przyciągania klientów w sieci

Pozyskiwanie klientów w internecie to kluczowy element sukcesu dla wielu firm. Dzięki wykorzystaniu różnorodnych strategii marketingowych online przedsiębiorstwa mogą dotrzeć do szerokiej grupy potencjalnych klientów. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak skutecznie pozyskiwać klientów w sieci, zapraszam do zapoznania się z pięcioma sprawdzonymi działaniami opisanymi w naszym artykule.

Zadbaj o swoją WWW – to absolutna podstawa skutecznego pozyskiwania klientów w internecie

Strona WWW, to wizytówka firmy w internecie. Oczywistość! Chyba jednak nie do końca, skoro nie wszyscy biorą sobie ten fakt do serca. Ile razy zdarzyło Ci się opuścić stronę internetową, bo nie znalazłeś na niej SZYBKO tego, czego akurat szukałeś, spodziewałeś się czegoś zupełnie innego albo odstraszyła Cię jej wizualna forma?

Witryna WWW, na której prezentujesz swój biznes musi uwzględniać potrzeby, oczekiwania i przyzwyczajenia Twojej grupy docelowej, a przede wszystkim rozwiewać możliwe obawy potencjalnych klientów. Innymi słowy, musisz zadbać o to, aby wizerunek na Twojej stronie, który kreujesz za pomocą firmowej strony internetowej odpowiadał tym klientom, na których najbardziej Ci zależy. Pamiętaj, że to Ty decydujesz, kogo chcesz przyciągać, a kogo nie chcesz obsługiwać.

Tylko strona internetowa, która jest przejrzysta, intuicyjna w obsłudze i skłania użytkowników do określonego działania (np. kontaktu z firmą, zakupu, wypełnienia formularza itd.), da Ci możliwość na pozyskiwanie klientów w internecie oraz przyczyni się do wzrostu sprzedaży i generowania leadów.

Każda branża jest inna i w każdej inne czynniki kreują zainteresowanie potencjalnych klientów oraz ich oczekiwania względem danej branży. Proces pozyskiwania klientów w internecie może się różnić, jednak w przypadku budowy strony internetowej jest pewien punkt wspólny równie ważny dla wszystkich obszarów i niezależnie od różnic między nimi występujących. To możliwość prostego i szybkiego zapoznania się z ofertą Twojej firmy bez względu na rodzaj urządzenia, za pośrednictwem którego użytkownik wchodzi na stronę internetową. Nieważne, czy osoby odwiedzające Twoją stronę WWW przebywają na urządzeniach mobilnych bądź stacjonarnych – każda z nich powinna móc bezproblemowo wejść i znaleźć to, czego szuka. Zatem strona internetowa, która ma na celu pozyskiwanie klientów w internecie, musi być dostosowana do każdego typu urządzenia. Tego dzisiaj oczekują od firmowych witryn użytkownicy i być może także Twoi potencjalni klienci.

Wykaz ruchu na stronie z podziałem na urządzenia

Powyżej wykaz ruchu na stronie internetowej z podziałem na kategorie urządzeń.

Reklamuj się w Google – żeby być widocznym w wynikach wyszukiwania i pozyskiwać klientów

Masz już „sprzedażową” stronę internetową, teraz musisz zadbać o jej odpowiednią widoczność. Jeśli chcesz przyciągać wartościowych klientów do swojego biznesu, to warto wykorzystać do tego wyszukiwarkę Google. Dlaczego?

Kampanie reklamowe Google Ads dają możliwość prezentacji oferty szerszej publiczności w najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie praktycznie z dnia na dzień! Pozyskiwanie klientów w internecie znacząco wzrasta, dzięki wykorzystaniu kampanii reklamowych. Szybko docierasz do potencjalnych klientów, którzy akurat w tym momencie poszukują produktów lub usług takich jak Twoje. I fakt, że to właśnie oni szukają jest tutaj najważniejszy! To odwrotny i znacznie efektywniejszy proces w porównaniu do tego, kiedy to Ty wyszukujesz potencjalnych klientów, np. wykonując „zimne telefony”. To znacząco zwiększa szansę na nawiązanie współpracy i sprzedaż.

