Pozycjonowanie sklepu internetowego
- Plan na indywidualne pozycjonowanie e-commerce – dopasowany do Twojego budżetu i branży
- Precyzyjne docieranie do nowych klientów po najistotniejszych dla Twojego e-sklepu frazach
- Regularna kontrola rezultatów działań SEO dla sklepu internetowego – z myślą o zwiększaniu Twoich przychodów
Statystyki wskazują, że aż 70% kliknięć użytkowników trafia do bezpłatnych wyników wyszukiwania. Jednocześnie zaledwie 25% szukających dociera na drugą stronę wyszukiwarki. Jeśli dodamy do tego fakt, że 35% wyszukiwań produktowych zaczyna się w Google, to staje się jasne, że umiejętne pozycjonowanie sklepów internetowych jest integralną częścią sukcesu w e-commerce.
Jeśli odrzucasz pozycjonowanie e-commerce, szanse na to, że będziesz stale pozyskiwał nowych, płacących klientów, znaczącą maleją. A to oznacza mniej pieniędzy w firmowej kasie.
Nasze pozycjonowanie sklepu internetowego w Google zapewni widoczność Twojej oferty w bezpłatnych wynikach wyszukiwania i da Ci miejsce w grze o uwagę tych użytkowników, którzy chcą kupić produkty takie jak Twoje.
Pozycjonowanie sklepów internetowych, z którym zaczniesz przyciągać i pozyskiwać klientów dokładnie na te produkty, których chcesz sprzedawać najwięcej
O sukcesie sprzedaży w sieci decyduje wiele czynników, wśród których atrakcyjność oferty, wygodne formy płatności, szybka dostawa czy dobra cena są decydujące. Ale zanim użytkownik w ogóle zacznie rozważać zakup Twoich produktów, musi najpierw trafić do Twojego sklepu. Dzięki pozycjonowaniu e-commerce przyprowadzimy go i zadbamy, żeby chciał kupić właśnie u Ciebie.
Prowadzisz e-sklep i narzekasz na brak klientów? Zmień to z naszym pozycjonowaniem e-commerce
Zadbamy o to, aby pozycjonowanie e-sklepu stało się dla Ciebie skutecznym i w dłuższej perspektywie najtańszym sposobem pozyskiwania klientów na te produkty, na których sprzedaży najbardziej Ci zależy.
SEO dla sklepów internetowych od ECHO – obliczone na ciągły wzrost sprzedaży
Zalegający na wirtualnych półkach towar, brak klientów skłonnych do zakupów i puste koszyki to bolesna rzeczywistość wielu e-sklepów. W ECHO wiemy, co zrobić, aby ją zmienić. Skuteczne SEO w tak konkurencyjnym środowisku wymaga wieloetapowego, konsekwentnego działania i stosowania rozbudowanych środków. Opracujemy dla Twojego e-commers długofalową strategię, która pozwoli Ci przebić się z swoją ofertą do płacących klientów.
Zobacz, jak pozycjonowanie e-commerce z ECHO oceniają klienci
Krok 1
Umów się na niezobowiązujące spotkanie
Jesteśmy agencją SEO z Łodzi, ale działamy na terenie całej Polski. Możesz nas odwiedzić lub umówić spotkanie online. Porozmawiamy o Twojej ofercie i celach, jakie chcesz osiągać w sprzedaży online.
Krok 2
Odbierz indywidualną ofertę
Przygotujemy dla Ciebie plan na pozycjonowanie e-sklepu dopasowany do Twoich potrzeb biznesowych i nastawiony na osiągnięcie wspólnie ustalonych wyników, z których będziemy się rozliczać.
Krok 3
Zyskuj nowych klientów
Przekonaj się, że współpraca z naszą agencją SEO może przynieść Ci wymierne korzyści w postaci zwiększenia sprzedaży w kanale online.
Od audytu serwisu po jego optymalizację i wartościowe linki zewnętrzne – byś miał więcej klientów możliwie najniższym kosztem
Zanim rozpoczniemy proces pozycjonowania Twojego e-commerce, najpierw wnikliwie przeanalizujemy jego bieżący stan i kondycję. Weźmiemy również pod lupę Twoją ofertę, branżę, w której działasz, i aktywność Twoich konkurentów.
