10 minut

Wzrost sprzedaży

e-commerce o

Wzrost sprzedaży
e-commerce o
1412    w 7 miesięcy
Wzrost sprzedaży
e-commerce o
1412    w 7 miesięcy
Wzrost sprzedaży
e-commerce o
1412    w 7 miesięcy
Wzrost sprzedaży
e-commerce o
1412    w 7 miesięcy
procent

w 7 miesięcy

Zdradzamy strategię, która zaowocowała:

Wzrostem przychodu klienta

z 7 291 zł na 102 958 zł

Zwiększeniem ROAS

(zwrotu wydatków poniesionych na reklamę) o 1 891%

Wzrostem wyników

możliwością stałego zwiększania środków przeznaczanych na działania marketingowe dzięki wzrastającym wynikom sprzedażowym

Poznaj Łazienkę Bez Barier

Łazienka bez barier Aleksander Bankowiak to firma zajmująca się sprzedażą specjalistycznych produktów wyposażenia łazienek dla osób starszych i z ograniczeniami ruchowymi.

W swojej ofercie posiada szereg sprzętów i akcesoriów powstałych z myślą o maksymalnym ułatwieniu wszystkim potrzebującym wygodnego i bezpiecznego wykonywania czynności pielęgnacyjnych i higienicznych. Są to m. in. uchwyty dla niepełnosprawnych, siedziska do wanien, ławeczki do wanien, taborety i krzesła pod prysznic czy nakładki na sedes. Kluczowym produktem jest wanna z drzwiami – innowacyjny sprzęt przeznaczony w głównej mierze dla seniorów i osób niepełnosprawnych.

Firma maksymalnie koncentruje się na potrzebach swojej grupy docelowej, dopasowaniu do niej oferty i osiągnięciu ostatecznego zadowolenia z użytkowania produktów. W swoich działaniach stawia na bliski kontakt z klientem, dążąc do zbudowania wzajemnego zaufania.

Cel, który wyznaczył nam Klient

  • Celem współpracy była efektywna promocja nowego sklepu internetowego wśród sprofilowanych użytkowników, a dzięki temu zwiększenie sprzedaży kluczowego produktu – wanien z drzwiami.
  • Dodatkowo dążyliśmy do rozwoju sprzedaży pomocy łazienkowych dla seniorów i osób niepełnosprawnych.

Zanim podjęliśmy jakiekolwiek działania promocyjne, skupiliśmy się na dokładnym rozpoznaniu potrzeb klienta w kontekście specyfiki jego działalności. Wywiad pozwolił nam ustalić najważniejsze cele biznesowe oraz kluczowe KPI. Dzięki temu mogliśmy dobrać narzędzia, co do których skuteczności byliśmy niemal stuprocentowo pewni.

Na tym etapie ogromne znaczenie miało dla nas również zdefiniowanie unique value proposition firmy (UVP, unikalna wartość oferty). Zależało nam, by dokładnie poznać i wykorzystać w przekazie wszelkie przewagi konkurencyjne Łazienki bez barier, a dzięki temu – w jak największym stopniu zwiększyć szanse na wyróżnienie się na tle licznych ofert rywali rynkowych. Zwłaszcza, że platforma sprzedażowa ujrzała światło dzienne stosunkowo niedawno.

Wyzwanie, któremu musieliśmy sprostać

  • Optymalizacja narzędzia sprzedaży, jakim był gotowy sklep internetowy, na potrzeby zwiększenia skuteczności działań promocyjnych.
  • Pomnożenie liczby klientów z precyzyjnie wyselekcjonowanej grupy.
  • Ograniczony budżet mediowy firmy.

Branża medyczna charakteryzuje się nie tylko wysoką konkurencyjnością, ale również specyficznymi potrzebami klientów. Liczą się eksperckość, wiedza, doświadczenie i zaufanie. Stronom z kategorii YMYL (Your Money or Your life), do której zalicza się platforma klienta, Google przygląda się ze szczególną uwagą ze względu na ich potencjalnie negatywny wpływ na zdrowie. Dlatego musieliśmy zadbać o to, by nasza strategia komunikacyjna była maksymalnie wartościowa – merytoryczna i skoncentrowana na intencji odbiorców.

