Pozycjonowanie stron WWW i płatna reklama w wyszukiwarkach to jedne z najbardziej skutecznych narzędzi marketingu online, z których chętnie korzysta wielu przedsiębiorców, chcących dotrzeć do klientów w internecie. W związku z tym, że mechanizm ich działania jest zgoła odmienny, uwzględnienie ich w swojej strategii promocyjnej początkowo może rodzić pewne wątpliwości. Które z tych narzędzi przyniesie firmie najwięcej korzyści? Jakie czynniki o tym decydują? Czy użycie jednego z nich wyklucza zastosowanie drugiego? Na te pytania odpowiada Darek Jarzębski, ekspert z wieloletnim doświadczeniem w skutecznym pozyskiwaniu klientów.
Jeżeli walczysz o rozpowszechnienie wiedzy o istnieniu Twojej firmy i zwiększenie portfolio nabywców Twoich produktów lub usług, nie jesteś sam. Problemy z ich pozyskiwaniem ma wiele firm niezależnie od kalibru ich wielkości. Nie jest łatwo zrównoważyć koszty prowadzenia działalności z przychodami generowanymi przez kampanie nastawione na pozyskanie klientów.
W wielu przypadkach rozwiązaniem jest skorzystanie z jednej z dwóch strategii: pozycjonowania lub płatnej reklamy w wyszukiwarce. Każda z nich ma swoje zalety, ale także wady. Przykładowo:
- SEO na dłużą metę jest tańsze, a pozyskany dzięki niemu ruch prowadzący na stronę Twojej firmy – bardziej stabilny. Trzeba jednak pamiętać o bardzo częstych zmianach algorytmu Google, co wymaga stałego ich śledzenia i dokonywania większych lub mniejszych zmian w sposobie prowadzenia działań pozycjonerskich.
- PPC pozwala bardzo precyzyjnie określić, do kogo trafi komunikat i gwarantuje szybkie efekty, ale jest droższe niż pozycjonowanie (zwłaszcza w przypadku bardzo konkurencyjnych branż), a w dodatku reklamy działają tylko wtedy, gdy są wyświetlane, zatem rezultaty są tylko czasowe.
Jak zatem zdecydować mądrze? Darek omawia podstawowe kryteria, którymi należy się kierować i zdradza, dlaczego nie zawsze warto kierować się zasadą albo-albo.
Chcesz zgłębić temat jeszcze bardziej szczegółowo? Przeczytaj artykuł stworzony we współpracy naszych specjalistów z obydwu obszarów: SEO vs Google Ads – na czym polega różnica?