Audyt UX stron firmowych i sklepów internetowych
- Ekspercka analiza zawartości serwisu pod kątem dostosowania do wytycznych UX designe’u
- Diagnoza błędów, które obniżają potencjał sprzedażowy strony firmowej
- Konkretne rekomendacje zmian w witrynie wraz z wytycznymi dla webdevelopera
Wyobraź sobie, że organizujesz akcję promocyjną swojego sklepu. Zadbałeś o rozgłos, więc na miejscu pojawiają się setki, a nawet tysiące osób i… widzą, że na półkach panuje bałagan, w alejkach zalegają palety, a w pomieszczeniu panuje półmrok, bo nie dopilnowałeś naprawy instalacji elektrycznej. Efekt? Żadna z osób nie zdecydowała się na zakup.
Podobnie wygląda sytuacja w wielu polskich (i zagranicznych) firmach, które, próbują zaistnieć w rzeczywistości online. Posługując się niedopracowaną lub przestarzałą stroną internetową, z poczuciem frustracji obserwują porzucane koszyki i pustą skrzynkę odbiorczą, w której miały pojawiać się zapytania. Sytuacja jest jeszcze trudniejsza, gdy dodamy do tego budżet przepalony na nieefektywne pozycjonowanie czy nieskuteczne kampanie reklamowe. Brzmi znajomo?
Niezależnie od tego, czy mowa o stronie e-commerce, czy też stronie wizytówkowej, podstawą jest zadbanie, aby użytkownicy, mogli korzystać z niej w sposób wygodny i intuicyjny. Taki, który zmotywuje ich do realizacji pożądanych konwersji w postaci zakupu czy kontaktu z Twoją firmą. Audyt UX, czyli kompleksowa analiza użyteczności i potencjału sprzedażowego serwisu, to kluczowy krok w kierunku zwiększenia konwersyjność strony i efektywności innych działań marketingowych.
Audyt użyteczności strony – konkretne i sprawdzone rekomendacje nastawione na wzrost konwersji oraz lepszą efektywność pozycjonowania i kampanii reklamowych
Audyt user experience wykonują w ECHO specjaliści, którzy łączą teoretyczną wiedzę z zakresu psychologi, kogniwistyki oraz zasad interakcji człowiek-komputer z praktycznym doświadczeniem w projektowaniu serwisów internetowych. Dzięki temu są w stanie kompleksowo i skrupulatnie przeanalizować Twój serwis, a następnie wskazać elementy wymagające poprawy.
W biznesie nie ma miejsca na czekanie na lepsze czasy. Zamów ekspercki audyt UX już dziś i popraw działanie swojej strony w najprostszy możliwy sposób
Powierz swoją stronę tym, którzy mają praktyczną wiedzę UX, a otrzymasz gotową listę zaleceń nastawionych na zwiększenie sprzedaży w kanale online. Zapraszamy!
Audyt user experience to wyjście naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom swoich klientów. Tak pracuje się na ich lojalność i…większe zyski!
Analiza UX pomaga uprościć ścieżkę zakupową użytkownika. Pozwala wyeliminować zbędne kroki procesu, uzupełnić ewentualne luki i poprawić nawigację. Użytkownicy szybciej znajdują to, czego szukają, a dzięki temu chętniej wracają z kolejnymi potrzebami. Pozytywne doświadczenie w kontakcie z serwisem to podstawowy czynnik decydujący o lojalności klientów, a tym samym – o regularnie zasilanym budżecie Twojej firmy. Właśnie na takiej sytuacji win-win zależy nam podczas pracy na rzecz rozwoju firm naszych klientów.
Opinie klientów, którzy nam zaufali – sprawdź, co możesz zyskać
Krok 1
Podziel się z nami kluczowymi informacjami o ofercie i swoich celach biznesowych
Dzięki tej wiedzy będziemy analizować Twój serwis pod kątem tego, co dla Ciebie najważniejsze, a nie w oderwaniu od realiów
Krok 2
Odbierz dokument zawierający wnioski z analiz
Opracujemy dokument, w którym wskażemy wymagające poprawy elementy Twojego serwisu wraz z solidną argumentacją naszych rekomendacji.
Krok 3
Wprowadź modyfikacje na swojej stronie, a my sprawdzimy, czy wszystko poszło, jak należy
Poproś programistę o wprowadzenie naszych zaleceń lub skorzystaj ze wsparcia specjalisty, z którym współpracujemy. Po zakończeniu prac, zweryfikujemy poprawność wdrożenia modyfikacji.
Kiedy warto wykonać audyt UX strony internetowej?
Badanie użyteczności serwisu warto przeprowadzić zawsze wtedy, gdy chcesz podnieść sprzedaż w swojej firmie. Szczególnie potrzeby jest, wtedy gdy:
- masz problem z niedostateczną liczbą zakupów/zapytań,
- rejestrujesz wiele porzuconych koszyków,
- pozyskiwane leady mają niską jakość, np. wartość zamówień jest zbyt mała,
- pozyskiwane leady są nietrafione, np. niezwiązane z Twoją ofertą,
- uruchomiłeś zupełnie nową stronę internetową.
klientów odchodzi od marki, którą lubią nawet po jednym frustrującym doświadczeniu w kontakcie w witryną
użytkowników uważa, że niedopracowany serwis w wersji mobilnej oznacza, że firmie nie zależy na interesach
użytkowników zgłasza firmie problemy z eksplorowaniem serwisu, reszta po prostu rezygnuje z przeglądania strony
konsumentów uważa łatwą nawigację za najważniejszą cechę platform cyfrowych
Wydaje Ci się, że Twoja strona nie wymaga dopracowania? Możesz się mylić, bo znasz ją jak własną kieszeń. Spójrz na swój serwis oczami swoich klientów!