Jest jednak warunek: musisz zadbać o dostępność Twojej firmy dla klientów. W niektórych branżach nieodebrane połączenie telefoniczne jest równoznaczne z utratą potencjalnego klienta. Bo musisz mieć świadomość, że reklama Google Ads dostarcza leady, a nie ostatecznych klientów. To, czy z potencjalnych staną się rzeczywistymi, zależy od tego, jak dalej będzie przebiegać ich komunikacja z Twoją firmą.

Jeżeli w Google Ads reklamujesz się na frazy jasno wskazujące, że świadczysz usługi bez względu na godzinę i dzień tygodnia, a później nie odbierasz telefonu… to po prostu aktywne pozyskiwanie klientów w internecie nie może zadziałać. Zresztą nie tylko w takich wypadkach. Generalnie jeżeli kampania linków sponsorowanych jest dobrze zaprojektowana i prawidłowo prowadzona, potencjalni klienci będą się z Tobą kontaktować – musisz być na to gotowy. Sytuacje, w których bezpośredni kontakt zawodzi, a Ty nie podnosisz słuchawki, nie odpisujesz na wiadomości lub obiecujesz, że oddzwonisz, a tego nie robisz, nie tylko nie przyciągają nowych kontrahentów, ale wręcz ich odpychają.

Promuj się na Facebooku – bo tam są Twoi potencjalni klienci

Dziś ścieżka zakupowa różni się od tej sprzed kilkunastu czy nawet kilku lat. Klienci wyszukują, sprawdzają, porównują i szukają opinii o firmach, markach, produktach oraz usługach przede wszystkim w internecie. I coraz chętniej wykorzystują do tego media społecznościowe. Tylko z samego Facebooka korzysta aż 16 mln Polaków, a na całym świecie portal ten ma ponad 2,1 mld użytkowników, co czyni go jednym z najpopularniejszych na globie. Czy można lekceważyć taki potencjał?

Dzięki reklamie na Facebooku masz możliwość dotarcie i pozyskiwanie klientów w internecie. Facebook Ads można dowolnie konfigurować w zależności, do jakiej grupy docelowej jest kierowana – działania reklamowe docierają do wybranych użytkowników z podziałem na wiek, płeć, lokalizację czy zainteresowania. Korzystając z tej formy reklamy, masz także szansę podążać za swoim targetem poprzez działania remarketingowe. To wszystko sprawia, że Facebook staje się nieocenionym źródłem leadów oraz możliwości pozyskiwania nowych klientów.

Co istotne, wspomniane działania reklamowe umożliwiają nie tylko aktywne pozyskiwanie klientów, ale również prowadzenie działań remarketingowych, co skutecznie zwiększa szanse na pozyskanie nowych klientów biznesowych.

Załóż blog firmowy. Bo nie wystarczy po prostu się pokazać – trzeba pokazać, że jest się ekspertem!

Wszyscy siedzimy w internecie. Szczególnie chętnie szukamy w nim wszelkiego rodzaju porad i to praktycznie z każdej dziedziny. Co to oznacza dla Twojej firmy? Prowadząc blog firmowy i odpowiadając na pytania użytkowników, masz szansę zdobyć ich zaufanie, przyczynić się do zbudowania lojalności klientów i wypracować status eksperta w swojej branży… a stąd już tylko krok do efektywnego pozyskiwania klientów.

Odpowiednie i regularne dostarczanie wpisów blogowych pozwoli Ci na dotarcie do nowego klienta, który jest na etapie zainteresowania Twoim produktem lub usługą, ale nie podjął jeszcze ostatecznej decyzji (początek ścieżki zakupowej). Rzetelnie przygotowany artykuł nasycony o wartościowe treści nie tylko może pomóc mu dokonać wyboru, i przekonać do postawienia na Twoją ofertę, ale także pozwolić Twojej firmie na skuteczniejsze pozyskiwanie klientów w internecie. Nie bez powodu mówi się „Content marketing is a king!”.

