Agencja SEM – co to w ogóle jest?
Jeśli kiedykolwiek myślałeś o skorzystaniu z usług z zakresu marketingu w internecie, mogłeś się spotkać z wieloma nazwami firm, które je świadczą. Agencja SEM, agencja SEO, agencja digital, agencja marketingu… czy to „jedno i to samo”? Nie zawsze.
Zacznijmy więc od podstaw, czyli od rozwinięcia tajemniczego skrótu „SEM”. Po angielsku brzmi ono „search engines marketing”, a więc „marketing w wyszukiwarkach”. Więc czym jest SEM? Chodzi o wszelkie działania podejmowane w internecie po to, aby Twoja strona (a co za tym idzie – oferta) była dobrze widoczna w sieci.
Uwaga! Nie chodzi tu wyłącznie o pozycjonowanie, a więc działania określane w naszej branży jako „organiczne”. Obejmują one również szeroko pojętą „płatną reklamę”, a zatem linki sponsorowane czy reklamę displayową, w tym remarketing.
Można więc powiedzieć, że agencje SEM patrzą szeroko na marketing internetowy i dbają zarówno o pozycjonowanie strony, jak i o tworzenie dobrych kampanii płatnych w systemie Google Ads.
Agencja SEO a SEM – na czym polega różnica?
Agencje SEM są często utożsamiane z agencjami SEO. Jest w tym ziarno prawdy, ale… to nie do końca to samo. Musisz pamiętać, że:
działania SEO skupiają się wyłącznie na tym, aby strona klienta osiągała wysokie wyniki „organiczne”, a więc wyświetlała się na dobrej pozycji w „standardowych” wynikach wyszukiwania, działania SEM obejmują zarówno pracę nad pozycjonowaniem, jak i nad płatną reklamą.
Jak ta różnica wygląda w praktyce? Spójrz na to, jak wyglądają typowe wyniki wyszukiwania w Google: