Moja firma

Dlaczego mojej firmy nie widać w Google Maps? Poznaj 3 powszechne przyczyny

Gerard Vetinari
5 minut

Wertujesz Mapy Google i nie widzisz tam swojej wizytówki, choć jesteś pewien, że Twoja firma ją ma? Zastanawiasz się: Dlaczego mojej firmy nie widać w Google Maps? Poniżej przedstawiamy trzy najczęstsze przyczyny takiego stanu oraz podpowiadamy, co dalej zrobić.

Niewidoczna firma w google maps - agencjaecho.test

Jeśli nie widzisz wizytówki (czyli lokalizacji) swojej firmy na googlowej mapie, to możliwości są dwie… albo jej tam rzeczywiście nie ma, albo przyczyna, dla której nie możesz jej znaleźć, tkwi w sposobie, w jaki jej szukasz. Ale zacznijmy od początku…

1. Nie widać wizytówki w Google Maps… bo już jej tam nie ma

Przyczyna braku lokalizacji Twojej firmy na Mapach Google może być prozaiczna – założyłeś wizytówkę, ale jej nie zweryfikowałeś. Niezweryfikowane lokalizacje nie są wiarygodne dla Google i każdy może wnioskować o ich usunięcie. Zatem jeśli jesteś pewien, że założyłeś wizytówkę Google, a teraz jej nie ma, to jest takie ryzyko, że została usunięta.

Co możesz z tym zrobić?
Jeśli masz pewność, że wizytówka została usunięta, to musisz ją założyć ponownie. Ale tym razem pamiętaj, o jej weryfikacji, która daje Ci prawo do zarządzania lokalizacją.

Weryfikację możesz przeprowadzić na pięć różnych sposobów, z których najszybsze, najwygodniejsze i bezpieczne są trzy poniższe. Wybierz jeden z nich, aby otrzymać kod weryfikacyjny:

  • weryfikacja przez telefon,
  • weryfikacja przez sms,
  • weryfikacja przez e-mail.

Po wpisaniu kodu do wizytówki musisz cierpliwie poczekać – proces weryfikowania lokalizacji przez Google zwykle trwa od 5 do 14 dni. W tym czasie co jakiś czas zaloguj się i sprawdź status. Może się zdarzyć, że Google poprosi Cię o dodatkowe działania sprawdzające, np. przesłanie zdjęcia potwierdzającego umiejscowienie firmy pod wskazanym adresem.

2. Szukasz swojej wizytówki w danej lokalizacji po konkurencyjnej frazie kluczowej

To dosyć częsta sytuacja, gdy przedsiębiorcy wpisują do Map Google frazę kluczową (zwykle określającą branżę, produkty lub usługi) wraz z nazwą miejscowości, dzielnicy czy regionu i… nie widzą swojej firmy w wynikach wyszukiwania.

Co możesz z tym zrobić?
Aby znaleźć firmową wizytówkę w Mapach Google, należy wpisać w polu wyszukiwania nazwę firmy wraz z lokalizacją. Przy okazji jest to najprostszy sposób na weryfikację, czy firma ma założoną wizytówkę, czy nie. Jeśli po zastosowaniu tej metody wyszukiwania, dalej nie widzisz firmowego profilu, wróć do kroków opisanych w punkcie 1.

Jeśli jednak oczekujesz, że Twoja wizytówka pojawi się w Mapach Google wyłącznie po frazie lokalnej, to pamiętaj, że pozycji wyświetlanych w wynikach wyszukiwania na daną frazę może być bardzo dużo. Zatem przewertuj listę do samego dołu – jeśli tylko posiadasz zweryfikowaną wizytówkę, możliwe, że odnajdziesz ją na dalszej pozycji. Ale uwaga: na osiągniecie tych wysokich, najlepiej widocznych miejsc szansę mają tylko te firmy, które zweryfikowały swoje profile w Google i regularnie o nie dbają – wizytówka jest uzupełniona i „żywa” (regularnie pojawiają się na niej nowe treści, np. aktualizacje, zdjęcia, opinie itp.).

Szukasz ludzi, którzy ożywią i zadbają o Twoją wizytówkę Google?

A zatem to pierwsza wskazówka: jeśli chcesz, aby Twoja wizytówka miała szanse być wysoko na Mapach Google na daną frazę kluczową, musisz o nią stale dbać. Czy to wystarczy? Niestety nie – kwestia lokalnego pozycjonowania firmy w googlowych mapach jest bardziej złożona i obejmuje m.in. optymalizację samej strony internetowej. Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się u samego źródła:

https://support.google.com/business/answer/7091?hl=pl.

3. Twoja wizytówka ma duplikat

Jeśli do Google Maps wpisałeś nazwę swojej firmy wraz z lokalizacją, w której się znajduje, i nie wyświetla się ona na liście wyników, to może oznaczać, że wizytówka ma duplikat (lub duplikaty). W takiej sytuacji Google zwykle nie wie, która z nich jest właściwa i w efekcie… nie wyświetla żadnej. Jeśli Twoja firma działa pod jednym adresem, to może mieć tylko jedną wizytówkę w Google.

Co możesz z tym zrobić?
Musisz skontaktować się z Google i zgłosić duplikat wizytówki w danej lokalizacji do usunięcia. Szczegółowe kroki znajdziesz na:

https://support.google.com/business/answer/4669139?hl=pl.

Twoja wizytówka Google została zawieszona?

Wizytówka to nie wszystko.

Postaw na pozycjonowanie,

które przekłada się na realne zapytania o ofertę.

Czy ten materiał okazał się przydatny?

Oceń materiał korzystając z gwiazdek

Średnia ocena 1 / 5. Liczba głosów: 3

Brak ocen.

1
(3)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Treści na stronie są własnością intelektualną firmy ECHO. Ich kopiowanie w całości lub fragmentach jest naruszeniem praw autorskich.

Copyrights © Agencja ECHO 2024