Moja firma
Budowanie strategii marketingowej, Jak zwiększyć sprzedaż

Skuteczny marketing firmy – czyli jaki?

Ewa Szczegielniak, Piotr Maślarz
24 minut

Może się wydawać, że jeśli działania marketingowe prowadzone w internecie nie przekładają się na odczuwalne zwiększenie liczby klientów, należy po prostu z nich zrezygnować. Nie jest to jednak słuszne rozwiązanie. Jeśli nie promujesz swojej firmy w sieci, o jej istnieniu będzie wiedzieć zaledwie garstka osób. Skuteczność marketingu internetowego warunkuje wiele czynników. Zanim więc zdecydujesz się na krok ostateczny, upewnij się, czy Twoja strategia uwzględnia te, które mają kluczowe znaczenie dla realizacji zakładanych celów. O tym, o jakie czynniki chodzi, opowiada Ewa Szczgielniak.

Strategia odpowiadająca celom biznesowym firmy, odpowiednio dobrane narzędzia i świadome podejście do potrzeb i oczekiwań klientów. Te trzy elementy można uznać za kluczowe składowe „skutecznego” marketingu online.

To tyle jeśli chodzi o teorię. Ale jak powinno to wyglądać w praktyce? Od czego zacząć, szukając najlepszych rozwiązań dla własnej firmy? Jakie kolejne kroki podjąć i co wziąć pod uwagę, by cały wysiłek (i budżet) włożony w walkę o lepszą wersję prowadzonego biznesu nie poszedł na marne?

Podejmując działania z obszaru marketingu internetowego, wiele osób wychodzi z założenia, że szybko odzyska zainwestowane pieniądze i to z nawiązką. Świadomość dużego potencjału, jaki tkwi z takiej formie promocji biznesu, powoduje, że zapada decyzja o uruchomieniu kampanii Google Ads czy SEO. Po krótkim przejrzeniu ofert agencji marketingowych następuje wybór tej, która wyróżnia się stosunkowo niskimi stawkami i prezentuje szereg przykładów wypracowanych efektów w postaci wzrostu widoczności i ruchu w serwisach licznych klientów. Po nawiązaniu kontaktu jej przedstawiciel prosi o adres domeny firmowej i w ciągu kilku-kilkunastu godzin przedstawia swoją propozycję działań, te zaś rozpoczynają się tuż po po podpisaniu umowy.

I w tym momencie kończy się etap, w którym „idzie jak po maśle”. Mijają tygodnie i miesiące. Słupki prezentowane w raportach, zgodnie z obietnicą, stale rosną, jednak nie ma to żadnego przełożenia na liczbę pozyskanych klientów i przychód firmy. Marketing okazuje się zbędnym kosztem, nie zaś korzystną inwestycją.

Podobne doświadczenia ma za sobą wiele firm. Należy jednak podkreślić, że to nie narzędzia marketingowe zawodzą. Zawodzi sposób, w jaki zostają wykorzystane.

Ewa, ekspertka w obszarze sprzedaży i doświadczony marketer, zdradza, dlaczego powyższy scenariusz nie ma prawa zadziałać i co koniecznie musi się wydarzyć, by „marketing” stał się „skutecznym marketingiem”.  

 

Czy ten materiał okazał się przydatny?

Oceń materiał korzystając z gwiazdek

Średnia ocena 4.8 / 5. Liczba głosów: 17

Brak ocen.

4.8
(17)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Treści na stronie są własnością intelektualną firmy ECHO. Ich kopiowanie w całości lub fragmentach jest naruszeniem praw autorskich.

Copyrights © Agencja ECHO 2024