Moja firma

Marketing nieruchomości – jak reklamować biuro i pozyskiwać klientów?

Ewa Szczegielniak
6 minut

Prowadzisz biuro nieruchomości? Jeśli tak, zapewne dobrze widzisz wyzwania, z którymi obecnie mierzy się Twoja branża. Duży wzrost cen mieszkań i lokali sprawia, że walka o potencjalnych klientów stała się jeszcze bardziej zacięta. Zastanawiasz się, jak sobie z tym poradzić? Odpowiedzią, która pozwoli zwiększyć sprzedaż, może być marketing nieruchomości. Jak go prowadzić, aby inwestycja przyniosła namacalne zyski? Podpowiadamy.

Marketing nieruchomości okładka

Marketing branży nieruchomości – od czego zacząć?

Marketing nierubbchomości to więcej niż stworzenie strony internetowej czy wykupienie płatnej reklamy w Google. Jeśli podejmiesz takie działania bez dobrze przemyślanej strategii – szybko się sparzysz. Być może masz już za sobą takie doświadczenia – np. zdarzyło Ci się zapłacić za kampanię linków sponsorowanych i… nie przyniosła ona nawet jednego nowego klienta.

Powodem nie jest to, że reklama biura nieruchomości nie działa. Jednak aby była skuteczna, musi być oparta na solidnych fundamentach. Dlatego, zanim zaczniesz się zastanawiać, w jakich kanałach na mediach społecznościowych się pojawić albo ile zakładek ma mieć Twoja strona, określ podstawy.

Marketing biura nieruchomości zaczyna się od obiektywnego spojrzenia na Twój biznes

Wszelkie działania związane z reklamą biura nieruchomości powinny być spójne, przemyślane i prowadzone w jednym, konkretnym celu. Aby wypracować dobrą strategię, musisz wiedzieć, na czym stoisz.

Zacznij od odpowiedzenia sobie na kilka poniższych pytań.

Do kogo kierujesz swoje usługi?

Oczywista oczywistość? Być może tak, ale jeśli poprzestaniesz tylko na ogólnikach, Twoja agencja nieruchomości nie wypracuje takiego sposobu komunikacji z odbiorcami, który przyniesie Ci zapytania ofertowe. Zastanów się więc: ile wiesz o swoich potencjalnych klientach?

  • Czy są to klienci indywidualni, czy może z niszy B2B?
  • Co ich interesuje: lokale mieszkalne, a może obiekty komercyjne na sprzedaż lub biura i powierzchnie magazynowe na wynajem?
  • Co jest dla nich ważne? Dogodna lokalizacja nieruchomości? Maksymalnie korzystna cena? A może kompleksowe wsparcie przy poszukiwaniu lokalu idealnego?
  • Gdzie możesz się z nimi zetknąć – z jakich mediów korzystają? W jakich miejscach mogą natrafić na Twoją ofertę.

To tylko kilka pytań, na które musisz odpowiedzieć, definiując to, do kogo kierujesz swoją ofertę.

Pamiętaj: Twoje biuro nieruchomości nie zaspokoi potrzeb wszystkich klientów. Trafisz tylko do tych, w których oczekiwania się wpisujesz. I to na nich trzeba skupić uwagę, prowadząc reklamę biura nieruchomości.

Czytaj więcej: Jak zdefiniować grupę docelową, czyli poznaj swoich klientów

Jakie jest USP Twojego biura nieruchomości?

USP to unikalna propozycja sprzedaży firmy, a więc zespół cech i wartości, które wyróżniają ją na tle konkurencji. Przykładowo, USP pizzerii Domino’s brzmiało kiedyś: „Świeża i gorąca pizza w 30 minut w Twoim domu albo zwrot pieniędzy”.

A co wyróżnia Twoje biuro nieruchomości na tle innych? Mogą to być takie elementy jak:

  • bardzo dobra znajomość rynku lokalnego – jest niesamowicie przydatna, jeśli klient chce znaleźć prawdziwą „perełkę”, np. poszukując biura w centrum dużego miasta;
  • koncentracja na określonym sektorze rynku – np. na powierzchniach magazynowych na wynajem czy na lokalach biurowych;
  • skrócony do minimum proces wyszukiwania idealnej nieruchomości.

Możliwości można mnożyć, a znalezienie „prawdziwego” USP może Ci zająć sporo czasu. Warto to jednak zrobić – tak, aby o te wartości opierał się cały marketing biura nieruchomości. Na takim fundamencie można zbudować nawet najwyższy drapacz chmur!

Cele marketingu nieruchomości

Jasne i konkretne cele to fundament marketingu nieruchomości. Określ, gdzie chcesz dotrzeć, aby móc krok po kroku zacząć podążać w tym kierunku.

Co chcesz osiągnąć dzięki marketingowi nieruchomości?

Czy masz ambicje, żeby Twoje biuro nieruchomości stało się jednym z liderów na ogólnopolskim rynku? A może sięgasz dalej i za 10 lat widzisz swoją agencję działającą w kilku krajach?

