Moja firma

Jak reklamować firmę budowlaną? Sprawdzone sposoby na promocję

Ewa Szczegielniak
6 minut

Prowadzisz firmę budowlaną? Na tym rynku panuje duża konkurencja. Dlatego walka o zamówienia jest zacięta. Twoje usługi wyróżniają się świetną jakością? Działasz terminowo i realizujesz projekty, których inni by się nie podjęli? Świetnie! To jednak może nie wystarczyć, aby przyciągnąć odpowiednią liczbę klientów i pozyskiwać intratne kontrakty. Do sukcesu potrzebna jest też dobra reklama firmy budowlanej. Zobacz, jak podejść do tego tematu.

Header

Reklama firmy budowlanej – od czego zacząć?

„Branża budowlana” to bardzo szerokie pojęcie. Mieszczą się w niej i firmy, które świadczą usługi B2C, skierowane do klienta indywidualnego, i te działające w obszarze B2B – na bardzo szeroką skalę. Mimo to, można wskazać uogólniony schemat postępowania w kwestii reklamy i marketingu w firmie budowlanej. Podstawy są w każdym przypadku takie same.

Dobra reklama firmy budowlanej zaczyna się od strategii

Przed przystąpieniem do jakichkolwiek działań w zakresie marketingu i promocji potrzebny Ci dobry plan działania.

Strategia marketingowa dla firmy budowlanej jest jak projekt, na podstawie którego powstaje dom. To w niej są zawarte informacje o tym:

  • jaka jest obecna sytuacja Twojej firmy budowlanej i gdzie chcesz dotrzeć w perspektywie roku czy kilku lat – zwłaszcza w kontekście skali działalności czy wielkości portfela klientów oraz przychodów;
  • jakie są kluczowe atuty oferty, które chcesz komunikować klientom – chodzi o te elementy, które wyróżniają Cię na tle konkurencji,
  • kto jest Twoim klientem idealnym – należy go jak najdokładniej scharakteryzować, aby skupić się na nim w komunikacji (tylko to się opłaca – nie jesteś w stanie zaspokoić oczekiwań wszystkich!);
  • w jaki sposób i gdzie chcesz reklamować swoją firmę budowlaną.

Przygotowanie strategii marketingowej pozwoli Ci zaoszczędzić czas oraz pieniądze, a przede wszystkim ukierunkować wszystkie działania. Tak, aby marketing i reklama firmy budowlanej były w 100% spójne, a klient otrzymywał komunikat, który się „klei” i powtarza.

Jak ją przygotować? To proces, który wymaga pogłębionego spojrzenia na sytuację. Trzeba się w nim przyjrzeć:

  • zasobom Twojej firmy – zasobom i cechom, które stanowią Twoją największą siłę. W tym kontekście warto określić USP firmy (unikalną propozycję sprzedaży – czytaj więcej: Co to jest USP?)
  • sytuacji w Twojej niszy rynkowej – zaobserwuj, co oferuje konkurencja. W czym jest lepsza, a w czym „inna” niż Twoja firma. Jak możesz się wyróżnić na jej tle.

Wstępne wytyczenie kierunku działania oraz długofalowego planu marketingu dla firmy budowlanej to fundament Twojego sukcesu.

Dowiedz się więcej: Jak przygotować dobrą strategię marketingową?

Firma budowlana – reklama

Strategia marketingowa jest dla firmy budowlanej jak projekt podczas realizacji inwestycji. To wytyczne, które stanowią fundament powodzenia biznesowego działań reklamowych.

Jaka jest specyfika klientów w branży budowlanej?

Powyżej wspomnieliśmy o konieczności scharakteryzowania klientów Twojej firmy. Ich zestaw cech będzie oczywiście inny dla każdego podmiotu. Jednak – w ogólniejszym ujęciu – „budowlanka” to branża, w której proces decyzyjny klienta jest długi. Nie ma się czemu dziwić – nawet jeśli działasz w obszarze B2B, Twoje usługi nie należą do najtańszych. A skoro tak, inwestor musi dobrze przekalkulować, czy opłaca mu się podjęcie współpracy z Tobą. Poza tym usługi budowlane są realizowane raz na długi czas, a ich efekty mają służyć latami. Nie ma tu więc miejsca na pomyłki – źle wybrany partner oznacza dla klienta bolesne konsekwencje.

Dlatego musisz uzbroić się w cierpliwość w procesie pozyskiwania klientów. Najczęściej trzeba go będzie przeprowadzić w dół lejka marketingowego krok po kroku i stopniowo zwiększać jego przekonanie do Twojej oferty. Wpływa to w znaczącym stopniu na strategię marketingową, a w konsekwencji – na dobór narzędzi reklamowych.

Ewa Szczegielniak z ECHO

Psst! Specjalizujemy się w marketingu, który podnosi sprzedaż w firmach budowlanych.

Na czym powinna się opierać strategia marketingowa firmy budowlanej?

