Wiemy, jak sprzedawać meble.
Marketing i reklama sklepu meblowego przynoszą
naszym klientom realny zysk
Oto niektóre firmy z branży meblarskiej, które obdarzyły nas zaufaniem:
Skuteczna reklama dla branży
meblarskiej to dziś konkretne wyzwanie.
Postaw na doświadczonych specjalistów!
Skutecznie wspieramy sprzedaż mebli biurowych, domowych i komercyjnych
Niezależnie od tego, czy jesteś dystrybutorem, czy producentem, wiesz, że sprzedaż mebli przez internet nie jest prosta w obliczu gigantycznej konkurencji. Dotarcie z właściwą komunikacją do odbiorców na różnych etapach decyzji zakupowej, a więc w momencie, w którym wstępnie poszukują ciekawych rozwiązań, gdy porównują dostępne oferty czy też już szukają dostawcy, wymaga opracowania dobrej strategii marketingowej. Takiej, która stopniowo będzie „popychać” klientów w stronę zakupu.
Marketing dla producentów i dystrybutorów mebli realizujemy, wykorzystując indywidualnie dobrane narzędzia, dzięki którym jesteśmy w stanie dotrzeć z perswazyjnym komunikatem dokładnie tam, gdzie szukają informacji potencjalni klienci. Zanim zaczynamy tworzyć kampanie, dokładnie zapoznajemy się z celami biznesowymi firmy i jej priorytetami sprzedażowymi. Określamy, gdzie jesteśmy, gdzie chcemy być i co musi się zadziać, żeby to się wydarzyło.
Zwiększenie sprzedaży mebli osiągamy dzięki wnikliwym analizom danych narzędziowych i działaniom w zakresie:
Nie jesteś pewien, czy marketing internetowy to dobry sposób promocji Twojej firmy meblowej? A może jesteś ciekaw, jak to wszystko wygląda „od kuchni”? Napisz do nas, korzystając z formularza zamieszczonego obok. Do niczego się w ten sposób nie zobowiązujesz, a możesz zyskać cenną wiedzę, dzięki której rozpędzisz swój biznes! Zapraszamy!
Masz pytania na temat
marketingu dla branży meblarskiej?
Sprawdź nasze FAQ
Rynek mebli dynamicznie ewoluuje i żaden przedsiębiorca z tego segmentu nie może obecnie pozwolić sobie na kiepską strategię marketingową. Świetne produkty nie wystarczą, żeby pokonać konkurencję. Zwłaszcza jeśli nikt poza Twoją rodziną i pracownikami nie będzie o nich wiedział. Dopracowany plan na promocję firmy meblarskiej uwzględniający wymogi wyszukiwarki, aktualne trendy oraz dostarczenie jak najlepszych wrażeń klientom mającym kontakt z Twoją marką to kluczowe elementy strategii obliczonej na zwiększenie sprzedaży mebli w internecie.
Praca nad nią pomoże Ci określić m.in., kim są Twoi klienci (grupa docelowa), jakie mają potrzeby i wątpliwości zakupowe, w jaki sposób wyszukują w sieci pożądanych produktów i gdzie poszukują interesujących ich rozwiązań. Dzięki działaniu zgodnie ze strategią marketingową możesz trafić z przekazem dokładnie do osób, które potrzebują mebli takich, jak Twoje i skutecznie przekonać ich do swojej oferty.
Z badań wynika, że firmy, które kierują się udokumentowaną strategią marketingu online mają aż o 538% większe szanse na odniesienie sukcesu sprzedażowego w porównaniu do firm, które jej nie posiadają (źródło: Trend Report: Marketing Strategy
2022). To pierwsza rzecz, w jaką powinieneś zainwestować, by ustalić, do kogo chcesz kierować swoje reklamy, jak chcesz mówić o swojej firmie i jak masz zamiar odróżnić się od swojej konkurencji.
Promocja firmy meblowej w internecie nie musi, oczywiście, oznaczać całkowitej rezygnacji z tradycyjnych form reklamy. Prasa, radio czy telewizja nadal mogą być dobrymi kanałami, jednak dziś nie warto przeznaczać na nie większości budżetu marketingowego. Dla młodszych pokoleń to właśnie internet jest głównym źródłem informacji.
