Stara prawda mówi, że wszystko zależy od pierwszego wrażenia… W odniesieniu do stron internetowych, zwłaszcza tych firmowych, ta zasada zdaje się mieć szczególne zastosowanie. Nadeszła pora, by wspomnieć o tych, które mieć dobrze – bo „robią robotę”, czyli budują wizerunek, wiarygodność i zaufanie użytkowników do firmy oraz sprawiają, że dłużej pozostają na stronie.
Jakie elementy LEPIEJ mieć na firmowej stronie głównej?
1. Wskaźniki sukcesu – nagrody, certyfikaty i członkostwo w organizacjach branżowych
Nagrody, certyfikaty czy członkostwo w stowarzyszeniach branżowych są również po to, by móc się nimi pochwalić. Nie ma do tego lepszego miejsca niż główna strona witryny WWW. Obok opinii i referencji to właśnie tego typu wyróżnienia najmocniej budują zaufanie klientów, biznesową wiarygodność i ekspercki wizerunek firmy. Twój biznes ma takie na koncie? Koniecznie poinformuj o tym swoich potencjalnych klientów!
Główna strona firmowej strony internetowej to najlepsze miejsce do prezentowania certyfikatów, wyróżnień, tytułów, nagród i innych wartościowych odznaczeń oraz chwalenia się przynależnością do znaczących organizacji branżowych. Wskaźniki sukcesu to jeden z najbardziej perswazyjnych elementów strony internetowej.
Ale to nie wszystko. Do wskaźników sukcesu zalicza się także statystyki, rankingi, a nawet wzmianki w mediach – możesz zatem się chwalić imponującą liczbą zadowolonych klientów, subskrybcji, obserwatorów, wysoką pozycją w jakimś rankingu, a nawet faktem, że o Twojej firmie wspomniano w prasie, TV lub innym znaczącym medium.
Nie masz tytułów, certyfikatów lub innych odznaczeń, którymi mógłbyś się pochwalić? Pochwal się zatem liczbą zadowolonych klientów, zrealizowanych projektów lub specjalistów, których zatrudniasz, by dostarczali najlepszą jakość Twoim kontrahentom. Statystyki i liczby mają perswazyjne właściwości, dlaczego z tego nie skorzystać?
2. Portfolio
Jeśli corem Twojego biznesu jest sprzedaż produktów lub oferujesz usługi, które najlepiej promować za pomocą zdjęć lub tzw. case study, Twoi potencjalni klienci będą oczekiwali konkretnego portfolio. Powinieneś zatem zapewnić im do niego łatwy dostęp – najlepiej z poziomu strony głównej.
A jeśli zamiast sztampowym „Zobacz nasze realizacje” zachęcisz użytkowników do obejrzenia galerii bardziej perswazyjnym hasłem (np. jak to prezentowane poniżej), to masz duże szanse, że klikną, a nawet obejrzą ją w całości. Z tego powodu zadbaj, żeby w portfolio znalazły się tylko takie realizacje, którymi faktycznie chcesz się pochwalić i które będą sprzedawać Twoją ofertę. Galeria to na pewno nie miejsce, w którym musisz zaprezentować wszystko, co do tej pory zrobiłeś. Lepiej chwalić się kilkoma wybranymi projektami i co jakiś czas aktualizować portfolio o nowe, pilnując jednocześnie, żeby nie rozrosło się ponad miarę – pamiętaj, że grafiki mają swoją wagę, zbyt „ciężkie” wydłużą czas ładowania strony i mogą powodować odpływ ruchu z witryny.
3. Linki do Social Mediów
Zależy Ci na budowaniu zaangażowania wśród użytkowników Social Mediów? Jeśli internetowa społeczność ma obserwować Twoją firmę, komentować i „szerować” informacje na temat Twojej marki, umieść przyciski mediów społecznościowych na głównej stronie firmowej WWW. Dopilnuj, aby wszystkie znalazły się w jednym miejscu i niech to będzie miejsce konwencjonalne – świetnie nadają się do tego stopka, a także okolice nagłówka.
Obecność w Social Media to w tej chwili konieczność dla firm i marek – najlepiej umieszczać ikony linkujące do firmowych profili zgrupowane w jednym miejscu w stopce oraz na samym szczycie strony.
4. Formularz subskrypcji lub specjalne Call-to-Action
Jeśli pozyskiwanie leadów z mailingu jest jednym z priorytetów działań marketingowych Twojej firmy, w takim razie rozważ umieszczenie formularza subskrypcji na głównej stronie witryny WWW. Box możesz umieści w osobnej sekcji, na Supporting Image lub w stopce. Możesz też zaprojektować przycisk CTA, który wywoła formularz albo przekieruje użytkownika na stronę docelową, która zbiera dane subskrybentów.