Jaką strategię działań przyjęliśmy

SEO Content Marketing

Pierwszym krokiem było dostosowanie opisów produktów do potrzeb grupy docelowej i tone of voice marki w zgodzie ze standardami SEO. Skupiliśmy się na flagowym asortymencie, jakim są wanny z drzwiami, dążąc do zaprezentowania przewag konkurencyjnych i unikalnych rozwiązań firmy.

Aby treści miały realną wartość dla klientów, prace rozpoczęliśmy od zebrania informacji na temat najczęstszych pytań, wątpliwości i obaw, jakie zgłaszają osoby zainteresowane zakupem wanien. Wykorzystując tę wiedzę w praktyce, mogliśmy zaprezentować produkty w perspektywie faktycznych potrzeb i problemów kupującego.

Koncentrując się w przekazie na rzeczywistych korzyściach wynikających ze stosowania oferowanych rozwiązań, dążyliśmy do ułatwienia klientom podjęcia decyzji zakupowej jeszcze zanim dojdzie do bezpośredniego kontaktu z konsultantem. Edukacja klienta na tym etapie przyczynia się bowiem do skrócenia procesu zakupowego, co ma przełożenie na efektywność jego obsługi i zwiększa szanse na “domknięcie” sprzedaży.

Kampania Google Ads

W zakresie Google Ads promocję sklepu rozpoczęliśmy od kampanii SERP i remarketingu – wiedzieliśmy bowiem, że wanny z drzwiami są specyficznym i dość kosztownym produktem, więc nie ma tu mowy o impulsowym zakupie. Klienci poszukujący takiego rozwiązania potrzebują dodatkowych informacji, które można zamieścić w treści reklam tego typu.

Następnie zarekomednowaliśmy kampanię PLA. Od chwili jej wdrożenia sprzedaż rosła średnio o 63% z miesiąca na miesiąc. Wynik satysfakcjonujący tym bardziej, że klient oczekiwał wzrostów na poziomie 20%! O jedną trzecia wzrosła przy tym średnia wartość zamówienia.

Nadal czuliśmy jednak niedosyt. Wiedzieliśmy, że firma posiadająca wysokiej klasy, sprawdzony asortyment, w tym wanny rekomendowane pacjentom przez wiele instytucji medycznych, oferująca klientom fachowe doradztwo i pełne wsparcie merytoryczne od momentu zakupu do momentu dostawy, 10-letnią gwarancję i pewność co do jakości produktu – zasługuje na jeszcze lepsze wyniki.

Zasugerowaliśmy skupienie się na promocji produktów najbardziej marżowych, które jednocześnie najłatwiej sprzedać w szybkiej transakcji internetowej.

Przyjęta strategia zaowocowała obniżeniem kosztów operacyjnych przy maksymalizacji zysków, co klient widzi w swoich wynikach ROI miesiąc do miesiąca.

Wzrost ruchu z kampanii Google Ads Łazienka bez barier

Wzrost współczynnika konwersji, Ilości transakcji oraz przychodów. Źródło: Google Analytics

Łazienka bez barier

o nas

Rezygnacja z niskomarżowych produktów przesunęła środki na wysokomarżowe i teraz sprzedaję mniej towarów za suma summarum większe pieniądze, tak więc super… Mimo szczerych chęci rozwijania kampanii, najpierw musimy dopracować procesy wewnątrz firmy, by być w stanie podołać sukcesowi dalszych działań. Efekty tak bardzo nas zaskoczyły.

Aleksander Bankowiak
Właściciel

Wnioski

Dobry plan marketingowy z odpowiednio zdefiniowaną grupą docelową, atrakcyjnym komunikatem i przemyślanym doborem narzędzi mogą przełożyć się na skuteczne doprowadzenie sprofilowanych użytkowników nawet do nowo powstałego sklepu internetowego. Proaktywność i poszukiwanie usprawnień nawet tam, gdzie wyniki wydają się zadowalające mogą zaowocować efektami, które przechodzą najśmielsze oczekiwania – tak jak w przypadku naszego klienta.

Przekonaj się, czy możemy osiągnąć takie wyniki
także dla Ciebie!

Treści na stronie są własnością intelektualną firmy ECHO. Ich kopiowanie w całości lub fragmentach jest naruszeniem praw autorskich.

Copyrights © Agencja ECHO 2021