Baza wiedzy

Jak reklamować się w internecie – od czego zacząć? Wskazówki dla firm

Ewa Szczegielniak
10 minut

Do internetu dziś już nie trzeba nikogo przekonywać. Niezależnie od tego, czy sprzedajesz meble, instalujesz fotowoltaikę, oferujesz usługi prawne lub działasz w innym obszarze B2B czy B2C… Wiesz, że Twoja obecność online jest absolutnie konieczna. Jeśli jednak nie masz pomysłu na to, jak się reklamować w internecie, ten artykuł jest właśnie dla Ciebie. Podpowiadamy w nim, jak zacząć – zwłaszcza gdy firma dysponuje ograniczonymi zasobami.

Jak reklamować się w internecie? Wskazówki dla firm - agencjaecho.pl

Masz kilku, może kilkunastu pracowników maksymalnie obłożonych obowiązkami, niezbyt imponujący budżet marketingowy i za mało czasu na wszystko, a trzeba jeszcze „zająć się tym internetem”. Możliwości promowania firmy w sieci jest mnóstwo, ale nie zrobisz wszystkiego od razu i wszystkiego od razu wcale też nie potrzebujesz. Jak zatem zareklamować się w internecie? Proponujemy na początek kilka prostych kroków…

1

Najpierw załóż darmowy profil firmy w Google

To nie zabiera dużo czasu, a przynosi wiele korzyści i do tego nic nie kosztuje. Profil firmy w Google to oficjalna nazwa dla popularnej wizytówki Google. Zakładając taki profil, podajesz najważniejsze informacje o firmie i jej ofercie:

  • nazwa,
  • adres,
  • dane kontaktowe,
  • godziny pracy,
  • link do strony WWW,
  • zakres usług…

Warto zadbać również o „oprawę graficzną” i dodać do profilu kilka zdjęć. Im więcej szczegółów, tym lepiej.

Ewa Szczegielniak z ECHO

W ECHO podchodzimy do marketingu strategicznie, aby wspierać rozwój naszych klientów na każdym etapie. Skupiamy się na wynikach i stale monitorujemy efekty, dzięki czemu dostarczamy rozwiązania, które realnie wpływają na pozycję marki na rynku.

Jak reklamować się w internecie dzięki wizytówce Google? To proste!

Firmowy profil Google automatycznie poprawia widoczność firmy w sieci i zwiększa szanse na to, że potencjalni klienci zobaczą ją w wynikach wyszukiwania czy mapach Google. Profile są weryfikowane, więc internauci nie mają wątpliwości, co do tego, czy dana firma rzeczywiście istnieje. Łatwiej też dzięki takiej reklamie budować zaufanie, ponieważ w profilu można gromadzić opinie o firmie, jej produktach bądź usługach, a pozytywne recenzje dobrze wpływają na sprzedaż.

Profil w Google maksymalnie ułatwia także nawiązanie kontaktu z Twoja firmą. Potencjalny klient może jednym kliknięciem zadzwonić do Ciebie lub na przykład wyznaczyć trasę dojazdu do Twojej firmy. Obecność na mapach jest szczególnie istotna, jeśli działasz lokalnie, bo Google „podsuwa” Twoją ofertę osobom szukającym danego produktu/usługi w Twojej okolicy.

Założenie profilu w Google to prosty i skuteczny krok w reklamowaniu firmy w internecie, nawet jeśli nie posiadasz firmowej strony WWW. Niemalże „z marszu” zyskujesz darmową widoczność online, wiarygodność, zaufanie wśród klientów i lepsze wyniki biznesowe.

2

Następnie skorzystaj z taniej i skutecznej reklamy

Tak – w internecie można się zareklamować całkiem niedrogo i skutecznie. Na początek najlepiej sięgnąć po takie formy, w przypadku których płaci się tylko za efekt – za kliknięcie w reklamę, przejście internauty na Twoją witrynę czy nawet konkretną, wykonaną przez niego akcję (zakup, pozostawienie adresu e-mail, opinii…). Jeśli więc masz funkcjonujący serwis, który prezentuje Twoją ofertę lub ma inny cel (przykładowo gromadzenie subskrybentów newslettera) zacznij się promować.

Jak reklamować stronę internetową?

Polecamy Google Ads. Jeśli jesteś nowym reklamodawcą, korzystając z tej opcji otrzymasz zapewne dodatkowo jakieś bonusy. System oferuje różne możliwości, ale większość firm zaczyna od prostych reklam tekstowych w wyszukiwarce, płatnych tylko za kliknięcie (PPC – pay per click). Pierwszą, bardzo podstawową kampanię można uruchomić szybko i samodzielnie. W rezultacie reklama Twojej firmy pojawi się jako link sponsorowany wśród wyników wyszukiwania Google wyświetlanych na określone (wskazane przez Ciebie) zapytania (słowa kluczowe). To, w którym dokładnie miejscu będzie się wyświetlać i czy za każdym razem, zależy od Twoich wytycznych (między innymi od deklarowanej, maksymalnej kwoty za kliknięcie), a także od konkurencyjności interesujących Cię słów kluczowych. Im więcej firm w danym czasie chce się reklamować na tę samą frazę czy słowo kluczowe, tym droższe są kliknięcia i tym większą kwotę trzeba zadeklarować, by reklama się w ogóle pojawiała w wynikach wyszukiwania Google.

