Moja firma
Jak zwiększyć sprzedaż

Kiedy lepiej NIE sprzedawać, czyli o nierokujących klientach

Piotr Maślarz, Ewa Szczegielniak
7 minut

Zwiększanie sprzedaży. To główny cel, który przyświeca firmom działającym zarówno w sektorze B2B, jak i B2C. Wielu handlowców za wszelką cenę dąży do tego, by pozyskać klienta, jednak okazuje się, że takie działanie nie zawsze się opłaca. O tym, kiedy lepiej odpuścić i dlaczego, wbrew pozorom, to może okazać się korzystne, opowiada wieloletni sprzedawca, Darek Jarzębski.

Prowadzenie własnej działalności to wielkie wyzwanie. To nieustający sprawdzian z wiedzy na temat realiów rynkowych, samodyscypliny, determinacji oraz umiejętności rozwiązywania najróżniejszych problemów. To odpowiedzialność – za siebie i za innych – zarówno za tych, z którymi cegiełka po cegiełce budujemy biznes, jak i za tych, dla których to robimy, czyli klientów. To właśnie ci ostatni mają (a przynajmniej mieć powinni) najważniejszy głos wyznaczający kierunek naszych działań.

Poszukiwanie odpowiedzi na pytania o to, jak pozyskiwać klientów i jak zwiększyć sprzedaż w firmie to jedno z najbardziej wymagających zadań, z jakim każdego dnia mierzą się ich właściciele i handlowcy. Nierzadko pozyskanie klienta odbywa się niemal za wszelką cenę. W końcu target sam się nie wyrobi!

Okazuje się jednak, że nie zawsze warto stawać na głowie, by znaleźć sposób na domknięcie sprzedaży. Zdarzają się sytuacje, w których zdecydowanie lepiej już na starcie zrezygnować ze współpracy, nawet jeśli ze względów finansowych wydaje się to nieroztropne. Darek w żołnierskich słowach opowiada o tym, kiedy i dlaczego czasem to najlepsze, co możemy zrobić dla własnego biznesu.

Spodobał Ci się ten film? Subskrybuj nasz kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Czy ten materiał okazał się przydatny?

Oceń materiał korzystając z gwiazdek

Średnia ocena 4.6 / 5. Liczba głosów: 10

Brak ocen.

4.6
(10)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Treści na stronie są własnością intelektualną firmy ECHO. Ich kopiowanie w całości lub fragmentach jest naruszeniem praw autorskich.

Copyrights © Agencja ECHO 2024