Dzięki szczegółowemu audytowi (istniejące serwisy) lub konsultingowi (w przypadku e-sklepów na etapie budowy) jesteśmy w stanie zidentyfikować luki lub elementy, które wpływają na obniżenie sprzedaży online, i wskazać, co trzeba poprawić, aby przejść do kolejnego etapu – regularnego pozycjonowania e-commerce.
Obejmują one stałe i regularne działania onsite (na stronie internetowej i jej zapleczu) oraz offsite (działania nastawione na pozyskiwaniu wartościowego linkowania) i są dobierane w sposób, który daje realne szanse na to, że e-sklep zacznie przyciągać wartościowy ruch i zapytania od potencjalnych klientów w najkrótszym możliwym czasie.
Doskonale rozumiemy, w jaki sposób działa SEO dla sklepu internetowego. To ważne, ponieważ rozumienie mechanizmów działania Google jest podstawą skuteczności pozycjonowania e-commerce.
Zadbamy o pozycjonowanie Twojego sklepu zarówno od strony technicznej, jak i merytorycznej. Dzięki temu
- „crawlujące” roboty Google bez trudu znajdą Twój e-sklep;
- Google poprawnie zaindeksuje Twoją stronę, „widząc” wszystkie kategorie, podkategorie czy produkty – tak, aby klienci wpisujący bardziej szczegółowe hasła mogli szybko znaleźć odpowiednią ofertę;
- pozycjonowanie sklepu internetowego w Google się powiedzie i strona zacznie osiągać coraz lepsze wyniki w rankingu.
W efekcie, krok po kroku zaczniesz budować rozpoznawalność, a liczba zapytań ofertowych będzie rosnąć, podobnie jak sprzedaż.
Pozycjonowanie sklepu internetowego w Google oparte o wszystkie trzy filary – żeby wyszukiwarki Cię widziały i dały Cię znaleźć klientom
SEO dla sklepu internetowego, które pozwoli Ci zająć wysoką pozycję
Czy wiesz, że algorytmy Google biorą pod uwagę ponad 200 (!) czynników przy tworzeniu rankingu stron? Liczba elementów, które wpływają na pozycjonowanie sklepu internetowego jest ogromna, a nawet niewielki błąd może Cię kosztować spadek na liście wyników. Wiemy, jak do tego nie dopuścić.
Przeprowadzając pozycjonowanie e-commerce, działamy zgodnie z „Piramidą SEO”, dbając o kwestie techniczne (m.in. szybkość ładowania strony, responsywność czy bezpieczeństwo), przemyślaną architekturę serwisu, treści zgodne z SEO i UX, które pomagają sprzedawać, oraz o link building. Nasze wszystkie działania składają się na Twój sukces!
wyszukiwań produktowych zaczyna się w Google
wszystkich kliknięć zbierają bezpłatne wyniki wyszukiwania
użytkowników przechodzi na drugą stronę wyszukiwarki
to średni współczynnik konwersji w sklepach internetowych
Pozycjonowanie e-sklepu – pod Twoją kontrolą, na jasnych zasadach, czytelnie raportowane
Zapewniamy pozycjonowanie sklepów internetowych łączące specjalistyczną wiedzę SEO, kompetencje z zakresu sprzedaży i skupioną na Tobie obsługę.
Ile kosztuje pozycjonowanie e-commerce w ECHO i co się na nie składa?
Wiemy, że każdy e-biznes jest inny i wymaga zindywidualizowanego podejścia, dlatego w ECHO nie oferujemy szablonowych rozwiązań SEO. Przedstawimy Ci spersonalizowany plan działań odnośnie do pozycjonowania sklepu internetowego w Google i innych narzędzi marketingowych, które zaprowadzą Cię do biznesowego celu.
Konkretny zakres działań jest ustalany indywidualnie po analizie Twojego serwisu, określeniu Twoich potrzeb i budżetu.
