Im szybciej przemyślisz i zmienisz swoją strategię mediową, tym szybciej ograniczysz straty, a nawet zbudujesz przewagę konkurencyjną. Zastanów się, kiedy ludzie korzystają z Google? A no między innymi wtedy, kiedy mają potrzeby i szukają pomysłów na ich realizację. Czemu zatem nie wyświetlić linku do Twojej strony osobie, która akurat poszukuje czegoś, co masz w ofercie? Jeśli tylko Twoja firma, pomimo okoliczności, działa i jesteś w stanie dowieźć klientowi to, na co się umawiacie, to czemu nie.
Opracuj najlepszą możliwą strategię dla Twojego biznesu. Pamiętaj, że konkurencja może podjąć nieprzemyślane, emocjonalne decyzje, wycofując środki z Google Ads. Wtedy od razu jesteś na wygranej pozycji. Zyskujesz na widoczności, do tego przeważnie przy niższych kosztach. Kampanie Google Ads to fantastyczne narzędzie, dzięki któremu możesz reagować na zmieniającą się sytuację na bieżąco.
Jeśli z racjonalnych powodów chcesz ograniczyć wydatki na reklamę, może warto wstrzymać czasowo działania w sieci reklamowej, ale zamiast tego skoncentrować się na wyszukiwarce? Możesz przygotować reklamy odpowiadające na potrzeby w dobie walki z koronawirusem. Daj ludziom informację, że działasz. Że obsługujesz zamówienia zdalnie. Że możesz dostarczyć produkty kurierem. Ograniczysz wtedy straty związane z przestojem firmy.
Pamiętaj, że teraz ludzie z dużo większą intensywnością konsumują Internet. Są na portalach informacyjnych, plotkarskich, tematycznych, branżowych. To może być najlepszy moment na budowanie świadomości marki i prezentację swojej oferty do szerokiego grona. Firmy, które inwestują w brand, powinny wykorzystać ten czas na aktywne kampanie.