Baza wiedzy

Promowanie stron internetowych – 3 drogi do sukcesu online i słowo o tym, dlaczego „darmowa promocja” to mit

Zespół ECHO
12 minut

Właściciele firmowych serwisów internetowych liczą na to, że klienci sami je znajdą i zechcą skorzystać z zaprezentowanej tam oferty produktów lub usług. W teorii to oczywiście możliwe, ale w praktyce… W praktyce bez aktywnego promowania witryny rzecz kończy się zazwyczaj frustracją i niskim ruchem na stronie. Wtedy niektórzy przedsiębiorcy wpadają w pułapkę pokutującego wciąż mitu o darmowej promocji strony internetowej. Niestety nie tędy wiedzie droga do sukcesu…

Promowanie stron internetowych - agencjaecho.pl

Promocja nigdy nie jest darmowa. To zawsze kosztuje – trzeba w nią włożyć pieniądze lub czas, a najczęściej jedno i drugie. W co najlepiej inwestować? Są trzy główne drogi prowadzące do skutecznej promocji strony internetowej. Można wybrać tylko jedną z nich, ale najlepsze rezultaty daje synergia różnych działań. Dlatego zwykle nie opłaca się na tym „oszczędzać”.

Darmowa promocja strony internetowej to mit

Redagowanie firmowego bloga, aktywność w mediach społecznościowych, optymalizacja strony… Tak, wszystko to pomaga w promowaniu serwisu i można to robić własnym sumptem, ale to działania wymagające sporo pracy. Nawet jeśli nie zatrudniasz do tego agencji marketingowej, to przecież Ty lub Twoi pracownicy poświęcacie temu swój czas, energię i wiedzę. Nic nie ma za darmo. Do tego dochodzi jeszcze kwestia skuteczności. Efektywna promocja strony WWW to przecież nie tylko zdobywanie kliknięć, ale także na przykład budowanie świadomości marki. W rzeczywistości oznacza to czteroetapową pracę w modelu AIDA:

  • AWARENESS – działania prowadzące do tego, by Twoi potencjalni klienci Twoją stronę w ogóle zauważyli (w tym przypadku to SEO i/lub PPC),
  • INTEREST – działania przyciągające i utrzymujące uwagę oraz zainteresowanie odbiorców Twoją propozycją (atrakcyjna prezentacja oferty),
  • DESIRE – działania rozbudzające określoną potrzebę u Twoich użytkowników (czyli między innymi stosowanie języka korzyści),
  • ACTION – działania skłaniające ich do konkretnej akcji, m.in. nawiązania kontaktu, dokonania zakupu itp. (optymalny przekaz na stronie WWW wsparty wiarygodnym wizerunkiem marki budowanym na przykład w mediach społecznościowych).

 

Trzy filary promocji stron internetowych

Jeśli nie wiesz, jak wypromować stronę internetową, skup się na tych trzech obszarach: SEO, PPC i SM.

SEO – długofalowy efekt

Pozycjonowanie stron to proces, który przynosi efekty nie od razu, ale za to na długo. Dobrze zoptymalizowana i „żyjąca” (aktualizowana, modernizowana) witryna może miesiącami, a nawet latami generować wartościowy ruch z wyszukiwarek.

SEO działa, ponieważ pomaga Ci sprowadzić na stronę tych użytkowników, którzy potrzebują/poszukują informacji lub produktów czy usług takich jak Twoje. Trafiają do Ciebie dzięki konkretnym zapytaniom wpisywanym przez nich w Google lub innej wyszukiwarce. Jeśli Twoja oferta jest dobra, treści optymalne, a prezentacja atrakcyjna, robisz wrażenie zarówno na robotach indeksujących strony, jak i na ludziach, którzy te strony odwiedzają. To doskonały fundament, który z czasem procentuje dobrymi pozycjami w rankingu wyszukiwania, a zatem i dobrą widocznością serwisu.

Oczywiście samo „dodanie słów kluczowych” w tekstach na stronie nie wystarczy. Potrzebne są również praca techniczna (przykładowo nad szybkością ładowania strony, jej responsywnością), praca contentowa (czyli między innymi treści skupione na korzyściach, materiały interesujące i użyteczne dla odbiorców) oraz tak zwany offsite (a więc na przykład pozyskiwanie wartościowych linków). SEO to zdecydowanie coś dla „długodystansowców”, ale jeśli zależy Ci na promocji Twojej strony internetowej i stabilnym dopływie klientów, to właśnie od tego musisz zacząć.