- optymalizacja meta tagów
- tworzenie treści do sklepu internetowego
- optymalizacja i rozbudowa treści serwisu
- prowadzenie bloga firmowego
- link building oparty o ręczny outreach
- optymalizacja adresów URL
- przyspieszenie czasu ładowania serwisu
- przyspieszenie indeksacji podstron
- tworzenie mapy przekierowań
- eliminacja kanibalizacji treści
- identyfikacja i uzupełnienie content gap
- analiza profilu linków konkurencji
- eliminacja problemu duplicate & thin content
- weryfikacja poprawności sitemaps i robots
- badanie responsywności serwisu
- ocena danych strukturalnych
- tworzenie contentu w różnych formatach
- ocena architektury i perswazyjności treści
- optymalizacja pod kampanie Google Ads
- monitoring zmian algorytmów
Najczęściej zadawane pytania o pozycjonowanie sklepów internetowych
Pozycjonowanie e-commerce sprawia, że Twój sklep staje się bardziej widoczny dla osób szukających produktów, które oferujesz. To szereg różnorodnych działań, na które składają się:
- działania na treściach (m.in. dostosowanie opisów produktów, kategorii i stron docelowych pod kątem wybranych słów kluczowych oraz tworzenie wartościowych treści związanych z daną branżą i produktami);
- techniczne SEO (m.in. poprawa szybkości ładowania strony, struktury URL, plików robots.txt i sitemap.xml. itd.);
- działania linkbuildingowe (tj. pozyskiwanie wartościowych linków prowadzących do sklepu z innych stron internetowych).
Skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego nie może pomijać aspektów związanych z doświadczeniami użytkowników w kontakcie ze stroną, w tym w szczególności z jej wersją mobilną. Z tego względu dobrze poprowadzone działania pozycjonerskie uwzględniają udział w procesie realizacji specjalistów od UX (User Experience).
Pozycjonowanie ogólnie, a szczególnie pozycjonowanie e-commerce, to złożony proces, który wymaga czasu. Nie bez kozery SEO jest porównywane do maratonu – trwa od 6 do nawet 12 miesięcy i dłużej. Google musi zaindeksować zmiany na Twojej stronie, ocenić jej wartość i dopiero wtedy dostosować pozycję w wynikach wyszukiwania.
Prędkość, z jaką się to wydarzy, można jedynie szacować, jest ona bowiem uzależniona od wielu czynników. Jednym z ważniejszych w tym kontekście jest konkurencyjność branży – im większa, tym dłużej czeka się na wyniki. Kolejne to stan początkowy e-sklepu (jeśli ma dużo błędów, optymalizacja pochłonie więcej czasu), zakres działań SEO (im jest szerszy, tym szybciej można oczekiwać efektów) oraz zmiany w algorytmach Google (każdy update systemy pociąga za sobą spadki lub wzrosty w widoczności).
Pozycjonowanie, zwłaszcza e-sklepów, to w istocie niekończący się proces. Nie opiera się on na jednorazowych, krótkich akcjach, a regularnym, konsekwentnym ulepszaniu serwisu w różnych obszarach oraz stałym dostosowywaniu go do zmian, które zachodzą w ofercie, w środowisku internetowym, w branży, w przepisach, w zwyczajach użytkowników itd. Z tej przyczyny umowy podpisujemy na czas nieokreślony z okresem wypowiedzenia, który ustalamy indywidualnie.
Ogromne! Google zwraca uwagę na znacznie więcej niż obecność w treściach określonych słów kluczowych. Liczą się ich wysoki poziom merytoryczny, unikalność oraz to, jak dobrze odpowiadają na potrzeby klientów. Dlatego przygotowujemy opisy produktów, kategorii, teksty na stronę czy wpisy blogowe z myślą o wytycznych E-E-A-T. Tak, aby nie tylko „podbijały” widoczność sklepu w Google, ale realnie wspierały komunikację z klientami i prowadziły ich w dół lejka marketingowego.
Dobra strategia SEO dla sklepu internetowego to podstawa jakichkolwiek działań – mapa, która prowadzi Cię prosto i sprawnie aż do zwiększenia zainteresowania klientów i lepszej sprzedaży. Dlatego w ECHO zawsze zaczynamy od planowania – opartego na dogłębnym poznaniu Twojego biznesu oraz celów do zrealizowania. Dzięki temu mamy pewność, że pozycjonowanie e-commerce, które przeprowadzimy, będzie miało sens i przyniesie Ci namacalne zyski.
Zrób dziarski krok w stronę rozwoju swojego biznesu
Nasza agencja SEO ma wyłącznie jeden cel – doprowadzić do Twojej strony osoby, które są gotowe zostać Twoimi klientami.