Prowadzenie działań marketingowych w telewizji wymaga wcześniejszego opracowania całej koncepcji, w tym m.in. rozpoznania grupy docelowej, doboru odpowiedniej stacji, skrupulatnego zaplanowania czasu emisji reklam itd. Sprawy wyglądają podobnie w przypadku kampanii radiowych i prasowych. Dla wielu to oczywiste. Dlaczego zatem marketing internetowy tak często pozostawiony jest przypadkowi? Promocja firmy w tym kanale powoli staje się standardem dla firm z wielu branż, często jednak realizowana jest „po omacku”. Tymczasem aby w pełni wykorzystać potencjał marketingu online, należy prowadzić go metodycznie, zgodnie ze strategią nakierowaną na realizację swoich celów biznesowych. O tym, jak taką strategię stworzyć, by zapewnić sobie przypływ nowych klientów, opowiada Ewa Szczegielniak.
Potencjalni klienci zainteresowani naszą ofertą są obecni w internecie w każdej chwili. Mądra strategia i konfiguracja działań pozwala do nich dotrzeć, dzięki czemu dowiedzą się o naszym istnieniu i, odpowiednio poprowadzeni, skontaktują się z naszą firmą. Znacząco ułatwia i skraca to proces sprzedaży, zwalnia też z konieczności „uganiania się” za potencjalnie zainteresowanymi.
Podstawą jest dobrze zaprojektowana strona internetowa, powstała w zgodzie ze standardami wyszukiwarki i potrzebami użytkowników: intuicyjna, ułatwiająca maksymalnie szybkie dotarcie do najważniejszych informacji, prezentująca je w taki sposób, by na starcie rozwiewać wątpliwości odbiorców dotyczące zasadności skorzystania właśnie z naszych usług.
Dobra strona WWW to jednak nie wszystko. Ewa, nie szczędząc praktycznych przykładów i wskazówek, opowiada o tym, o jakie elementy należy koniecznie zadbać, planując własną strategię marketingu online.
Dowiedz się m.in.:
- skąd bierze się wzrastająca popularność reklamy internetowej?
- Jakie znaczenie dla pozyskiwania klientów ma znajomość ścieżki zakupowej, którą podążają?
- Dlaczego warto zadbać o klienta, który już dokonał u nas zakupu?
- Jakiej ważnej zasady należy się trzymać, projektując strategię marketingu internetowego?
Spodobał Ci się ten film? Subskrybuj nasz kanał na YouTube i bądź na bieżąco!