Pamiętaj, że i Ty, i Twój zespół oceniacie serwis firmowy zupełnie inaczej niż użytkownicy. Podczas gdy Wy doskonale wiecie, jak szybko znaleźć informacje o produktach, czy choćby dane kontaktowe, dla Twoich odbiorców to wcale nie musi być tak proste. Profesjonalny audyt UX pozwoli ocenić serwis takim, jakim widzą go Twoi klienci.
Ile kosztuje ekspercki audyt UX serwisu i co zawiera?
Audyt UX serwisu to jednorazowa usługa, którą wyceniamy indywidualnie. Ostateczny koszt zależy od kilku czynników. Najważniejsze to typ serwisu (wizytówkowy/e-commerce) oraz liczba poddawanych analizie podstron. Potrzebujesz wyceny? Napisz lub zadzwoń, a otrzymasz ją błyskawicznie!
Wykonujemy kompleksowe audyty user experience nastawione na zwiększenie sprzedaży w Twojej firmie. Oto, co poddajemy badaniu.
- nawigacja i architektura informacji
- design i czytelność interfejsu
- responsywność (dostępność na różnych ekranach)
- przepływ użytkownika (user flow)
- ścieżka konwersji dla wybranego produktu/usługi
- proces składania zamówienia (e-commerce)
- formularze i procesy interakcji
- Call To Action (CTA) i elementy konwersji
- perswazyjność i czytelność treści
- zaufanie i bezpieczeństwo użytkowania
- obecność błędów technicznych
- sposób zapobiegania błędom
- obsługa błędów
- poprawność komunikatów zwrotnych
- zakres kontroli użytkowników nad interakcjami
- spójność wizualno-informacyjna
- elastyczność i efektywność użytkowania
- estetyka i elementy rozpraszające
- zgodność z obowiązującymi w Polsce wytycznymi WCAG
Najczęściej zadawane pytania o audyt UX
Raport podzielony jest na 2 części.
- W pierwszej omawiamy wyniki analizy metodą wędrówki poznawczej – każdy krok w wybranej ścieżce zakupowej (zwykle wybieramy tę, która jest najbardziej efektywna zgodnie z danymi ilościowymi zaczerpniętymi z GA4 lub tę, którą wskaże klient) jest opisany ze wskazaniem elementów wymagających poprawy w serwisie wraz z argumentacją, dlaczego dana zmiana jest konieczna. Podsumowanie każdego kroku stanowi wypunktowana lista zmian do wdrożenia w serwisie.
- W części drugiej przedstawiamy wyniki analizy heurystycznej i pod kątem dostosowania do WCAG całego serwisu. Ta część podzielona jest na sekcje tematyczne powiązane z konkretnymi heurystykami. Tu również wskazujemy elementy wymagające poprawy w serwisie wraz z argumentacją, dlaczego dana zmiana jest konieczna. Podsumowanie każdej z nich stanowi wypunktowana lista zmian do wdrożenia w serwisie.
Oferujemy 2 warianty audytu:
podstawowy – opis wyników analizy ze wskazaniem kierunku poszczególnych zmian w serwisie (np. informacje o konieczności dodania CTA);
rozszerzony – opis wyników analizy + szczegółowe rekomendacje dotyczące koniecznych zmian wraz z dokładnymi wytycznymi wdrożeniowymi gotowymi do przekazania web developerowi (konkretne parametry typu kolorystyka, rozmiar, umiejscowienie względem innych elementów itp.).
Prace nad audytem UX serwisu trwają maksymalnie 21 dni roboczych, przy czym jest to zależne od liczby audytowanych podstron i widoków. Im mniej rozbudowany serwis, tym szybciej jesteśmy w stanie przedstawić wyniki naszej pracy.
Odpowiedni moment na wykonanie audytu UX jest…zawsze. Niezależnie od tego, czy serwis uruchomiłeś niedawno, czy strona działa od wielu lat warto kompleksowo ocenić jej efektywność sprzedażową. Analizę użyteczności strony zalecamy przeprowadzić szczególnie, gdy:
- obserwujesz spadek konwersji lub aktualne wyniki nie są dla Ciebie satysfakcjonujące,
- zamierzasz rozpocząć lub już prowadzisz działania SEO i/lub Ads i chcesz poprawić ich wyniki,
- Twoja strona powstała 7-10 lat temu lub wcześniej,
- Twojej strony nie tworzyli profesjonaliści z wiedzą z zakresu UX
- przeprowadziłeś lub masz zamiar przeprowadzić rebranding lub redesign strony,
- wprowadziłeś lub masz zamiar wprowadzić nowe funkcje lub zmiany w strukturze serwisu,
- serwis ma niską widoczność w wyszukiwarce,
- występują problemy z wersją mobilną serwisu.
Popraw użyteczność strony firmy, zwiększ sprzedaż, wyprzedź konkurencję. Zamów audyt UX i zobacz realne efekty
Zainwestuj z eksperckie badanie użyteczności serwisu i obserwuj, jak Twoje wyniki rosną! Zapraszamy do nas!