Zobacz, co możemy dla ciebie zrobić w zakresie optymalizacji i pozycjonowania stron (SEO) >>

PPC – natychmiastowy ruch

Promocja strony internetowej to również kampanie reklamowe (najczęściej te w formie PPC, co oznacza płatność za kliknięcie) – na przykład Google Ads. To z pewnością świetny sposób na szybkie ściągnięcie internautów do serwisu, wykorzystywany zwłaszcza wtedy, gdy SEO nie przynosi jeszcze pożądanych rezultatów. Siłą reklam PPC jest natychmiastowy efekt (odnotowywany dosłownie z dnia na dzień) oraz to, że płacisz tylko wtedy, gdy ktoś rzeczywiście kliknie Twoją reklamę i przejdzie na Twoją witrynę. Tu jednak pojawia się wspomniana wcześniej kwestia synergii w promowaniu stron internetowych. Bo świetna reklama i samo przejście użytkownika na stronę to dopiero część sukcesu. Coś na tej stronie musi go jeszcze zatrzymać – i tu wracamy do oferty i sposobu jej prezentacji, do wartościowych i atrakcyjnych z punktu widzenia potencjalnego klienta treści, sprawnego działania serwisu i tak dalej. Dobrze przygotowany landing page, prosty przekaz, język korzyści – to one decydują o tym, czy klient u Ciebie zostanie (i w perspektywie coś kupi, będzie do Ciebie wracał), czy opuści witrynę już po kilku sekundach.

Zobacz, jak możemy ci pomóc w promocji strony internetowej poprzez optymalnie zaprojektowaną kampanię reklamową >>

Social Media – budowanie relacji i zaufania

Działania w mediach społecznościowych i promowanie strony w tych kanałach komunikacji są jak… dialog z klientem. To nie tylko „wrzucanie postów”. Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok czy inne platformy SM to miejsca, gdzie możesz pokazać wartości swojej marki, kulisy swojej pracy, ludzką twarz biznesu. Tutaj liczy się regularność, styl, autentyczność i – przede wszystkim – odpowiednie dopasowanie treści do odbiorców. Czy social media sprzedają? Czasem tak, ale głównie wzmacniają relacje, zwiększają Twoją rozpoznawalność i pomagają w komunikacji z lojalnymi użytkownikami. Pamiętaj jednak, że SM – podobnie zresztą jak PPC – nie jest „samograjem”, działa tylko wtedy, gdy działasz Ty i również wymaga dobrego zaplecza w postaci tego, co i jak prezentujesz na swojej stronie internetowej.

Synergia w promowaniu stron internetowych

Tak, jak nie istnieje „bezpłatne pozycjonowanie stron” czy „darmowa promocja strony internetowej”, tak samo nie ma jednej „magicznej metody” na wypromowanie Twojej strony WWW. Jest za to coś lepszego – synergia działań SEO, PPC i SM, owocująca spotęgowanymi korzyściami płynącymi z ich równoczesnego prowadzenia. Optymalizując i pozycjonując swoją witrynę, zapewniasz jej dobrą i długotrwałą widoczność oraz wartość dla odbiorcy. Emitując reklamy, natychmiastowo sprowadzasz ruch na stronę, ale także testujesz swoją ofertę i przekaz, co pomaga Ci je udoskonalać. Udzielając się w mediach społecznościowych, dbasz natomiast o relacje z klientami oraz wzmacniasz swój wizerunek i wiarygodność.

Dopiero połączenie tych trzech elementów daje realne efekty – i to bez uzależnienia od jednej platformy czy źródła ruchu na stronie. Twoim fundamentem jest SEO, ale jeśli wyszukiwarka zmienia akurat algorytmy i chwilowo spada Ci ruch organiczny, nadrabiasz to ruchem z reklam. Jeżeli budżet na kampanię się kończy, intensyfikujesz działania społecznościowe i tak dalej. Każdy z tych filarów jest niezbędny dla efektywnej promocji strony (marki, oferty).

Rownoczesne uruchomienie roznych dzialan seo ppc sm

Fot. Równoczesne uruchomienie różnych działań (SEO, PPC, SM) daje najlepsze efekty w promowaniu stron WWW.

***

Jak widzisz – darmowa promocja strony internetowej to mit. Promowanie strony zawsze jest inwestycją – w widoczność online, w zaufanie do marki, w rozwój biznesu. To przede wszystkim umiejętność wyeksponowania korzyści płynących z nabycia Twojego produktu lub usługi, a nie tylko cech tych produktów lub usług, a to – wbrew pozorom – spora sztuka. Możesz uczyć się metodą prób i błędów, możesz poświęcać swój czas, ale możesz też skorzystać z doświadczenia ekspertów, którzy wiedzą, co działa i jak przyciągać tych, którzy naprawdę chcą kupić to, co oferujesz.
Zbudujmy Ci solidne fundamenty >>

Klienci nie trafiają na Twoją stronę sami z siebie – potrzebujesz skutecznej strategii promocji.

Dowiedz się, jak połączyć SEO, reklamy i social media, by przyciągnąć uwagę, zbudować zaufanie i zwiększyć sprzedaż.

Postaw na marketing, który dowozi nowych klientów

Sprawdź nas i przekonaj się, jakie efekty może przynieść udana współpraca z agencją

Czy ten materiał okazał się przydatny?

Oceń materiał korzystając z gwiazdek

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen.

5
(1)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Treści na stronie są własnością intelektualną firmy ECHO. Ich kopiowanie w całości lub fragmentach jest naruszeniem praw autorskich.

Copyrights © Agencja ECHO 2025