Reklama firmy budowlanej to nie tylko jednorazowa publikacja banerów czy wykupienie linków sponsorowanych w Google. Jeśli chcesz osiągać długofalowe sukcesy, musisz sięgnąć po narzędzia, które zapewnią Ci:

  • w miarę szybki przypływ klientów w krótkim czasie (to ważne, zwłaszcza jeśli obecnie nie działasz na pełnych obrotach);
  • długotrwały przyrost zainteresowania Twoją ofertą – tak, aby zapewnić sobie płynność finansową i możliwości rozwoju w wielomiesięcznej oraz wieloletniej perspektywie.

Podstawa to oczywiście strategia online. Dlaczego? Ponieważ to właśnie w Google klienci szukają firm z Twojej branży – niezależnie od tego, czy działasz w sektorze B2B czy B2C. Jakie narzędzia będą Ci przydatne?

1

Strona internetowa dla firmy budowlanej

Strona internetowa to podstawa każdej strategii dla firmy budowlanej. Witryna jest miejscem, do którego prędzej czy później powinni dotrzeć Twoi potencjalni klienci. Stanowi wizytówkę Twojego przedsiębiorstwa oraz narzędzie sprzedażowe.

Dobrze przygotowana, stanie się skutecznym narzędziem pozyskiwania zapytań ofertowych. Aby tak było, serwis musi być:

  • dostosowany do wymogów SEO – a więc przyjazny Google. To ważne, ponieważ w efekcie serwis będzie łatwiej wypozycjonować;
  • przejrzysty i konkretny – klient powinien w nim szybko znaleźć informacje o tym, jakie usługi oferujesz i dla kogo (to zapobiegnie sytuacjom, w których odbierasz telefony od osób prywatnych pytających o remonty, podczas gdy Ty koncentrujesz się na usługach dla B2B);
  • dopasowany do wymogów UX – łatwy w nawigacji, aby odwiedzający przeszedł od ogólnych informacji o ofercie do konkretów, a następnie nawiązał z Tobą kontakt.

Warto w nim umieścić m.in.:

  • realizacje – tak, aby pokazać odbiorcom wykonane przez Ciebie projekty; w branży budowlanej dobrze grać obrazem, aby „unaocznić” klientom efekty Twojej pracy;
  • szczegółową listę wykonywanych usług;
  • bloga eksperckiego – powinny się na nim pojawiać artykuły, które odpowiadają na najczęstsze pytania zadawane przez Twoich klientów. Wspomogą one nie tylko budowanie wizerunku specjalisty, ale także działania SEO.

Sprawdź też: Najgorsze błędy popełniane podczas budowy stron internetowych, które obniżają szanse na sprzedaż

2

Wizytówka Google – dobra reklama firmy budowlanej

Wizytówka Google to darmowe, a zarazem bardzo przydatne narzędzie reklamy. Jest szybkim i wiarygodnym źródłem informacji dla Twoich obecnych i przyszłych klientów.

Co to dokładnie jest? To zestaw danych o firmie, które pojawiają się w Google, gdy wpiszesz w pole wyszukiwania jej nazwę. Przykładowo, sekcja dotycząca ECHO wygląda tak:

Jak widzisz, znajdują się tutaj nie tylko podstawowe dane teleadresowe firmy, ale także jej opis i najważniejsze: opinie klientów. Możesz się dowiedzieć, że nasza ocena to 4,9/5. Zatem w kilka chwil orientujesz się, że prawdopodobnie jesteśmy partnerem godnym zaufania.

Jak pozyskać takie referencje? O wystawienie recenzji poproś klientów, z którymi już pracowałeś i tych obecnych. Krok po kroku zbudujesz solidną bazę opinii, która wzmocni Twoją wiarygodność.

W wizytówce powinien się też pojawić opis firmy budowlanej – niech krótko i konkretnie wskazuje na to, jakie usługi oferujesz. Przydadzą się też zdjęcia realizacji. To one mogą w pierwszej kolejności zwrócić uwagę odbiorców.

3

SEO lokalne – forma reklamy odpowiednia dla większości firm budowlanych

Na jakim obszarze działa Twoja firma budowlana? Większość podmiotów w tej branży nie obsługuje klientów z całej Polski, a tylko z określonego regionu. Może on obejmować kilka województw albo zawężać się np. do promienia 100 km od siedziby przedsiębiorstwa.

Marketing lokalny dla firmy budowlanej

Myśl „lokalnie” – przyciągaj reklamą firmy budowlanej tylko tych klientów, których jesteś w stanie obsłużyć. Inaczej marnujesz czas i pieniądze.

Jeśli Ty również działasz na ograniczonym terenie, warto na to zwrócić uwagę przy budowaniu strategii SEO. W końcu chcesz, aby znajdywali Cię klienci, których możesz obsłużyć. Gdy prowadzisz firmę w Szczecinie, niewiele da Ci to, że odezwie się do Ciebie zainteresowany inwestor z Rzeszowa, prawda?