Możesz również chcieć rozwijać się z mniejszym zamachem. Być może chcesz się stać pierwszym wyborem klientów biznesowych z obszaru swojego województwa? Możesz też po prostu planować, sprzedawać/wynajmować określoną liczbę biur/powierzchni magazynowych/mieszkań na rok.

Dokładnie nakreśl cele biznesowe i sprzedażowe, które chcesz osiągnąć. Koniecznie w taki sposób, aby były mieszkalne i określone w czasie. Dzięki temu zyskasz konkretny kierunek – to w nim będą „podążać” również wszystkie działania związane z reklamą nieruchomości.

Ewa Szczegielniak z ECHO

Psst! Specjalizujemy się w marketingu, który podnosi sprzedaż w firmach z branży nieruchomości.

Jak pozyskać klientów do biura nieruchomości?

Branża pośrednictwa nieruchomości rządzi się swoimi prawami. Jak zatem przyciągnąć do siebie klientów? Jaka reklama nieruchomości może w tym pomóc?

1

Przekonaj klienta do tego, że lepiej skorzystać z usług agencji, zamiast działać samodzielnie

Zarówno na rynku B2C, jak i B2B nadal pokutuje przekonanie, że dobry lokal czy powierzchnię magazynową można znaleźć samodzielnie. Czy tak jest? Do pewnego stopnia tak. Ale przecież tylko ze specjalistami znajdzie wymarzoną nieruchomość 1) szybko, 2) w atrakcyjnej cenie, 3) bez problemów prawnych/formalnych, 4) bez straty czasu. I to trzeba komunikować, prowadząc marketing na rynku nieruchomości.

2

Wzbudź zaufanie klienta do swojej agencji

Klient musi wiedzieć, z kim będzie pracować – tak, aby był skłonny zaufać agentowi, który będzie go prowadził. Dlatego myśląc o reklamie biura nieruchomości warto pomyśleć o budowaniu marek osobistych kluczowych pracowników. Można to zrobić (na poziomie minimum) przez umieszczenie ich sylwetek ze zdjęciami na stronie firmowej.

3

Pokaż, jak łatwy jest proces współpracy z agencjami nieruchomości

Warto udowodnić klientowi, że współpraca z Tobą pozwoli mu się uwolnić od czasochłonnych i skomplikowanych obowiązków. Dobrze np. pokazać na stronie internetowej klarowny schemat współpracy. Można w nim wskazać:

  • jak wyglądają kolejne etapy współpracy;
  • jaki będzie na nich „wkład” klienta w znalezienie nieruchomości;
  • w czym dokładnie pomoże Twoje biuro nieruchomości (Czy wesprze np. przy negocjowaniu stawek? Czy pomoże się upewnić, że wybrany lokal jest wolny od wad technicznych i zgodny z tym, co zapisane w umowie?).

Dzięki temu potencjalny klient łatwiej wyobrazi sobie przebieg Twojego działania. W efekcie może być bardziej skłonny do złożenia zapytania ofertowego w Twojej agencji nieruchomości.

Pozyskanie klienta

Pozyskanie klienta w branży nieruchomości zaczyna się od przekonania go, że potrzebuje usług pośrednika oraz że agent jest po jego stronie. Pamiętaj o tym, tworząc reklamy swojego biura.

4

Maksymalnie uprość wyszukiwanie lokali w Twojej bazie – to fundament marketingu nieruchomości

Pokaż klientom, jak dużą bazą nieruchomości dysponujesz „tu i teraz”. Zrób to nie tylko na portalach zewnętrznych, ale również na Twojej stronie. Dzięki temu zyskasz własną platformę publikacji ofert komercyjnych na sprzedaż (albo mieszkań czy działek – zależnie od tego, co oferujesz), a jednocześnie – przyciągniesz kupujących. Będą mogli przejrzeć wszystkie propozycje w Twoich zasobach bez przechodzenia na zewnętrzne strony, z których… mogą „przepłynąć” do konkurencji.

O te elementy warto zadbać we wszystkich obszarach komunikacji marketingowej biura nieruchomości.

Narzędzia marketingowe dla biura nieruchomości – jak pozyskać klientów?

Zastanawiasz się, z jakich konkretnie narzędzi możesz skorzystać, aby budować swoją przewagę konkurencyjną na rynku nieruchomości? Skup się na działaniach w internecie – to doskonałe źródło pozyskiwania leadów, a dalej – klientów. A w co dokładnie zainwestować? Oto zbiór narzędzi, które mogą wspomóc Twój marketing nieruchomości.

