Badanie UX – ekspercka analiza skuteczności sprzedażowej Twojego serwisu i e-commerce

UX strony www ma bezpośredni wpływ na przychody Twojej firmy, ponieważ ułatwia lub utrudnia Twoim klientom dokonanie zakupu lub wysyłkę zapytania ofertowego. W ramach analizy UX znajdziemy błędy, które obniżają Twoją sprzedaż, i konkretnie powiemy Ci, jak je naprawić.

 

Kiedy warto wykonać audyt UX strony?

  • Niska konwersja – mała liczba zakupów/zapytań
  • Duża liczba porzuconych koszyków
  • Niska jakość leadów – zapytania niedopasowane do Twoich oczekiwań
  • Leady spoza grupy docelowej – zapytania niezwiązane z Twoją ofertą
  • Uruchomienie nowej strony internetowej
  • Przeprojektowanie aktualnej strony internetowej
  • Wysoka aktywność działań konkurencji
Marketing dla potrzebujących efektów na wczoraj
Marketing przynoszący najwyższy zwrot z inwestycji w długiej perspektywie

Co daje Ci analiza UX?

  • Wiedzę o tym, co utrudnia klientom dokonanie konwersji
  • Rekomendacje zmian, dzięki którym strona będzie działała lepiej sprzedażowo
  • Lepszą pozycję strony w Google – większa satysfakcja użytkowników z odwiedzin to lepsza ocena strony przez roboty
  • Więcej powracających użytkowników, czyli potencjalnych klientów
  • Większe zaangażowanie użytkowników w przeglądanie serwisu = większa szansa na pozyskanie klienta
  • Oszczędność pieniędzy – poprawa błędów to mniejsze koszty obsługi nietrafnych zapytań
  • Lepszą wydajność kampanii Google Ads – wyższa jakość serwisu to szansa na obniżenie kosztów kliknięcia w reklamę

Zwiększ konwersję na swojej stronie!

Jakie elementy oceniamy w ramach analizy użyteczności strony?

  • Nawigację w serwisie – czy użytkownik może poruszać się po nim sprawnie i łatwo dociera do ważnych informacji?
  • Działanie dostępnych funkcjonalności – czy elementy, takie jak m.in. przyciski, kalkulatory, odnośniki działają poprawnie?
  • Poprawność ścieżki zakupowej – czy użytkownik może sprawnie i intuicyjnie krok po kroku zrealizować zakup lub wysłać zapytanie?
  • Formularze kontaktowe – czy są intuicyjne i zachęcają użytkownika do wysyłki wiadomości?
  • Architekturę informacji – czy struktura serwisu jest logiczna i spójna?
  • Sposób obsługi błędów – czy użytkownik dostaje stosowne komunikaty, gdy popełni błąd, np. przy wysyłce formularza?
  • Przejrzystość treści – czy ich formatowanie i układ pomagają użytkownikowi podjąć pozytywną decyzję zakupową?
  • Responsywność strony – czy strona jest w pełni poprawnie dostosowana do komórek?
  • Projekt graficzny – czy ogólny wygląd strony wzmacnia zaangażowanie użytkowników w przeglądanie jej zawartości?
  • Kartę produktu (e-commerce) – czy jej struktura i zawartość zachęcają do kupna?
  • Proces zamówienia i płatności (e-commerce) – czy użytkownik wie, co i jak wykonać krok po kroku?
Wartości Agencji Echo
Marketing treści

Co dokładnie znajdziesz w eksperckim audycie UX od ECHO?

  • Analizę procesu zakupowego – w oparciu o wędrówkę poznawczą odkryjemy mankamenty i luki, które utrudniają skorzystanie z Twojej oferty
  • Analizę heurystyczną – w czytelny sposób pokażemy Ci, które dokładnie elementy na stronie nie spełniają standardów projektowania Nielsena
  • Analizę w rozbiciu na urządzenia desktopowe i mobilne – jeśli tak zdecydujesz, wykonamy odrębne badania dla strony na komputerach i komórkach
  • Rekomendacje zmian – opiszemy zalecenia w taki sposób, żebyś mógł przekazać je swojemu (lub poleconemu przez nas) web developerowi bez konieczności szerszego omówienia

Nadal nieprzekonany? Porozmawiajmy!

Jak realizujemy audyt użyteczności krok po kroku?

01

Spotkanie online

Porozmawiamy o Twojej ofercie, priorytetach sprzedażowych i grupie docelowej. Wszystko po to, aby nasze rekomendacje nie rozminęły się z Twoimi oczekiwaniami.

02

Analiza konkurencji

Sprawdzimy, jak prezentują się serwisy Twoich konkurentów, ocenimy je pod kątem użyteczności i zestawimy z Twoją stroną www. Wszystko po to, żeby wykorzystać najlepsze rozwiązania dla Twojej branży, ale też znaleźć te obszary, gdzie możesz zyskać przewagę konkurencyjną.

03

Analiza użyteczności serwisu

Wykonamy badanie strony metodą wędrówki poznawczej, która polega na wykonaniu serii zadań z perspektywy zwykłego użytkownika. W analizie wykorzystamy heurystyki Nielsena, czyli najważniejsze zasady projektowania serwisów dostosowanych do potrzeb odbiorców.

04

Raport

Dzięki zebranym informacjom zidentyfikujemy miejsca, w których pojawiają się trudności w interakcji z Twoją stroną. Przekażemy Ci konkretny materiał, w którym znajdziesz szczegółowe i uargumentowane zalecenia dotyczące koniecznych zmian w serwisie.

Nie tylko audyt UX! W ECHO projektujemy serwisy, konsultujemy ich tworzenie oraz prowadzimy testy A/B.
Sprawdź wszystkie usługi UX

Nie pozwól, żeby niepozorne błędy na stronie
nadal rujnowały Twoją sprzedaż