Reputacja firmy to lwia część jej wartości rynkowej. To, jak widzą nas nasi potencjalni klienci, w ogromnym stopniu wpływa na szanse powodzenia transakcji sprzedażowych, co w sytuacji, kiedy promujemy się w sieci, nabiera jeszcze większego znaczenia. Zdecydowanie warto zatem prowadzić działania w taki sposób, by niepotrzebnie nie narażać jej na szwank, umiejętnie reagować na wszystkie zdarzenia, które stawiają nasz biznes w negatywnym świetle, ale i skrupulatnie kolekcjonować wszelkie głosy zadowolenia. O tym, jak to robić, opowiada ekspert sprzedaży Darek Jarzębski.
Nie można zadowolić wszystkich. To fakt. Krytyka ze strony niezadowolonych klientów jest niejako wpisana w losy każdego przedsiębiorstwa. Nie oznacza to jednak, że nie warto się nad nią pochylić. Przeciwnie. Opinie konsumentów, wpływające na reputację firmy, mają wielką moc, dalece wykraczającą poza wartość PR-ową. Dobra reputacja firmy zwiększa jej konkurencyjność na rynku, umacnia jej wiarygodność w oczach konsumentów i wreszcie przyciąga nowych klientów.
Darek na konkretnych przykładach pokazuje siłę tzw. społecznego dowodu słuszności. Opowiada o tym, jak zadbać o dobrą reputację firmy w internecie:
- w jaki sposób reagować na krytykę (tę zasłużoną, ale i tę podszytą zwykłym hejtem),
- co zrobić, by pozyskiwać opinie pozytywne,
- gdzie te ostatnie powinny się pojawić, by ich siła oddziaływania była odczuwalna i przekładała się na wzrost sprzedaży.
Spodobał Ci się ten film? Subskrybuj nasz kanał na YouTube i bądź na bieżąco!