Moja firma

Dlaczego mojej firmy nie widać w Google Maps? Poznaj 3 powszechne przyczyny

Gerard Vetinari
5 minut

Wertujesz Mapy Google i nie widzisz tam swojej wizytówki, choć jesteś pewien, że Twoja firma ją ma? Zastanawiasz się: Dlaczego mojej firmy nie widać w Google Maps? Poniżej przedstawiamy trzy najczęstsze przyczyny takiego stanu oraz podpowiadamy, co dalej zrobić.

Niewidoczna firma w google maps - agencjaecho.pl

Jeśli nie widzisz wizytówki (czyli lokalizacji) swojej firmy na googlowej mapie, to możliwości są dwie… albo jej tam rzeczywiście nie ma, albo przyczyna, dla której nie możesz jej znaleźć, tkwi w sposobie, w jaki jej szukasz. Ale zacznijmy od początku…

1. Nie widać wizytówki w Google Maps… bo już jej tam nie ma

Przyczyna braku lokalizacji Twojej firmy na Mapach Google może być prozaiczna – założyłeś wizytówkę, ale jej nie zweryfikowałeś. Niezweryfikowane lokalizacje nie są wiarygodne dla Google i każdy może wnioskować o ich usunięcie. Zatem jeśli jesteś pewien, że założyłeś wizytówkę Google, a teraz jej nie ma, to jest takie ryzyko, że została usunięta.

Co możesz z tym zrobić?
Jeśli masz pewność, że wizytówka została usunięta, to musisz ją założyć ponownie. Ale tym razem pamiętaj, o jej weryfikacji, która daje Ci prawo do zarządzania lokalizacją.

Weryfikację możesz przeprowadzić na pięć różnych sposobów, z których najszybsze, najwygodniejsze i bezpieczne są trzy poniższe. Wybierz jeden z nich, aby otrzymać kod weryfikacyjny:

  • weryfikacja przez telefon,
  • weryfikacja przez sms,
  • weryfikacja przez e-mail.

Po wpisaniu kodu do wizytówki musisz cierpliwie poczekać – proces weryfikowania lokalizacji przez Google zwykle trwa od 5 do 14 dni. W tym czasie co jakiś czas zaloguj się i sprawdź status. Może się zdarzyć, że Google poprosi Cię o dodatkowe działania sprawdzające, np. przesłanie zdjęcia potwierdzającego umiejscowienie firmy pod wskazanym adresem.

2. Szukasz swojej wizytówki w danej lokalizacji po konkurencyjnej frazie kluczowej

To dosyć częsta sytuacja, gdy przedsiębiorcy wpisują do Map Google frazę kluczową (zwykle określającą branżę, produkty lub usługi) wraz z nazwą miejscowości, dzielnicy czy regionu i… nie widzą swojej firmy w wynikach wyszukiwania.

Co możesz z tym zrobić?
Aby znaleźć firmową wizytówkę w Mapach Google, należy wpisać w polu wyszukiwania nazwę firmy wraz z lokalizacją. Przy okazji jest to najprostszy sposób na weryfikację, czy firma ma założoną wizytówkę, czy nie. Jeśli po zastosowaniu tej metody wyszukiwania, dalej nie widzisz firmowego profilu, wróć do kroków opisanych w punkcie 1.

Jeśli jednak oczekujesz, że Twoja wizytówka pojawi się w Mapach Google wyłącznie po frazie lokalnej, to pamiętaj, że pozycji wyświetlanych w wynikach wyszukiwania na daną frazę może być bardzo dużo. Zatem przewertuj listę do samego dołu – jeśli tylko posiadasz zweryfikowaną wizytówkę, możliwe, że odnajdziesz ją na dalszej pozycji. Ale uwaga: na osiągniecie tych wysokich, najlepiej widocznych miejsc szansę mają tylko te firmy, które zweryfikowały swoje profile w Google i regularnie o nie dbają – wizytówka jest uzupełniona i „żywa” (regularnie pojawiają się na niej nowe treści, np. aktualizacje, zdjęcia, opinie itp.).

Szukasz ludzi, którzy ożywią i zadbają o Twoją wizytówkę Google?

A zatem to pierwsza wskazówka: jeśli chcesz, aby Twoja wizytówka miała szanse być wysoko na Mapach Google na daną frazę kluczową, musisz o nią stale dbać. Czy to wystarczy? Niestety nie – kwestia lokalnego pozycjonowania firmy w googlowych mapach jest bardziej złożona i obejmuje m.in. optymalizację samej strony internetowej. Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się u samego źródła:

https://support.google.com/business/answer/7091?hl=pl.

3. Twoja wizytówka ma duplikat

Jeśli do Google Maps wpisałeś nazwę swojej firmy wraz z lokalizacją, w której się znajduje, i nie wyświetla się ona na liście wyników, to może oznaczać, że wizytówka ma duplikat (lub duplikaty). W takiej sytuacji Google zwykle nie wie, która z nich jest właściwa i w efekcie… nie wyświetla żadnej. Jeśli Twoja firma działa pod jednym adresem, to może mieć tylko jedną wizytówkę w Google.

Co możesz z tym zrobić?
Musisz skontaktować się z Google i zgłosić duplikat wizytówki w danej lokalizacji do usunięcia. Szczegółowe kroki znajdziesz na:

https://support.google.com/business/answer/4669139?hl=pl.

Twoja wizytówka Google została zawieszona?

Wizytówka to nie wszystko.

Postaw na pozycjonowanie,

które przekłada się na realne zapytania o ofertę.

Czy ten materiał okazał się przydatny?

Oceń materiał korzystając z gwiazdek

Średnia ocena 1 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen.

1
(1)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Treści na stronie są własnością intelektualną firmy ECHO. Ich kopiowanie w całości lub fragmentach jest naruszeniem praw autorskich.

Copyrights © Agencja ECHO 2024