Przykładowo, zapytanie o treści „jakie okna do domu” jest wpisywane do wyszukiwarki Google 480 razy miesięcznie. Kto zadaje takie pytanie? Osoby, które nie wiedzą, na jakie okna do domu się zdecydować. Dla producentów czy dystrybutorów okien to prawdziwa gratka i szansa na pozyskiwanie nowych klientów. Poprzez odpowiednio napisany i zaindeksowany artykuł poradnikowy zyskują możliwość kontaktu z potencjalnym klientem, zanim podejmie on ostateczną decyzją zakupową. A zatem mogą ją kształtować!

Wykorzystaj potęgę pozytywnych opinii na temat Twojej firmy – utwierdzają potencjalnych klientów, że warto wybrać Twoją ofertę

Dostęp do internetu daje szansę każdemu na szybką i miarodajną weryfikację firm, marek, produktów czy usług. Między innymi z tego powodu warto zadbać o dobry wizerunek pozycjonowanie strony w internecie.

Frazy opinie jak szukają internauci

Jak widać na powyższej grafice, słowo „opinie” pojawia się w wynikach wyszukiwania w towarzystwie rozmaitych fraz i słów.

Wykorzystanie pozytywnych opinii na temat Twojej firmy jest kluczowym elementem skutecznego pozyskiwania klientów w internecie. Zdecydowana większość klientów po znalezieniu nowej firmy sprawdza, co na jej temat mają do powiedzenia starzy klienci, którzy już skorzystali z jej oferty. Przejrzenie referencji i opinii często jest ostatnim etapem przed podjęciem ostatecznej decyzji o podjęciu współpracy czy sfinalizowaniu zakupu.

Niestety tak już jest, że zadowoleni konsumenci – w przeciwieństwie do tych, których odczucia są negatywne – mają mniejszą skłonność do dzielenia się swoimi pozytywnymi doświadczeniami z firmami, markami czy produktami. Dlatego, jeśli tylko masz taką możliwość, poproś swoich klientów, by zamieścili w Google swoją opinię na temat Twojej oferty, zwłaszcza jeśli masz przekonanie, że stanąłeś na wysokości zadania. Pamiętaj też, żeby podziękować klientom za dobre słowa i nie pozostawiaj bez odpowiedzi opinii nieprzychylnych. Zawsze odnoś się do nich w kulturalnym i koncyliacyjnym tonie.

Echo opinie - agencjaecho.pl

Na koncie ECHO jest w tym momencie 173 opinii od naszych klientów. Ta liczba jest wynikiem przede wszystkim naszej ciężkiej pracy, ale także mobilizowania firm i osób, które skorzystały lub korzystają z naszych usług, do zamieszczenia swojego zdania o nas na firmowej wizytówce w Google.

Jak powinno wyglądać pozyskiwanie klientów w internecie? Podsumowanie

A zatem:

  • strona WWW, która sprzedaje;
  • reklama Google Ads, która zapewnia natychmiastową widoczność w wynikach wyszukiwania;
  • reklama Ads na Facebooku, która pozwala dotrzeć do precyzyjnie wybranych grup potencjalnych klientów;
  • blog firmowy, dzięki któremu możesz zyskać status eksperta w branży i podnieść zaufanie do swojej marki;
  • opinie zadowolonych klientów o Twojej ofercie.

Tylko tyle i aż tyle.

Każde z powyższych działań na pozyskiwanie klientów w internecie, jeśli jest przemyślane i odpowiednio przeprowadzone, przyczynia się do generowania nowych leadów. Jednak dopiero ich kombinacja lub zastosowanie wszystkich sprawiają, że efekty niejednokrotnie przewyższają oczekiwania. Teraz gdy już wiesz, co musisz zrobić, żeby pozyskiwać klientów z internetu, właśnie takich spektakularnych rezultatów Ci życzę.

Potrzebujesz wsparcia w pozyskiwaniu
klientów i zwiększaniu sprzedaży?

Czy ten materiał okazał się przydatny?

Oceń materiał korzystając z gwiazdek

Średnia ocena 4.6 / 5. Liczba głosów: 98

Brak ocen.

4.6
(98)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Treści na stronie są własnością intelektualną firmy ECHO. Ich kopiowanie w całości lub fragmentach jest naruszeniem praw autorskich.

Copyrights © Agencja ECHO 2024