5. Opcja szybkiego wyszukiwania
Funkcja szybkiego wyszukiwania dostępna z poziomu strony głównej jest szczególnie przydatna w sytuacji, gdy WWW jest rozbudowana i zawiera dużą liczbę zakładek. W przypadku sklepów internetowych to właściwie konieczność. To rodzaj wygodnej drogi na skróty dla użytkowników, który daje im szansę na szybkie odnalezienie szukanego produktu/usługi/informacji bez używania nawigacji.
Zwyczajowo pasek z charakterystyczną ikoną lupy umieszcza się w górnym prawym rogu witryny lub w jej nagłówku, ewentualnie na pasku bocznym. Kreatywność na tym polu nie jest wskazana – odstępując od tej niepisanej zasady, ryzykujesz, że odwiedzającym będzie trudno zlokalizować mechanizm wyszukiwania.
6. Tzw. punkty dostępu dla wybranych
W przypadku, gdy Twoja strona obsługuje różnych klientów, z których część ma dostęp do funkcji specjalnych, np. są członkami klubu lub przystąpili do programu lojalnościowego, trzeba im ten dostęp zapewnić już z poziomu strony głównej. Dobrze, żeby pasek logowania pozostawał stale widoczny. Najlepiej umieścić go w prawym górnym rogu strony.
Punkt dostępu dla klientów, czyli miejsce, z którego mogą przenieść się do strefy dedykowanej tylko im, np, prywatnego konta, zwyczajowo umieszcza się w górnym prawym rogu głównej strony witryny. Do tego użytkownicy są przyzwyczajeni i każda próba zmiany miejsca dostępu na inne może spowodować, że będą mieli kłopot, by je szybko odnaleźć. Zniecierpliwiony użytkownik ucieknie ze strony…
7. Dodatkowe Call-to-Action – dla niezdecydowanych
Dodatkowe lub wtórne Call-to-Action na głównej stronie daje tym użytkownikom, którzy nie są jeszcze gotowi do takiego zaangażowania, jakiego od nich oczekujesz, dodatkowe możliwości konwersji. Dla nich powinieneś mieć przygotowaną alternatywną ścieżkę podróży po stronie WWW.
Podczas gdy Twój główny cel realizuje podstawowe CTA, wtórne wezwanie do działania jest przygotowane dla tych potencjalnych klientów, którzy na tym etapie nie są nim zainteresowani. Nie są, co nie oznacza, że nie mogą zmienić zdania. Temu właśnie służy dodatkowe CTA – kieruje ich do głównego celu, ale dłuższą trasą.
Dzięki dodatkowemu CTA odwiedzający będący na różnych etapach ścieżki zakupowej mogą skorzystać z głębszych zasobów strony, by poznać więcej szczegółów na temat Twojej oferty i na tej podstawie podjąć ostateczną decyzję zakupową.
Wtórne CTA na głównej stronie zwiększa szanse na konwersję ze strony tych użytkowników, którzy są na początku ścieżki zakupowej i potrzebują więcej informacji, zanim przejdą do realizacji Twojego głównego celu, którym jest np. wypełnienie formularza kontaktowego, telefon do konsultanta lub przejście do zakładki Kontakt.
Dlaczego warto?
- Nagrody, certyfikaty, wyróżnienia
- Portfolio/galeria z realizacjami
- Linkowanie do firmowych profili w Social Mediach
- Formularz subskrypcji
- Opcja szybkiego wyszukiwania
- Punkty dostępu dla wybranych
- Wtórne Call-to-Action…
…to elementy strony internetowej, których nie trzeba umieszczać na głównej stronie firmowej WWW, ale zdecydowanie warto to zrobić! Dlaczego? Bo pomagają budować wizerunek marki i wiarygodność biznesu; sprawiają, że witryna jest przyjazna dla odwiedzających ją użytkowników oraz dostarcza im oczekiwanych informacji i funkcji już z poziomu strony otwierającej, zachęcając tym samym do dłuższego pozostania na witrynie; wreszcie sprzyjają realizowaniu przez stronę założonych celów biznesowych, takich jak chociażby pozyskiwanie nowych klientów.
Strona główna Twojej WWW wymaga liftingu?
Zachęcamy do skorzystania z bezpłatnej konsultacji
– wybadamy potrzeby i znajdziemy optymalne rozwiązanie.