A jak prowadzić lokalne SEO? Wizytówkę Google, która jednocześnie „oznacza” Cię na mapie już masz. Poza tym przydadzą się:

  • strona www dostosowana do pozycjonowania lokalnego – pomoże w tym np. utworzenie oddzielnych podstron ofertowych dla miejscowości, które obsługujesz. Dzięki temu klient, który np. wpisze w Google hasło „firma budowlana Łódź”, łatwiej znajdzie Twoją ofertę;
  • metadane dostosowane do pozycjonowania lokalnego – chodzi o opisy title i description, w których też powinny się pojawić frazy z nazwami miast;
  • link building – np. dzięki publikacji artykułów sponsorowanych z linkiem do Twojej oferty na portalach lokalnych.

Czytaj więcej: Pozycjonowanie lokalne – skuteczny sposób na pozyskanie klientów z regionu

4

Płatna reklama firmy budowlanej – Google Ads

Jednym z filarów reklamowania Twojej firmy budowlanej będzie płatna promocja. Mówiąc najprościej, chodzi o „wykupienie powierzchni reklamowej” w internecie. Przydatne będą:

  • linki sponsorowane – pojawiają się one w wynikach wyszukiwania w Google ponad tzw. wynikami organicznymi (osiąganymi przez pozycjonowanie) oraz poniżej. Są zatem bardzo dobrze widoczne i mogą Ci pozwolić się „przebić” przez konkurencję, zanim pozycjonowanie zacznie działać (na jego efekty czasami czeka się nawet ok. 6 miesięcy);
  • reklamy displayowe – to te, które pojawiają się w tzw. sieci wyszukiwania, czyli na róźnych portalach, które odwiedzają Twoi klienci. Mogą przyjąć formę banerów, jak i komunikatów tekstowych.

Warto zadbać o to, aby reklamy banerowe pojawiły się:

  • na portalach branżowych – np. jeśli działasz w branży B2B, dobrze „pojawić się” w serwisach o tematyce związanej z inwestycjami, branżą developerską czy inżynierią;
  • w ramach remarketingu – tak, aby wyświetlały się (w różnych miejscach w internecie) osobom, które już odwiedziły Twoją stronę www.

Szczególnie istotna jest ta druga kwestia. Powód jest prosty: klienci w Twojej branży długo podejmują decyzję o współpracy. Trzeba im więc o sobie przypomnieć – tak, aby powoli popychać ich w kierunku wysłania zapytania ofertowego.

5

Promocja w mediach społecznościowych

W których kanałach social media powinna być obecna Twoja firma? Wiele zależy od tego, w jakim sektorze działasz.

Przykładowo:

  • podmiotom z obszaru B2B najbardziej będzie się opłacać reklama firmy budowlanej w serwisach dla przedsiębiorców – a zatem przede wszystkim na LinkedIn;
  • przedsiębiorstwom, które kierują ofertę do sektora konsumenckiego, opłaci się obecność na Facebooku czy Instagramie.
6

Materiały eksperckie – video

Ciekawym pomysłem na marketing dla firmy budowlanej jest tworzenie materiałów video z myślą o klientach. O jakie filmy chodzi? Tu również wiele zależy od tego, co oferujesz. Mogą powstawać np.:

  • filmy prezentujące zrealizowane inwestycje – to świetny pomysł i dla firm B2B, i B2C;
  • tutoriale i poradniki eksperckie – to dobre rozwiązanie przy ofercie skierowanej dla klientów indywidualnych.
Video marketing dla firmy budowlanej

Dobrą strategią marketingową dla niektórych firm budowlanych jest publikacja video-poradników lub materiałów filmowych prezentujących realizacje. Zastanów się, czy to droga również dla Ciebie.

Zastanawiasz się, które spośród wskazanych przez nas narzędzi wykorzystać i w jaki sposób? Pomyślmy o tym wspólnie! Jesteśmy ekspertami w zakresie marketingu dla firm budowlanych. Pomożemy Ci zmaksymalizować zwrot z inwestycji w reklamę – tak, abyś osiągnął swoje cele biznesowe. Skontaktuj się i zbuduj z nami swój sukces!

Potrzebujesz wsparcia w wypromowaniu Twojej firmy budowlanej?

Od lat specjalizujemy się w zwiększaniu sprzedaży dla firm z branż technicznych.

Dzięki wąskiej specjalizacji zbieramy ekspercką wiedzę, która przekłada się na wyniki.

Czy ten materiał okazał się przydatny?

Oceń materiał korzystając z gwiazdek

Średnia ocena 4 / 5. Liczba głosów: 8

Brak ocen.

4
(8)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Treści na stronie są własnością intelektualną firmy ECHO. Ich kopiowanie w całości lub fragmentach jest naruszeniem praw autorskich.

Copyrights © Agencja ECHO 2024