SEO, czyli optymalizacja strony internetowej pod standardy i wytyczne wyszukiwarki, to inaczej pozycjonowanie stron. Działania z tego obszaru trudno jest określić tradycyjną formą reklamy. Ich cel jest nieco inny. Chodzi o to, żeby Twoja strona internetowa wyświetlała się klientom, kiedy wpiszą w Google frazę powiązaną z branżą, w której funkcjonujesz. Im wyżej znajdzie się w tzw. organicznych (czyli „naturalnych”, a nie sponsorowanych) wynikach, tym większa szansa na to, że klient kliknie w link i przejdzie na Twoją stronę.
Gdy to zrobi, a sam serwis WWW będzie zaprojektowany tak, aby poprowadzić kupującego w stronę zakupu lub kontaktu – zyskasz dużą szansę na zamknięcie sprzedaży. A im więcej takich zapytań ofertowych do Ciebie spłynie… tym więcej możesz mieć pracy z obsługą zamówień.
W kontekście SEO warto pamiętać, że:
- pierwsze efekty pozycjonowania mogą pojawić się po kilku-kilkunastu tygodniach od startu prac – zwykle trwa to około 3-6 miesięcy, chociaż nie ma tu sztywnej reguły. Jednak raz osiągnięte wyniki „pracują” na siebie przez długi czas. A to sprawia, że ostateczny koszt pozyskania klienta z wykorzystaniem tego narzędzia marketingowego w dłuższej perspektywie jest niższy niż np. w przypadku reklam Google Ads – może wynosić nawet kilka groszy;
- ta strategia pozwala stopniowo zwiększać widoczność Twojej oferty dla klientów – odpowiednio poprowadzone działania pomogą dotrzeć zarówno do tych, którzy robią wstępne rozeznanie na rynku, jak i będących bliżej podjęcia decyzji o zakupie. To bardzo ważne, ponieważ „prowadzenie” odbiorców w dół lejka zakupowego sprawia, że wielu z nich ostatecznie stanie się lojalnymi kupującymi,
- prace w tym zakresie mogą się wiązać z koniecznością przebudowy strony internetowej, a także dodania do niej nowych tekstów, nasyconych precyzyjnie wyselekcjonowanymi słowami kluczowymi.