Dobra strona internetowa = skuteczny marketing nieruchomości

Strona internetowa Twojej firmy jest najważniejszym elementem marketingu biura nieruchomości. To na nią ma prowadzić cały ruch – z Google, portali społecznościowych i innych źródeł. Dlatego musi stanowić świetną wizytówkę Twojego biznesu, ale przede wszystkim – narzędzie sprzedażowe. W związku z tym powinna:

  • być przejrzysta – tak, aby odwiedzający szybko znalazł interesujące go informacje. Wpływają na to np. klarowne menu, layout czy dobrze „rozłożony” tekst połączony z pasującymi grafikami;
  • już „na start” dokładnie pokazywać to, co oferujesz – pozwól klientowi jednym kliknięciem przejść np. do ofert nieruchomości komercyjnych czy powierzchni magazynowych na wynajem;
  • stać się źródłem wiedzy eksperckiej – dlatego poza dobrą bazą ofert nieruchomości warto zadbać o wysokiej jakości bloga dla klientów. Wspomoże działania SEO, jak również komunikację z klientami na różnych poziomach gotowości do zakupu;

zawierać wyszukiwarkę nieruchomości – wtedy stanie się dla odwiedzających potencjalnych nabywców konkretnym i przydatnym narzędziem. Uwaga! Zadbaj o bardzo wysokiej jakości zdjęcia oferowanych lokali. W branży nieruchomości sprzedaje się obrazem. Nie wahaj się więc np. inwestować w staging oraz w usługi dobrego fotografa.

Content marketing w branży nieruchomości

Przed chwilą wspomnieliśmy o tym, że na Twojej stronie firmowej powinien się znaleźć blog ekspercki. To element content marketingu – bardzo ważnego przy reklamowaniu agencji nieruchomości.

Chodzi o wartościowe i przydatne Twoim potencjalnym klientom treści. Takie, które:

  • wyjaśnią, dlaczego warto kupić, sprzedać czy wynająć nieruchomość ze wsparciem pośrednika (i czym „grozi” działanie na własną rękę);
  • pokażą, jak dobrze znasz lokalny rynek nieruchomości – świetnie sprawdzą się np. artykuły poświęcone analizie poszczególnych obszarów miasta, w którym operujesz i ich potencjałowi „mieszkalnemu” albo „biznesowemu” (w zależności od tego, czy stawiasz bardziej na marketing nieruchomości komercyjnych, czy dla klienta indywidualnego);
  • posłużą klientowi radą – np. w zakresie klas powierzchni biurowej i magazynowej czy sposobu wykonywania pomiarów metrażu lokalu;
  • podpowiedzą np. jak zorganizować przeprowadzkę mieszkania czy firmy.

Jednym słowem, warto poruszać tematy związane w szerokiej perspektywie z Twoją branżą. Pisz o tym, co interesuje Twoich potencjalnych klientów, a prędzej czy później trafią do Ciebie.

W jakiej formie prowadzić content marketing dla biura nieruchomości? Podstawą jest wspomniany już blog. Warto też pomyśleć o publikacjach zewnętrznych, np. na lokalnych portalach branżowych.

Dobrym pomysłem mogą być też materiały video, które wzbogacą Twoją stronę internetową o ciekawy content oraz wspomogą działania marketingu nieruchomości. Mogą to być prezentacje najciekawszych lokali, które masz w swoich zasobach albo typowe vlogi poradnikowe. Jeśli działasz na rynku B2C, możesz też pomyśleć o krótkich filmikach publikowanych np. w relacjach na Facebooku, Instagramie, YouTube czy TikToku. Ta forma zyskuje ostatnio na popularności.

Social media marketing na rynku nieruchomości

Obecność w mediach społecznościowych może być kolejnym elementem reklamowania agencji nieruchomości. Gdzie być obecnym? Jakie media społecznościowe wybrać? Jeżeli działasz w obszarze B2B, podstawą będzie reklama biura nieruchomości na LinkedIn oraz Pinterest. Natomiast w branży konsumenckiej i nastawionej na „mniejszych” klientów – warto pomyśleć o rozwoju profilu i promocji na mediach społecznościowych tj. Facebook (zwłaszcza jeśli stawiasz na odbiorców 30+) czy Instagram. TikTok jest również dobrym kierunkiem — w 2022 roku średni wiek użytkownika to aż 26 lat.

To tylko kilka narzędzi i strategii, które można wykorzystać, aby stworzyć skuteczny marketing nieruchomości i pozyskać nowych klientów. A jak to zrobić w praktyce? Porozmawiajmy o tym! Pomożemy Ci wzmocnić potencjał sprzedażowy i zoptymalizować koszty marketingu nieruchomości. Zadzwoń lub napisz!

Marketing internetowy dla deweloperow cover

Chcesz dowiedzieć się więcej o marketingu internetowym dla developerów i biur nieruchomości?

Czy ten materiał okazał się przydatny?

Oceń materiał korzystając z gwiazdek

Średnia ocena 4.4 / 5. Liczba głosów: 11

Brak ocen.

4.4
(11)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Treści na stronie są własnością intelektualną firmy ECHO. Ich kopiowanie w całości lub fragmentach jest naruszeniem praw autorskich.

Copyrights © Agencja ECHO 2024