Moja firma
Jak zwiększyć sprzedaż, obsługa klienta

7 krytycznie ważnych elementów spotkania sprzedażowego – checklista

Zespół ECHO
7 minut

Sprzedaż realizowaną bezpośrednio można podzielić na trzy najważniejsze fazy: fazę przed spotkaniem z klientem, fazę spotkania oraz fazę po spotkaniu. Na każdym z tych etapów możesz podjąć konkretne działania, przybliżające Twojego klienta do podjęcia pozytywnej decyzji zakupowej. Zapewne przeczytałeś już na ten temat wiele obszernych poradników, wymieniających dziesiątki elementów tego typu. My, bazując na wieloletnim doświadczeniu z naszymi klientami, wybraliśmy 7, które uznajemy za kluczowe. Wystarczy, że zapomnisz choć o jednym z nich, a szanse na powodzenie zmaleją drastycznie. Zainteresowany?

Pobierz checklistę 7 najważniejszych
elementów skutecznego spotkania sprzedażowego
i podnieś swoją skuteczność!

Dlaczego warto?

Sprzedaż traktowana jest często jako rodzaj specyficznej gry pomiędzy handlowcem a kupującym. Ten pierwszy stara się „rozszyfrować” rozmówcę, a następnie wykorzystać całą swoją wiedzę i umiejętności, by za wszelką cenę wyjść ze spotkania z kolejną podpisaną umową. Ten drugi, obawiając się, że oto właśnie ulega kunsztownie zaplanowanej manipulacji, ukrywa się za pancerzem zbudowanym z braku zaufania i obaw, że może zostać posądzony o nieznajomość własnego biznesu (bo jeśli nie dostrzega korzyści płynących z przyjęcia oferty, z pewnością jest ignorantem, czyż nie?).

Zdecydowanie nie tędy droga. Owszem, skuteczność spotkania sprzedażowego warunkuje wiele zróżnicowanych czynników. Te, które mają największy wpływ na powodzenie transakcji, nie zależą jednak ani od konkurencyjności branży, ani od tego, czy klient ma akurat „gorszy dzień”, ani nawet od tego, czy tuż przed Tobą swoją ofertę prezentował przedstawiciel firmy, która bazuje na niższych stawkach.

Na każdy z elementów, które wymieniamy w naszej checkliście, masz bezpośredni wpływ. Przestrzeganie omówionych zasad sprawia, że spotkanie handlowe przestaje być rozgrywką, w której to Ty rozdajesz karty i czekasz na moment, w którym położysz na stole asa ukrytego w rękawie. Sprawia, że zarówno dla Ciebie, jak i dla klienta, jest ono satysfakcjonujące, a co ważniejsze, może nieść profity jeszcze przez długi czas.

 

Czy ten materiał okazał się przydatny?

Oceń materiał korzystając z gwiazdek

Średnia ocena 4.4 / 5. Liczba głosów: 7

Brak ocen.

4.4
(7)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Treści na stronie są własnością intelektualną firmy ECHO. Ich kopiowanie w całości lub fragmentach jest naruszeniem praw autorskich.

Copyrights © Agencja ECHO 2024