Moja firma
Optymalizacja

Zawieszona wizytówka Google Moja Firma – co dalej?

Cezary Ciechanowski
6 minut

Wizytówka Google Moja Firma – czy ktokolwiek, kto poważnie traktuje swój biznes, może się bez niej obejść?

Często użytkownicy trafiają na nią jeszcze przed tym, jak zajrzą na stronę WWW i chyba nikt nie ma wątpliwości, jak jest istotna dla identyfikacji firmy i marki. To dzięki niej można szybko dowiedzieć się m.in., gdzie znajduje się siedziba firmy, jak do niej dojechać czy sprawdzić opinie wystawiane przez Klientów. Teraz… część wizytówek zniknęła! Jak to możliwe?

no-picture

Google pod lupą!

Najprościej rzecz ujmując, Departament Sprawiedliwości USA wszczął dochodzenie antytrustowe z uwagi na podejrzenia, że Google nadużywa swojej pozycji na rynku reklamy cyfrowej. Pojawiły się informacje, że w związku z tą kontrolą Google wypuścił m.in. algorytm odpowiadający za usuwanie i czyszczenie firm z map. Czy to prawda? Nie potwierdzono, ale wiemy… że miliony wizytówek na całym świecie zawieszono!

Co to znaczy, że wizytówka Google Moja Firma została “zawieszona”?

Na stronie Twojej wizytówki pojawił się taki komunikat?

Według informacji zawartych w pomocy Google to znaczy, że informacje o firmie lub całe konto narusza zasady monopolisty, więc wizytówka nie jest już dostępna publicznie. W przeciwieństwie do usunięcia wizytówki, właściciele i menedżerowie, którzy mają dostęp do konta, mogą wprowadzać na nim zmiany oraz starać się o przywrócenie widoczności wizytówki Google.

Dlaczego moja wizytówka została zawieszona?

Istnieje kilka powodów, dla których wizytówka Google Moja Firma mogła zostać zawieszona.

Jednym z głównych powodów jest niezastosowanie się do wskazówek dotyczących wizytówki i nieposzanowanie zasad dotyczących treści podlegających ograniczeniom Google. Pojawiły się także informacje, że wizytówki są zawieszane ponieważ ich właściciele wprowadzali tzw. krótkie nazwy swoich firm. To nowa funkcjonalność wizytówki, która umożliwia firmom tworzenie niestandardowych adresów URL dla swoich wpisów w GMF. Dodałeś taką nazwę do swojej wizytówki, a teraz jest ona zawieszona? Usuń krótką nazwę! Jeśli nie wprowadzałeś takich zmian… szukamy przyczyn dalej!

Uwaga: firma Google zastrzega sobie prawo do zawieszenia dostępu do Google Moja Firma oraz innych swoich usług osobom i firmom, które naruszają te zasady. Jeśli naruszenie będzie niezgodne z prawem, możemy to zgłosić odpowiednim organom ścigania.

Brzmi groźnie, prawda? Ale spokojnie! Sprawdź, czy wszystkie informacje o Twojej firmie zgadzają się z wytycznymi Google: https://support.google.com/business/answer/3038177.

Jeśli Twoja wizytówka została zawieszona na przestrzeni ostatnich 2 tygodni, to wcale nie oznacza, że zrobiłeś coś złego. Skąd to wiemy? Bo jak już wspominaliśmy wcześniej – Google masowo zawiesza wizytówki i nie jest to sytuacja jednostkowa!

Co więcej – na stronie pomocy Google Moja Firma pojawiła się nawet taka informacja:

Z pomocy Google możemy dowiedzieć się, że:

Twoja wizytówka Google Moja Firma została zawieszona? 6 wskazówek, co z tym zrobić!

  1. Wykorzystaj konto Google o statusie właściciela wizytówki. Konta menedżerskie w mniejszym stopniu są brane pod uwagę przez Google w procesie odwoławczym niż te ze statusem właściciela!
  2. Usuń wszystkich dodatkowych, dotychczasowych użytkowników podłączonych pod wizytówkę, którzy nie są aktywni, nie korzystają ze swojego konta lub… nie posiadają adresu e-mail z domeną firmy.
  3. Upewnij się, że wizytówka spełnia wymogi Google: https://support.google.com/business/answer/3038177
  4. Wypełnij formularz zgłoszeniowy: https://support.google.com/business/troubleshooter/2690129. Zawrzyj w nim jak największą liczbę informacji o firmie (dane firmy, jakiego rodzaju zmiany były wprowadzane ostatnio i czy w ogóle były wprowadzane, podaj numer telefonu, ewentualnie linki do innych wizytówek Twojej firmy, np. Targeo, a także link do strony WWW i zdjęcia budynku).
  5. Link do wizytówki należy podać z panelu Moja Firma – https://business.google.com/dashboard/l/numer
  6. Po otrzymaniu informacji od Google o przyjęciu zgłoszenia, należy zapisać sobie numer sprawy, by sprawdzić, czy sytuacja została rozpatrzona. To ważne zwłaszcza w przypadku kilku wizytówek. Gdy Google odpowiada na zgłoszenie – podaje numer sprawy, bez odniesienia się, o którą konkretnie wizytówkę chodzi!

Wysłałeś zgłoszenie zgodnie z naszymi radami, a ciągle nie dostałeś potwierdzenia od Google, że przyjęli Twoją sprawę? Pamiętaj o komunikacie Google:

“Otrzymujemy wiele pytań o zawieszone wizytówki. W przypadku próśb o przywrócenie wizytówki rozpatrzenie odwołania może potrwać co najmniej 2–3 tygodnie. Dziękujemy za cierpliwość.”

Ciekawi jesteśmy, jak sytuacja z zawieszonymi wizytówkami będzie się rozwijać. Trzymamy rękę na pulsie i stale analizujemy informacje, które pojawiają się w sieci na ten temat.

Potrzebujesz konsultacji
w sprawie poprawnej optymalizacji wizytówki?

Czy ten materiał okazał się przydatny?

Oceń materiał korzystając z gwiazdek

Średnia ocena 4 / 5. Liczba głosów: 26

Brak ocen.

4
(26)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Treści na stronie są własnością intelektualną firmy ECHO. Ich kopiowanie w całości lub fragmentach jest naruszeniem praw autorskich.

Copyrights © Agencja ECHO 2024