Serwis dystrybutora czy też producenta mebli powinien zapewniać jak najlepsze doświadczenia w użytkowaniu. Trudno tu wskazać wszystkie cechy dobrej strony internetowej firmy działającej w tej branży, jednak bez wątpienia powinna ona spełniać kilka kluczowych warunków:
- responsywność – coraz więcej osób przegląda sieć na smartfonach i tabletach. Prowadząc swoj biznes, nie można tego zignorować. Strona www sklepu meblowego powinna być przygotowana w taki sposób, aby prawidłowo wyświetlała się na urządzeniach mobilnych. Nawet jeśli użytkownicy wysyłają zapytania, korzystając z laptopa, bardzo często najpierw zapoznają się z marką właśnie na telefonie. Jeśli nie będą mogli tego zrobić, wielu z nich po prostu nie skontaktuje się z Twoją firmą;
- optymalizacja SEO – jeśli Twoja witryna nie wyświetla się na wysokich pozycjach w Google na najważniejsze dla Ciebie frazy kluczowe, nie masz co czekać na telefon z zamówieniem. Zastanów się, po jakich hasłach użytkownicy powinni móc wyszukać Twój serwis i postaraj się wpleść te frazy w treści poszczególnych podstron serwisu. Ważne jest jednak, by wybrać odpowiednie wyrażenia (czyli takie, które mają optymalną liczbę wyszukań) oraz by we właściwy sposób je rozdysponować (ale uwaga, nieumiejętne działania w tym zakresie mogą zaszkodzić efektom pozycjonowania! Warto w tym zakresie skorzystać z pomocy specjalistów).
- zdjęcia – wysokiej jakości zdjęcia na stronie www sklepu meblowego są absolutnie konieczne. Pokaż każdy mebel z różnych perspektyw, przedstawiaj zestawy w przestrzeni, w będą wykorzystywane (np. meble biurowe w biurowcu), wykorzystuj wizualizacje 3D lub wirtualne spacery. W przypadku mebli nie sprzedajesz tylko towaru – sprzedajesz pozytywne doświadczenie, dlatego powinieneś zadbać o to, by klient mógł patrzeć na Twoją ofertę tak, jakby już dokonał zakupu 😉
- treści – jeśli zastanawiasz się, jak sprzedawać meble przez internet, pamiętaj, że w tym przypadku nie masz możliwości podjęcia rozmowy z każdą osobą, która przegląda Twoją ofertę. Twoim głosem są właśnie treści zamieszczone w serwisie. Powinny zostać przygotowane w taki sposób, aby z jednej strony przekazywać rzetelne informacje, z drugiej – przedstawiać korzyści, jakie osiągnie klient dzięki zakupom w Twoim sklepie. Nie możesz ograniczać się jedynie do mówienia o zaletach swojej oferty. To często popełniany błąd. Opracuj USP (unikalą propozycję wartości) i dopasuj do niej odpowiedni przekaz. Zastanów się, jaki problem chce rozwiązać Twój potencjalny klient, jakie ewentualne przeszkody i wątpliwości dzielą go od sfinalizowania transakcji i postaraj się na nie odpowiedzieć. Nie zapomnij przy tym o wykorzystywaniu wspomnianych fraz. Zadbaj też o rzetelne opisy poszczególnych produktów. Im więcej informacji dostarczysz użytkownikom, tym mniejsze ryzyko, że opuszczą Twoją stronę, by poszukać odpowiedzi na swoje pytania u konkurencji. Skutecznym narzędziem w tym kontekście jest regularnie aktualizowany blog firmowy.
Sercem promocji sklepu z meblami jest firmowa strona internetowa, ale o tym już wiesz.
Nie należy jednak ograniczać się jedynie do tego kanału. Promocję firmy meblarskiej warto realizować wielokanałowo, wykorzystując media społecznościowe, m.in.:
- Pinterest – bardzo często użytkownicy poszukują na tym portalu inspiracji wnętrzarskich, dlatego nie może Cię tu zabraknąć!
- Facebook – informuj o nowych kolekcjach, aktualnych promocjach, zachęcaj do dzielenia się opiniami,
- Instagram – dbaj o regularną publikację zdjęć na swoim profilu, ale też zachęcaj klientów do zamieszczania zdjęć przedstawiających Twoje produkty i oznaczania Twojej marki w postach,
- Tik-Tok – nagrywaj krótkie filmiki i pokazuj największe atuty Twoich mebli,
- YouTube – twórz atrakcyjne materiały wideo dotyczące pojedynczych mebli lub całych kolekcji; zadbaj o możliwość subskrybowania kanału oraz przejścia na podstronę produktu, o którym opowiadasz, w Twoim serwisie.
Korzystaj z możliwości Tworzenia płatnych reklam. Możesz kierować je do precyzyjnie wybranych grup odbiorców, dzięki czemu maksymalizujesz szanse na zwiększenie sprzedaży.
Jeśli chodzi o reklamę, nie zapominaj o Google Ads, które pozwala Ci jeszcze dokładniej określić, komu ma się wyświetlić promowana treść. Reklama Google daje szerokie możliwości także jeśli chodzi o sposób przedstawienia oferty (m.in. linki sponsorowane, reklamy banerowe, reklamy wideo). Dodatkowo zapewnia pełną kontrolę nad budżetem i możliwość dokładnego śledzenia osiąganych wyników. Wiesz, za co płacisz i masz świadomość tego, ile zysku przynosi każda wydana przez Ciebie złotówka.