W przypadku bardziej konkurencyjnych branż i zapytań, a także przy rozbudowanej ofercie, trudnym asortymencie, drogich usługach polecamy na dalszym etapie korzystać z pomocy specjalistów. Kampania reklamowa w Google Ads może przynosić większy lub mniejszy zwrot z inwestycji i znacząco zwiększać sprzedaż, ale to wymaga odpowiedniego zaplanowania, monitorowania i bieżącej optymalizacji takich działań. Nie każda reklama internetowa przyciąga klientów i nie wszystko da się osiągnąć bez wsparcia agencji marketingowej.

3

Pokaż się także w mediach społecznościowych

Facebook, Instagram, Tik-Tok, LinkedIn, YouTube… To tylko najpopularniejsze z platform społecznościowych. W rzeczywistości jest ich znacznie więcej. Znajdź te, które najchętniej i najliczniej odwiedzają Twoi klienci oraz potencjalni klienci i zacznij się tam pojawiać.

Na początek stwórz konto/fanpage, pokaż aktywność firmy, zaangażuj się w tworzenie treści, nawiąż relacje. Wszystko to zrobisz praktycznie bezbudżetowo, potrzebujesz jedynie trochę czasu i pomysłów. Na późniejszym etapie rozwijanie działań w mediach społecznościowych także (podobnie jak kampania reklamowa w Google) wymaga strategii, planowania i szybkiego reagowania. Social media to „żywy twór” – trzeba być na bieżąco, aby wynieść z tego określone korzyści biznesowe.

Ale uwaga – budowanie „organicznej” obecności w SM jest stopniowe i wymaga czasu. Do tego trzeba sobie jasno powiedzieć, że większość platform nie ułatwia zadania firmom i markom, i niejako z automatu ogranicza im zasięgi. Wiadomo – chodzi o pieniądze. Jeśli więc dysponujesz środkami finansowymi na marketing, pamiętaj, że w mediach społecznościowych także można się reklamować (i sprzedawać). Większość platform ma swoje systemy reklamowe, które pomagają kierować przekaz do ściśle określonej grupy odbiorców (wiek, płeć, zainteresowania, poglądy, zachowania, wykształcenie, zawód, odwiedzane strony WWW…). Wiele firm promuje się na FB, Instagramie, LinkedInie czy Tik-Toku. Nie zawsze jest to proste – trzeba nauczyć się w tym poruszać, orientować w różnych interfejsach, korzystać z narzędzi analitycznych i wyciągać właściwe wnioski z efektów płatnej promocji w danym medium. W tym zakresie z pewnością warto zainwestować w profesjonalne wsparcie agencji.

Slowa kluczowe koncepcji marketingowej

Czujesz się przytłoczony ogromem możliwości i już nie wiesz, gdzie i jak się reklamować w internecie? Gdy się zgubimy, najlepiej wrócić do punktu wyjścia… Zadbaj o firmową wizytówkę Google, włącz kampanię Google Ads, nawiązuj relacje z grupami docelowymi w „socialach”. Gdy chcesz wejść na wyższy level – skorzystaj ze wsparcia agencji marketingowej.

4

Przede wszystkim jednak… promuj się „u siebie”

Jak reklamować się w internecie? Nie odpuszczać absolutnie podstawowych rzeczy: funkcjonalnej i zoptymalizowanej witryny, która naprawdę dobrze prezentuje firmę i ofertę, tworzenia contentu (na przykład w ramach bloga firmowego), który uświadamia potencjalnym nabywcom Twoich produktów czy usług ich potrzeby, rozwiewa wątpliwości, oferuje jakąś wartość dodaną i buduje lojalność, czy wreszcie zbierania i chwalenia się referencjami od zadowolonych klientów – to najlepsza reklama ever.

Stawiasz pierwsze kroki w promocji swojego biznesu w sieci i nie masz pewności, od czego zacząć?

Potrzebujesz konsultacji i więcej informacji o tym, jak reklamować się w internecie?

Czy ten materiał okazał się przydatny?

Oceń materiał korzystając z gwiazdek

Średnia ocena 1 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen.

1
(1)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Treści na stronie są własnością intelektualną firmy ECHO. Ich kopiowanie w całości lub fragmentach jest naruszeniem praw autorskich.

Copyrights © Agencja ECHO 2024