Marketing treści
Prowadzenie bloga firmowego

Czy Twój blog firmowy jest przyjazny klientom? Checklista formatowania wpisów zgodnie z UX

Anna Kołodziejczyk
8 minut

Dużo mówi się dziś o optymalizacji współczynnika konwersji. Wielu właścicieli stron firmowych jest w stanie zapłacić krocie temu, kto zadba o skuteczność każdego modułu, widgetu i przycisku na stronie. I wszystko byłoby w porządku, gdyby działania te obejmowały również – tak często pomijany – blog firmowy, a zatem miejsce, gdzie potencjalni klienci spędzają zwykle najwięcej czasu (!).

Blog firmowy to potężne narzędzie marketingowe. Prowadzony regularnie i metodycznie może przyciągnąć na Twoją stronę gros osób zainteresowanych rozwiązaniami, które oferujesz i przekonać ich, że warto dokonać zakupu właśnie u Ciebie. Jednak nawet najbardziej eksperckie i perswazyjne treści nie wzbudzą żadnego zainteresowania, jeśli nie zadbasz o UX.

Dlaczego warto pobrać naszą checklistę?

Zadowolenie klienta to kluczowy cel każdego biznesu. Zadbanie o pozytywne wrażenia użytkownika (User Experience, UX) w kontakcie z serwisem nabrało szczególnego znaczenia, odkąd Google ogłosiło, że jest to jeden z czynników rankingowych decydujących o pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Im lepsze doznania ma odwiedzający, tym dłużej chce pozostać w witrynie i zagłębić się w zamieszczone w niej treści. Dla robotów Google to jasny sygnał mówiący o tym, że ma do czynienia ze stroną, którą warto promować.

Dobrze zaplanowany UX wpisów blogowych, podobnie jak ma to miejsce w przypadku pozostałych podstron, ogranicza obciążenie poznawcze użytkownika, czyli – mówiąc prościej – zapewnia mu jak najłatwiejszy odbiór ich zawartości, Ten, wydawałoby się mało ważny aspekt, ma kolosalne znaczenie już od pierwszych sekund przebywania użytkownika na stronie. Tyle wystarczy, aby zapadła decyzja, czy chce na niej pozostać, czy woli przenieść się do konkurencji.

W świetle powtarzanej jak mantra zasady „Content is a king” blog firmowy można dziś uznać za cenne narzędzie sprzedażowe (nie zaś wyłącznie marketingowe) aktywnie, choć nie zawsze bezpośrednio, promujące Twoją firmę i Twoją ofertę. Źle zaprojektowany powoduje frustrację odbiorców i zniechęca do podejmowania dalszych interakcji ze stroną.

Prawidłowe formatowanie wpisów, pozornie błaha rzecz, nabiera w tym kontekście całkiem nowego znaczenia, prawda…?

Spójrz na blog firmowy oczami swoich klientów
i upewnij się, że jego potencjału
nie zabijają proste do wyeliminowania
błędy.

Czy ten materiał okazał się przydatny?

Oceń materiał korzystając z gwiazdek

Średnia ocena 4.8 / 5. Liczba głosów: 26

Brak ocen.

4.8
(26)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Treści na stronie są własnością intelektualną firmy ECHO. Ich kopiowanie w całości lub fragmentach jest naruszeniem praw autorskich.

Copyrights © Agencja ECHO 2024